Serverdiske
Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 31-10-03 21:37

Kan Seagate Barracuda 7200.7 tåle/bruges til RAID1 i en server?
Der har jo været problemer med performance på tidligere model.

Har ellers også tænkt på WDxxxJB, men Seagate skulle være mere stille
(serveren står i soveværelset). Kontrolleren bliver fra 3ware.

- Lene

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 01-11-03 02:46

Lene Skov Mikkelsen wrote:
> [...]
>
> Har ellers også tænkt på WDxxxJB, men Seagate skulle være mere stille
> (serveren står i soveværelset). Kontrolleren bliver fra 3ware.

Soveværelse? Hvad er performancekravene?

Jeg har selv en server stående her på kontoret bygget af en VIA EPIA
VE5000 (533MHz VIA Eden fanless) med en 7200.7 i og det er mit lokale
netværk der sætter begrænsninger for ydelsen. Jeg får ca. 11MB/s fra den
maskine over netværket.

Maskinen servicerer kontoret samt håndterer to håndfulde domæner med
email, web osv.

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Lene Skov Mikkelsen

Dato : 01-11-03 09:24

> Soveværelse? Hvad er performancekravene?

Serveren er kun en hobbyserver, som kører web, mail, firewall, fordeling
af lokalt netværk og lidt andet.

Kigger udelukkende på RAID for at have et lidt mere sikkert sted at smide
vigtigere data hen. Og så skal det helst ikke larme for meget.

Ifølge storagereview.com larmer Seagaten små 40dB, mens WD er oppe på
45,5 - 47dB.
Spørgsmålet er så bare hvorvidt Seagate egner sig til at køre 24/7 og
til at komme i RAID.

- Lene

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 01-11-03 15:08

Lene Skov Mikkelsen <pivnu@loveletters.dk> writes:

> Kan Seagate Barracuda 7200.7 tåle/bruges til RAID1 i en server?

Jeg har et par Barracuda IV på 80 GB kørende i et sorftware-RAID1. Det
har de snart gjort i halvandet år uden problemer af nogen art. Hvis de
nyere modeller ikke er blevet ringere, så kan de vel også.

--
Jacob - www.bunk.cc
Beer -- it's not just for breakfast anymore.

Fra : MN

Dato : 01-11-03 19:03

"Lene Skov Mikkelsen" <pivnu@loveletters.dk> wrote in message
> Kan Seagate Barracuda 7200.7 tåle/bruges til RAID1 i en server?
> Der har jo været problemer med performance på tidligere model.

Jeg tror at du har misforstået det.

Det var i RAID0 at der var performance problemer og ikke i RAID1, hvor jeg
har brugt Barracuda IV uden problemer.

Mogens

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-11-03 21:19

Det kan du roligt gøre, har selv segate baracuda i min webserver som pt står
og leger host for en stor stak domæner, overfører cirka 65 gigabyte data i
måneden og harddisken kører "flydende" (haha...oliemodelen) uden problemer.
Jeg anbefaler _altid_ seagate til lign. problem stillinger.

mike