Skifte gløderør - kan man selv det???
Fra : Henrik Juul

Dato : 31-10-03 08:07

Hejsa.

Nu skal det altså være.- Gløderørerne i min Fiat Marea 100TD skal skiftes,
men kan jeg selv gøre det og hvordan gør jeg?

Mvh
Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 08:19

"Henrik Juul" <henrik1@janning2-juul3(remove_numbers).dk> skrev i en
meddelelse news:sSnob.16$mP6.10@news.get2net.dk...
> Hejsa.
>
> Nu skal det altså være.- Gløderørerne i min Fiat Marea 100TD skal skiftes,
> men kan jeg selv gøre det og hvordan gør jeg?

Ja, man kan gøre det selv. Og det er ikke meget sværere end at skifte tændrør.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : Henrik Juul

Dato : 31-10-03 09:24

Hej Morten.

Taler du af erfaring specifikt med en Fiat Marea eller generelt for
udskifting af gløderør.
Ved du, om jeg skal bruge specialværktøj o.lign.?

Mvh
Henrik

Fra : Morten Fruergaard

Dato : 31-10-03 09:36

> [...]
> udskifting af gløderør.
> Ved du, om jeg skal bruge specialværktøj o.lign.?

Jeg snakker generelt ud fra min erfaring med dieselmotorer i 4x4'ere..
Jeg har aldrig skulle bruge specialværktøj.

--
Mvh. Morten Fruergaard

Fra : TomCK

Dato : 31-10-03 12:06

> Jeg har aldrig skulle bruge specialværktøj.

Hej,
Nu ved jeg ikke hvor grænsen går for "specialværktøj". Men mine gløderør
kunne ikke skiftes med en stjernenøgle, thi der var for lidt plads. Og et
topnøglesæt kunne ikke bruges, da gløderøret er for langt. Løsningen var at
bore et stort hul op gennem en topnøgle-top, og svejse den fast i en stump
rør. Altså lidt som en tændrørsnøgle.... Et tyndt rør med sekskant i enden
må være det rigtige værkøj - den findes, men jeg ved ikke hvad sådan en
fætter hedder. Og min definition på specialværktøj er netop værktøj med
ukendt navn

mvh
TomCK

Fra : Sonil

Dato : 31-10-03 17:40

> [...]
> må være det rigtige værkøj - den findes, men jeg ved ikke hvad sådan en
> fætter hedder. Og min definition på specialværktøj er netop værktøj med

Prøv med begrebet "lang top"

Det er muligt at købe toppe der er "lange", og som er beregnet til netop den
slags opgaver.

Mvh
Søren

Fra : Per Beer Hansen

Dato : 31-10-03 18:02

"Sonil" <sonil@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv med begrebet "lang top"

Svjh hedder den nu en rør-top eller rør-nøgle.
En lang top er ligesom en alm. top, bare længere

Per --Ford Sierra 1,6 1987--
www.perbeer.ninja.dk - Formel 1 - Masser af video's
Highlights fra 2002 og 2003 + meget mere