Hjælp: Ambiguous Name Detected - Burde vær~
Fra : Njet

Dato : 31-10-03 20:12

Hejsa

Jeg er i gang med et program, hvor jeg ofte bruger Left, Mid og Right. Her
er lige et par få eksempler på et par linjer fra mit program:

If Left(inputCde.Text, 9) = "cde_start" Then GoTo CdeStart
If Mid(inputCde.Text, 166, 8) = "cde_half" Then GoTo CdeHalf
If Right(inputCde.Text, 7) = "cde_end" Then GoTo CdeEnd

inputCde er en ganske almindelig text-box.

Så vidt jeg kan se skulle ovenstående kode ikke volde nogle problemer og
programmet har skam også virket godt nok lige indtil i dag, hvor jeg
pludselig fik følgende fejl: "Ambiguous Name Detected: Right". Der er ingen
fejl ved Left og Mid, kun ved Right. Jeg har før været udsat for dette og
den eneste løsning jeg kunne finde på dengang, var at bruge Mid + et par
linjers kode, hvilket er ret besværligt i forhold til en enkelt kommando.
Jeg syntes det virker ret underligt, men jeg har før lavet et par ret dumme
brølere - er der nogle der kan svare mig på om det er Visual Basic eller mig
den er gal med ?? Jeg bruger i øvrigt VB 6.0

Mvh.:
MFC

Fra : Jan Damkjær Dahl

Dato : 31-10-03 21:22

Jeg har også haft lidt problemer med disse. Men det var den løbende hjælp
der kommerfrem når man skriver koden. Den ville pludselig ikke komme frem
ved Right men godt ved mid.

jeg fandt aldrig ud af hvorfor, men kommandoen virkede godt nok.

Fra : preben nielsen

Dato : 01-11-03 09:05

> [...]
> If Mid(inputCde.Text, 166, 8) = "cde_half" Then GoTo CdeHalf
> If Right(inputCde.Text, 7) = "cde_end" Then GoTo CdeEnd

Bortset fra at koden er styg , har du så sikret dig at du ikke
f.eks. har lavet en label ved navn Right ?

Jeg har aldrig selv oplevet et sådant problem.... Hvis du vil vide
om det er dit program eller din VB den er gal med, så er du
velkommen til at sende projektet til mig. Så vil jeg undersøge om
fejlen også opstår her hos mig.

Mvh.
/\ preben nielsen
\/\ prel@post.tele.dk

Fra : Tomas Christiansen

Dato : 01-11-03 23:34

Njet skrev:
> [...]
> programmet har skam også virket godt nok lige indtil i dag, hvor jeg
> pludselig fik følgende fejl: "Ambiguous Name Detected: Right". Der er

Hvad får du frem, hvis du trykker Shift-F2 mens cursoren står i ordet Right?

Du burde få at vide at der er tale om "Function Right(String, Length As
Long)" og at den er "Member of VBA.Strings".

Alternativt prøv at skrive VBA.Right i stedet for blot Right.

-------
Tomas