Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Brænding af CD'er på Filippinerne
Fra : Morten Larsen

Dato : 27-10-03 22:50

Hej

Jeg er i den heldige situation at jeg står og skal til Filippinerne i en
måned.

Jeg har et 1Gb microdrive og 512Mb CF kort med, men da jeg for det meste ta'
r billeder i RAW format blir de hurtigt fyldt op.

Er der nogen i denne NG der har erfaring med muligheden for at få brændt CD'
er på Filippinerne.

Jeg har også kigget lidt på muligheden for at købe et såkaldt Portable
Storage Device m. harddisk, men jeg synes de er en tand for dyre. Er der
nogen der har gode/dårlige erfaringer med sådanne enheder.

På forhånd tak

Morten

Fra : Benny Mortensen

Dato : 28-10-03 00:45

"Morten Larsen" <mla@atol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Storage Device m. harddisk, men jeg synes de er en tand for dyre. Er der
> nogen der har gode/dårlige erfaringer med sådanne enheder.

Hej Morten

Jeg har en Image Tank 20 Gb, og den volder ingen problemer. Så med sådan en,
og hvis ikke du strøm til rådighed, så måske også en Power Bank, så skulle
du være godt rustet. Dog har jeg haft visse problemer med at få Image Tank
til at virke på Win98SE, men på alle senere udgaver, er de P&P. Power Bank
leveres som regel med lader, som kan bruges i auto lighter stikket, så den
skulle jo i grove træk kunne bruges overalt.

M.V.H.....Benny..

Fra : Anders Lybecker

Dato : 28-10-03 08:56

>Jeg er i den heldige situation at jeg står og skal til Filippinerne i en
>måned.

Jeg er ikke misundelig....

> [...]
>r billeder i RAW format blir de hurtigt fyldt op.
>
>Er der nogen i denne NG der har erfaring med muligheden for at få brændt CD'

Jeg har desværre ikke selv været på Filippinerne, men jeg er for et
par måneder siden vendt hjem fra en Jord om rejse. Jeg havde ingen
problemer med at finde Internet caféer med cd-brændere, selv i
Cambodja, Laos, Vietnam og Indonesien!
Der var indtil flere der også havde kortlæsere.

Go' tur
Anders Lybecker

Fra : kim isaksen

Dato : 29-10-03 12:36

"Morten Larsen" <mla@atol.dk> wrote in message
> [...]
> Storage Device m. harddisk, men jeg synes de er en tand for dyre. Er der
> nogen der har gode/dårlige erfaringer med sådanne enheder.

Apple har lige udviklet en cardreader til deres ipod. Der får du 15 til 30
gb harddisk. Du har så også ipod´en med musik med når du rejser. Det ville
jeg vælge i stedet for 'bare' at have et HardDrive til at dumpe billeder på.

/iM

Fra : Michael Christoffers~

Dato : 29-10-03 17:04

> [...]
> Storage Device m. harddisk, men jeg synes de er en tand for dyre. Er der
> nogen der har gode/dårlige erfaringer med sådanne enheder.

Lidt afhængigt af hvordan du har tænkt dig at rejse, herunder mener jeg om
hvilke forhold du rejser under, Backpack eller hvad, så kunne du da også
overveje at tage din notebook med, hvis du har en sådan, overføre billederne
herpå henad vejen, sortere og smide ud etc.
Det plejer jeg at gøre.

mvh
Michael christoffersen

Fra : Morten Larsen

Dato : 29-10-03 22:13

Hej alle
Jeg takker for alle svarene.
Kim, hvis det er den nye Media Reader fra Belkin du mener, har jeg læst en
del dårlig kritik om den.
Og ja, jeg skal rejse rundt med rygsæk så den bærebare må blive hjemme.
Jeg har hørt fra flere, at der burde være rig mulighed for at brænde
efterhånden som man kommer frem, så jeg tar chancen.
Mvh
Morten

> Hej
>
> Jeg er i den heldige situation at jeg står og skal til Filippinerne i en
> måned.
<snip>

Fra : kim isaksen

Dato : 30-10-03 15:21

> Hej alle
> Jeg takker for alle svarene.
> Kim, hvis det er den nye Media Reader fra Belkin du mener, har jeg læst en
> del dårlig kritik om den.

Uha. Har du nogen links..!

/iM

Fra : Morten Larsen

Dato : 30-10-03 21:48

Det lader til at den har lidt børnesygdomme, jeg håber de får løst
problemerne for det lyder spændende.

http://www.macilife.com/
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1023&message=6403600
http://www.macilife.com/