Daytona GeForce4 Ti4200
Fra : Jan

Dato : 31-10-03 03:02

Har prøvet før, men prøver lige igen alligevel

Bundkort: ECS K7S5A
CPU: Athlon XP 1600+
Lydkort: Creative Soundblaster 5.1
Ram: 512Mb DDR
PSU: 360 watt Chieftec
Skærm: Compaq MV700
System: Windows XP Pro

I ovenstående system ville jeg meget gerne sætte et Daytona GeForce4
Ti4200 grafikkort med 128Mb ram, men sk*dt*t vil simpelthent ikke
virke.

Jeg har prøvet med den driver der fulgte med kortet, hvad jeg har
fundet af officielle og uofficielle drivere samt med seneste WHQL
certificerede driver (52.16) fra Nvidia - Jeg har prøvet at formatere
HD'en og geninstallere WinXP (for at være helt 1000% sikker på at
fjerne allerester af gamle drivere), opdateret firmware til bundkortet
- Men lige lidt hjælper det
Selvfølgelig er det driver til XP jeg henter og selvfølgelig har jeg
først afinstalleret gamle drivere - Just in case some should ask

Når jeg starter min maskine op efter installation af kort og driver,
genkendes kortet øverst til venstre på min skærm. XP starter så op,
men når vi kommer til login billedet så bliver skærmen helt sort -
Ikke noget login billede og PC'en vil intet, jeg er nødt til at slukke
helt for den, før jeg kan starte op igen.

Men jeg fatter virkeligt intet

Nu er jeg ikke expert på dette, men når kortet kan blive genkendt ved
opstart af PC'en, så må det vel betyde at såvel min AGP port som
kortet virker korrekt?

Men hvad hulen kunne så være problemet?
Grafikkortet burde vel da kunne fungere i øverststående PC?

Mvh. Jan

Fra : Erling Simonsen

Dato : 31-10-03 08:51

Jan skrev:
> [...]
> kortet virker korrekt?
>
> Men hvad hulen kunne så være problemet?
> Grafikkortet burde vel da kunne fungere i øverststående PC?

Hej.
Har du sat kortet i PCI-1 slottet ? og samtidig enablet usb 2.0 i bios,
så har du store problemer med dette bundkort. Jeg satte et soundblaster
lydkort i PCI-1 soklen samtdig med at jeg havde enablet usb 2.0. Jeg fik
mange problemer. Somme tider startede pc'en op, somme tider ikke. Jeg
kunne ikke engang komme i bios'en.
Måske er dette dit problem?
m.v.h.
Erling Simonsen

Fra : Erling Simonsen

Dato : 31-10-03 09:08

Erling Simonsen skrev:

> [...]
> lydkort i PCI-1 soklen samtdig med at jeg havde enablet usb 2.0. Jeg fik
> mange problemer. Somme tider startede pc'en op, somme tider ikke. Jeg

hej igen.
Sorry - du skrev jo at kortet sad i agp-porten. Så er det nok ikke det
jeg beskrev.
hilsen igen.

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-03 13:47

Den 31-10-2003 skrev Erling Simonsen;

> Sorry - du skrev jo at kortet sad i agp-porten. Så er det nok ikke
> det jeg beskrev. hilsen igen.

He, tænkte også "Hey, hvad snakker han om?" *ggg*
En anden sag er, at jeg da ikke kan se nogen steder at man skulle kunne
enable USB 2.0 på det kort?

--
Mvh. Jan

Fra : Erling Simonsen

Dato : 31-10-03 16:11

Jan Allan Andersen skrev:
> Den 31-10-2003 skrev Erling Simonsen;

> He, tænkte også "Hey, hvad snakker han om?" *ggg*
> En anden sag er, at jeg da ikke kan se nogen steder at man skulle kunne
> enable USB 2.0 på det kort?

Hej.
Der står følgende i min users guide - K7S5A Pro - chapter 1 - side 2:
Under expansion slots:
Note: The PCI1 slot does not concurrently work with USB 2.0 controller
(VT6202). Therefore you must disable the USB 2.0 controller through BIOS
setup before using the PCI1 slot.

Efter hvad jeg kan læse, så skulle man kunne *ggg*
med venlig hilsen
Erling Simonsen

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-03 21:46

> [...]

> controller (VT6202). Therefore you must disable the USB 2.0
> controller through BIOS setup before using the PCI1 slot.

Okay, derfor - Det er ikke en Pro version jeg har, men ver. 1.0 mener
jeg den hedder, og i hvert fald ikke Pro.

--
Mvh. Jan

Fra : BC

Dato : 31-10-03 14:24

Erling Simonsen <erling_fjerndettesimonsen@hotmail.com> wrote in message news:<3fa21427$0$9811$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>...
> [...]

Umiddelbart kan jeg ikke se at det ikke skulle kunne sammen, da det
hele er nogenlunde up-to-date. Har du sat AGP'en til at køre x4, da
det Daytona kort kører x4/x8? (Dit bundkort supporter vist ikke højere
end x4). Sæt bundkortet til at søge på AGP porten før PCI'en til
grafikkortet hvis det er muligt.

