erfaring med Kia Carnival
Fra : Jesper Pedersen

Dato : 31-10-03 18:26

Jeg var på Bilmesse og så en Kia Carnival Camper, det ser jo faktisk fin ud,
og en bil med den plads i bliver svær at finde til 265000 kr

men men, den ser grum i i brændstoføkonomi og vægtafgift, men det kunne jeg
nok leve med hvis ellers bilen var iorden

idag køre vi ca 30.000 km om året, og vi plejer at have vores biler 2 - 3
år, det har altid kostet penge, men tabet har som regel lagt på 85 - 90 øre
pr km, med div udgifter til service, det har altid været nye biler vi har
købt

er der nogle som har erfaring med denne bil, godt som skidt, så sig endelig
frem

http://kiamotors.dk/bestilling/model_forside.php?20

Mvh Jesper

Fra : Mogens Knudsen

Dato : 31-10-03 19:36

On Fri, 31 Oct 2003 18:25:42 +0100, "Jesper Pedersen"
<duval@grov.dkFJERN> wrote:

> [...]
>og en bil med den plads i bliver svær at finde til 265000 kr
>Er der nogle som har erfaring med denne bil, godt som skidt, så sig endelig

Citat (år 2000) fra google.com, hvor der står en del via søgning i
grupper:

Min bror har en KIA Carnival 2,9 TDI.
Stor bil med en stor motor, men der er dog visse erfaringer som er
fulgt med. Største problem er servicen. Denne er næsten
ikke-eksisterende, hos de KIA forhandlere han har benyttet. Utroligt,
at de har råd til at behandle deres kunder sådan, når de samtidig er
så nye på det danske bilmarked.

Et af problemerne er fremskaffelse af reservedele, hvilket tager
ganske lang tid. KIA har tilsyneladende ikke et reservedelslager i
DK??

Sidste nye oplevelse er oliepinden!!? Denne hopper op af holderen med
det resultat, at olien sprjøter ud i motorrummet - tilsyneladende
fordi der ikke er undertryk i systemet, som der åbenbart skal være.
Min bror kunne efterfylde over 5 liter olie efter denne oplevelse (gæt
selv hvordan motorrummet så ud ..... KIA undersøger i øjeblikket,
hvorledes problemet kan løses......i mens klarer et stykke ståltråd
problemet.

Ellers har der været vrøvl med ventilationsanlægget til bagsædet, der
ikke virkede ved levering.

Der har været flere ting, som jeg ikke lige kan huske.

Jeg tror man skal have tålmodigheden i orden, hvis man kaster sig ud i
projekt Kia.

Bare min mening.
Lars

/Mogens

Fra : Jesper Wachs

Dato : 31-10-03 19:50

[SNIP]
"Jesper Pedersen" <duval@grov.dkFJERN> skrev i en meddelelse
> er der nogle som har erfaring med denne bil, godt som skidt, så sig
endelig
> frem

[/SNIP]

Hej

FDM bragte for en eller to måneder siden en crash test af KIA Carnival fra
EuroCap (eller NCAP eller hvad de nu hedder). Det var uhyggeligt læsning og
billeder. KIA'en er mindre sikker at sidde i ved frontalt sammenstød en i en
Renault Megane (og andre små biler). Føren fik i KIA'en (vi taler stadig om
Carnival) ødelagt ben og bækken!

Med venlig hilsen
Jesper

Fra : Morgan Jones

Dato : 31-10-03 20:20

2 stjerner. Til samemnligning er min Fiat Punto II belønnet med 4.

http://www.euroncap.com/details.php3?id=car_167_2003

Yikes!

Morgan

Fra : Ukendt

Dato : 31-10-03 22:25

> men men, den ser grum i i brændstoføkonomi og vægtafgift, men det kunne
jeg
> nok leve med hvis ellers bilen var iorden

Til sammenligning kører min Toyota Previa 7,5 til 8,5 km/l - og det er
benzin!
Så hvis oplysningerne i reklamerne holder, kunne jeg da godt overveje at
skifte model...

Ole

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 21:27

"Ole Kristiansen" <ole_kSNABELApost10.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Til sammenligning kører min Toyota Previa 7,5 til 8,5 km/l - og det er
> benzin!

Er det alt?
Min Chrysler Grand Voyager kører omkring 6 km/l....

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : palle

Dato : 01-11-03 08:31

Er det ikke noget med at det er en mercedes motor som ligger i den ?? den
fra E290 og sprinter 312 ??
2,9 og 125hk 300 Nm mener den kan chippes til 160 hk,350 nm

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 01-11-03 21:05

"palle" <virker@ikke.mars> skrev i en meddelelse
> Er det ikke noget med at det er en mercedes motor som ligger i den ?? den
> fra E290 og sprinter 312 ??
> 2,9 og 125hk 300 Nm mener den kan chippes til 160 hk,350 nm

Det tror jeg ikke det er, den har vist 147Hk standart ?

Hilsen Dennis