Skærme
Fijala 3554
Så kom den....Dell 2000FP's afløser...
Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-10-03 04:26

Kommer sandynligvis til at indeholde samme panel som NEC 2080UX+ og
Viewsonic Vp201s/b+ - men dette er rent gætteri fra min side.
Men specs ser gode ud for Dell 2001FP:

Pivot,
Picture in picture,
Højde justerbar fod
Selve panelet kan drejes både forver, bagover og til siderne
1,7 cm tyk skærm
400:1 kontrast
16 ms reponsetid
176 graders synsvinkel til alle sider
4 usb 2.0 porte indbygget i fod

Og iflg. en kilde på nettte, så ser designet rigtig flot ud holdt i
grå/sort/sølv

Dette kunne sagtens blive min næste TFT skærm :)
Nec 2080UX+ kan ikke fås i DK, og koster 11.000 i Tyskland
Viewsonic Vp201b/s+ bliver vel magen til den gamle designmæssigt - den
bliver spændende at tjekke ud - men Dell 2001FP lyder lige ti at have fået
samlet stort set alle funktioerne i èt TFT panel - så hvis prisen holder,
så sælger jeg min gamle 2000FP snart eller kører med den i dual TFT med
2001FP.

Gu' ved hvad en 18 måneder gammel Dell 2000FP kan indbringe ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-10-03 04:30

Link:
http://www.chsnet.dk/2001fp/dell2001fp.jpg

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : JK

Dato : 31-10-03 10:21

On Fri, 31 Oct 2003 04:29:36 +0100, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Link:
>http://www.chsnet.dk/2001fp/dell2001fp.jpg

Ufda, med det 1600x1200.

Den er vel væsentligt mindre skarp, når den kører 1280x1024, som jeg
ville foretrække.

mvh

John

Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-10-03 12:08

> Ufda, med det 1600x1200.
>
> Den er vel væsentligt mindre skarp, når den kører 1280x1024, som jeg
> ville foretrække.

Ja, det kan absolut ikke anbefales at køre den i andet end 1600X1200.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Christian Spøer

Dato : 31-10-03 17:33

> Ja, det kan absolut ikke anbefales at køre den i andet end 1600X1200.

800X600 burde vel også være flot. Men alligevel 20" i den opløsning... STORT
:)

Mvh
Christian

Fra : Hans

Dato : 31-10-03 09:43

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev i en meddelelse

> Gu' ved hvad en 18 måneder gammel Dell 2000FP kan indbringe ?

Ikke ret meget, så sig lige til hvilken container den lander i.

/ Hans

Fra : Christian Spøer

Dato : 31-10-03 17:35

> Ikke ret meget, så sig lige til hvilken container den lander i.

Vi kan løbe om kap hen til containeren!

Mvh
Christian

Fra : Esben

Dato : 31-10-03 14:10

> [...]
> Picture in picture,
> Højde justerbar fod
> Selve panelet kan drejes både forver, bagover og til siderne

Det er næsten samme specs som den nye HP L2035, dog har HP 6 graders mindre
synsvinkel ingen USB-hub. Rammen væsentlig smallere end på den nuværende
2025, og foden er mere elegant.

--
Esben

Fra : Dr.Ralph

Dato : 31-10-03 19:26

> Det er næsten samme specs som den nye HP L2035, dog har HP 6 graders mindre
> synsvinkel ingen USB-hub. Rammen væsentlig smallere end på den nuværende
> 2025, og foden er mere elegant.

Jamen, Esben, jeg har ikke mistanke om, at min nuværende Dell2000FP har
samme panel, som den HP2025 og Nec 2080UX - og måske også Viewsonic
Vp210s/b - så hvorfor skulle Nec 2080ux+ og Dell 2001FP og Hp2035 så ikke
også have identiske paneler :)

Det er ret sikkert LGPhilips nye S-IPS paneler, der er kommet i stor
produktion og nu leveres i nye TFT skærme.

Det bliver spændende - glæder mig meget til at se Dell 2001FP - den lover
hamrende godt - og designmæssigt med en 1,7 cm tyk skærm - det er lidt for
en 20,1' TFT.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : R-8700

Dato : 31-10-03 19:45

Hejsa

Nogen ide om prisen på den kommende Dell 2001FP ??

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 31-10-03 21:23

"R-8700" <RasserSPAMNOT@lite.dk> crashed Echelon writing

> Nogen ide om prisen på den kommende Dell 2001FP ??

Et firma i Kroatien sælger skærmen til ca. 8344,- så noget kan måske tyde
på at prisen ikke ændres meget.

Men husk gem jubelen, prisen i DK kan også blive højere, fx kan 2000FP
erhverves hos Dell i USA for 2500,- mindre end i DK. Man er desværre bare
nødt til at tage derover og købe den, hvis man vil have den til den pris,
men ok så får man jo også et måltid med i flyveren.

--
Bjarke Andersen

Fra : Dr.Ralph

Dato : 01-11-03 10:55

> Hejsa
>
> Nogen ide om prisen på den kommende Dell 2001FP ??