> [...]
> lydkort i PCI-1 soklen samtdig med at jeg havde enablet usb 2.0. Jeg fik
> mange problemer. Somme tider startede pc'en op, somme tider ikke. Jeg

Jeg håber da ikke han har sat et AGP kort i en PCI slot..

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-03 15:06

Den 31-10-2003 skrev BC;

> Umiddelbart kan jeg ikke se at det ikke skulle kunne sammen, da det

Det er jo også sådan jeg har det - Det burde kunne fungere sammen.

> [...]
> det Daytona kort kører x4/x8? (Dit bundkort supporter vist ikke højere
> end x4). Sæt bundkortet til at søge på AGP porten før PCI'en til

Yes, AGP er sat til at køre x4 (som rigtigt nok er maks. på bundkortet).
Og AGP er sat til "Primary Graphics Adapter", så dét skulle jo også
være fint nok.
Så jeg fatter det virkeligt ikke

Fra : Thomas

Dato : 31-10-03 10:30

Det er højst sandsynligt fordi du har det bundkort du har. En kammerat
havde store problemer med samme bundkort, hvor computeren også låste. Her
viste det sig at være fordi der var brugt 2 forskellige mærker af RAM. Hvis
du har 2 blokke i, så prøv at pille den ene ud og se om det ikke
virker.......

Mvh

Thomas

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-03 13:47

Den 31-10-2003 skrev Thomas;

> [...]
> forskellige mærker af RAM. Hvis du har 2 blokke i, så prøv at pille
> den ene ud og se om det ikke virker.......

Hmmm, har godt nok 2 blokke á 256Mb i, men det er samme mærke, da de er
købt samtidigt, nemlig da jeg samlede PC'en.

--
Mvh. Jan

Fra : Christian Spøer

Dato : 31-10-03 17:43

> [...]
> Ikke noget login billede og PC'en vil intet, jeg er nødt til at slukke
> helt for den, før jeg kan starte op igen.

Har du prøvet at starte op i fejlsikret tilstand? Det kan være at din skærm
ikke kan følge med - grafikkortet har sat det til for høj hertz. Ved at
starte op i fejlsikret kan du ændre det i indstillinger for skærm.

> Nu er jeg ikke expert på dette, men når kortet kan blive genkendt ved
> opstart af PC'en, så må det vel betyde at såvel min AGP port som
> kortet virker korrekt?

Jep.

Mvh
Christian

Fra : Jan Allan Andersen

Dato : 31-10-03 21:46

Den 31-10-2003 skrev Christian Spøer;

> [...]
> skærm ikke kan følge med - grafikkortet har sat det til for høj
> hertz. Ved at starte op i fejlsikret kan du ændre det i indstillinger

Jo, men kun for at slette driver osv. Troede egentligt at den måske
selv kunne styre det. Lige nu kører skærmen f.eks. 32bit 1024x768 i
85Hz, men når jeg har forsøgt at installere kortet, så er skærmen da af
sig selv gået ned i 16bit 640x480 i 60Hz.
Men kortet kan jo selvfølgelig køre i højere opløsninger og Hz end min
gamle skærm kan klare - Kan det være at kortet som standard er sat
sådan op?
Og hvordan kan jeg i givet fald rette op på det? I fejlsikret tilstand?

> Jep.

Det var godt.

--
Mvh. Jan

Fra : Christian Spøer

Dato : 01-11-03 00:53

> [...]
> sådan op?
> Og hvordan kan jeg i givet fald rette op på det? I fejlsikret tilstand?

Se lige ovenfor, lidt tidligere i mit svar ;)
"Ved at starte op i fejlsikret kan du ændre det i indstillinger for skærm."
Højreklik på desktoppen, vælg properties og gå ind i fanebladet
Indstillinger/Settings.
Herefter: Advanced -> fanebladet Monitor

Så skulle den vist være på plads.

Mvh
Christian

Fra : Jan

Dato : 01-11-03 03:47

"Christian Spøer" <christian_spoer@hotmail.com> wrote in message news:<3fa2f5d5$0$95086$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...

> [...]
> Højreklik på desktoppen, vælg properties og gå ind i fanebladet
> Indstillinger/Settings.
> Herefter: Advanced -> fanebladet Monitor

Men, men, men - Jeg kan jo slet ikke se kortet *efter* jeg har forsøgt
at indstallere driver, ej heller skærmen som sådan.
Der bruges en eller anden dum standard Windows driver, der så godt som
ikke giver mig mulighed for at ændre på noget som helst
Og hvis kortet er standard sat til at køre med f.eks. en højere Hz end
min skærm kan klare, skulle det så ikke være kortet jeg på en eller
anden måde skal ændre ved?

Jeg er forvirret - og taknemmelig for forsøg på hjælp.

Mvh. Jan