Fjern "Anmoder om virusscanning" Word / Ex~
Fra : Dennis

Dato : 31-10-03 21:29

Hver gang jeg start programmet Word eller Excel
kører programmet en "Anmoder om virusscanning"

Hvordan kan jeg fjerne/afinstaller dette ?
Jeg har prøvet de forskellige muligheder under
Funktioner ->Makro ->Sikkerhed uden held

Office XP-2002 Pro DK
Win-2000

Dennis

Fra : pre

Dato : 31-10-03 21:49

Det er en alvorlig advarsel om en muligvis virus behæftet fil. Kør da for
pokker det program.
pre

Fra : Dennis

Dato : 31-10-03 22:17

......nej der er ingen virus -men virusscanningen
medfører at Word først skal køre scanningen før
man kan bruge programmet.

"Anmoder om virusscanning" foregår i statuslinjen

(ny HD kun install. Win2K - Office - ingen backup)

Dennis

= = = = = = = = = = = =

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 31-10-03 23:04

"Dennis" <grantgoo@NOhotmail.com> skrev i en meddelelse
> .....nej der er ingen virus -men virusscanningen
> medfører at Word først skal køre scanningen før
> man kan bruge programmet.
>
> "Anmoder om virusscanning" foregår i statuslinjen

Har du sat flueben ved
Alle installerede tilføjelsesprogrammer og skabeloner er pålidelige - under
makrosikkerhed?

Kurt

Fra : pre

Dato : 01-11-03 08:23

Hvis Dennis bruger egne, eller tredieparts makroer, så er fluebenet ikke
nok. Funktionen er en service der kan "detecte" vira og som specielt
kontrollerer makroer.
I min installation dukker advarslen ikke op (til hverdag) fordi
indstillingerne er sat rigtigt.
pre

Fra : H.N. Nielsen

Dato : 01-11-03 02:37

"Dennis" <grantgoo@NOhotmail.com> skrev i en meddelelse news:3fa2c490$0$95077$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> Hver gang jeg start programmet Word eller Excel
> kører programmet en "Anmoder om virusscanning"

Jeg vil mene det er dit antivirusprogram der har en "Office" plugin

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 01-11-03 11:28

Hej Dennis.

Hvis du tilfældigvis skulle have installeret Norton Antivirus, skulle du
måske kikke under: Options - Norton Antivirus - Miscellaneous og fjerne
flueben i Enable Office Plug-In. Det er da noget alle ved ). Jeg læste
det, så vidt jeg erindre, i denne NG for ca. ½ års tid siden.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen

Fra : Dennis

Dato : 01-11-03 17:50

.....jamen Du har jo ret -det er Norton der blander sig.
med mit gamle Office-97 skete dette ikke.

1000 tak for infoen :)

Dennis

Fra : Jørgen Bondesen

Dato : 02-11-03 18:21

Hej Dennis

Det har du fuldstændig ret i at det IKKE skete med Off 97..

Velbekomme.

Med venlig hilsen
Jørgen Bondesen