Fjernelse af ukrudt ved hjælp af varmt van~
Fra : B_K

Dato : 13-04-01 10:16

Jeg har flere steder set at man kan købe en "steam-it", som skulle kunne
fjerne ukrudt ved at dampe det. Ifølge anvisningen damper man ukrudtet som
så visner og er lige til at fjerne.

Da vi har en del ukrudt lyder dette som en men måde at fjerne det på. Jeg er
dog i tvivl om den reelt er noget værd eller om det bare er ren reklame.

Hvis der er nogen der har god eller dårlig erfaring med denne metoder høre
jeg gerne om det.

mvh
Brian

Fra : Ole Axelsen

Dato : 13-04-01 16:50

"B_K" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvis der er nogen der har god eller dårlig erfaring med denne metoder høre

Min erfaring er, at det går for langsomt. På steder hvor det er svært at
fjerne ukrudtet manuelt, ex. mellem fliser, er det fint men hvis du kan
komme til med værktøj eller klør fem vil det være det hurtigste.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Jean Seeberg

Dato : 13-04-01 20:01

Se længere nede " Ukrudtsbrænder - hjælp søges"

Jean

Fra : havesider.dk

Dato : 13-04-01 15:00

"B_K" <nej@tak.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg har flere steder set at man kan købe en "steam-it", som
skulle kunne
klip
> [...]
reklame.

> Hvis der er nogen der har god eller dårlig erfaring med denne

det er en ganske glimrende metode, især hvis man er opmærksom på,
at man kun skal "blanchere" planterne, så bruger de kraften fra
roden for at regenere, enårige planter går som regel ud med det
samme, men ukrudt med kraftige rødder skal man som regel efter et
par gange eller tre, så er de også væk.

med venlig hilsen
Leif Johansen
--
Hjemmesiden for havefolket, både nybegynderen og den mere erfarne
http://www.havesider.dk