Et skud fra hoften.........10.495 kr incl. moms

Dell plejer at være rimelige i pris med ting, de selv sætter deres navn på
- selvom det er topkvalitet.
Se bare deres nye PDA serie Axim 2 - den ser virkelige gennemført ud i
design og kvaliteten, men er rimelig i pris.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Christian Planck

Dato : 02-11-03 01:27

Hej,

R-8700 wrote:

> Nogen ide om prisen på den kommende Dell 2001FP ??

Jeg har netop i dag modtaget det nyeste Dell katalog med posten, hvori
Dell Ultrasharp 2001FP optræder

Prisen er kr. 10.700,- incl. moms.

--
Mvh. Christian Planck.

Fra : R-8700

Dato : 02-11-03 10:14

ok. den er da ikke på deres hjemmeside endnu ??

Står der hvad dato man kan købe den fra ?

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Christian Planck

Dato : 02-11-03 11:45

R-8700 wrote:

> ok. den er da ikke på deres hjemmeside endnu ??

Nope, den er ikke kommet på deres hjemmeside endnu.

> Står der hvad dato man kan købe den fra ?

Næh, det står der ikke noget om, så jeg går da ud fra, at man har
mulighed for at købe/bestille den fra på mandag.

Prøv at ringe til dem på 32 87 56 08 for at høre nærmere.

--
Mvh. Christian Planck.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-11-03 10:46

> Prisen er kr. 10.700,- incl. moms.

Hvad pokker...så er mine 10.495 kr ret tæt på ikke ? :)

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Esben

Dato : 03-11-03 09:34

> [...]
> hamrende godt - og designmæssigt med en 1,7 cm tyk skærm - det er lidt for

De 1,7 cm er nok nærmere bredden på rammen omkring billedet.

--
Esben

Fra : Esben

Dato : 31-10-03 14:12

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-11-03 11:23

Nu hae jeg så opdaget, at Dell 2001FP får samme design som den nye Dell
1703FP:
http://www.chsnet.dk/2001fp/dell1703fp.jpg

Syntes selve bagrammen minden meget om den Viewsonic bruger på deres
Vp201sb model men hvad med foden - den er da anderledes ?
Og hvad med selve skærmen - hvad gætter I på. at Dell 2001FP er bygget på -
den kommende Viewsonic Vp201BS+ model

Panelet inden i ved vi sandsynligvis er det samme - også det der vil være i
Nec 2080Ux+ - men selve det udvendige - gud ved om det er Vp201sb tilsat en
ombygning ?

Kan bedre lide foden på Dell 2001FP end på Viewsonic Vp201bs.

Er meget overbevist om at jeg vælger Dell 2001Fp som min næste TFT skærm -
med mindre NEC 2180UX viser sig relativ prisbillig Tyskland eller 2080Ux+
designmæssigt slår Dell 2001FP, hvad jeg hare svært ved at tro på.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 03-11-03 11:26

Omformuleret:

Selve foden - den i sølv er anderledes end Viewsonic Vp201bs - men selve
kroppen (eller hvad pokker man skal kalde det, når man ikke taler om selve
rammen, men om den del af foden, hvor skærmen hænger og kan hejses op og
ned på) er magen til Vp201bs.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Ledderlappan

Dato : 03-11-03 15:35

Uhh dette lyder godt :)

Jeg bestiller nok denne skærm inden alt for længe og to af mine andre
kammerater følger sikkert med.

Jeg glæder mig virkelig til at se performancen i spil med de nye 16ms. Jeg
fik nemlig muligheden for at "lege" med den gamle model 2000FP i en weekend
og den havde ingen problemer i spil som BF1942 og Freedom Fighters og
kvaliteten var virkelig great, men skærmen kunne ikke følge med i cs og
derfor turde jeg ikke bestille den. Ej hvor jeg glæder mig lige nu ... jeg
føler mig som en lille skolepige inden første skoledag ... erhhm jeg mener

:)

Fra : Ledderlappan

Dato : 04-11-03 21:54

Husk nu at smide et link ind når der kommer billeder :)

Fra : R-8700

Dato : 05-11-03 15:59

Hejsa

Dell 2001FP kommer den 28 Nov.

Ifølge Dell selv.

<><><><><><><><><><><><><><>

Hilsen R-8700
Slet SPAMNOT i E-mail
ICQ nr.6943693

<><><><><><><><><><><><><><>

Fra : Ledderlappan

Dato : 05-11-03 18:25

Great!

Kunne være en god ide som en julegave til sig selv :)

Glæder mig virkelig til at se responstiden nu hvor den skulle være ende på
16ms.

Fra : Ledderlappan

Dato : 07-11-03 15:44

Sendte en mail til Dell.dk

Hej,

Hvornår vil man kunne købe Dell's nye 2001FP fladskærm her i dk? Og hvornår
regner i med at få smidt nogle billeder op af den på nettet?

Mvh.

Søren Hegner

Hej Søren

Vi har ikke hørt noget endeligt, men jeg har hørt omkring december, men det
er ikke noget jeg tør love dig.

Mvh
Thomas