Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Digitalt Video Kamera
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 27-10-03 22:18

Hej

Jeg ahr fåpet til opgave at finde et godt digitalt videokamera... jeg ahr
blandt andet kig på Sony DCR-TRV33 jeg ved ikke om dette ville været et godt
valg. Hvis man vil have god kvalitet, og mulighed for at redigere og gemme
igen via computer....

Når man køber kameraet, er det så nogle der ved hvad der følger med i
kassen.. Synes det er rimeligt utydeligt, det står hverken i katalog,
hjemmeside, eller shops på nettet..... Det gamle kamera vi har, fuldte der:

batteri, oplader, AC adabter og et enkelt bånd....

Sony har nogle starter packs, hvor der fx er taske, bånd og batteri... Men
følger der da ikke oplader og batteri med i standart pakken?

Fra : Ukendt

Dato : 28-10-03 08:16

> [...]
godt
> valg. Hvis man vil have god kvalitet, og mulighed for at redigere og gemme

Vi prøvede forskellige kameraer, da vi skulle have et digitalt videokamera.
Bl.a. et Sony ( ved ikke lige om det var ovenstående model ). Det var et
rigtig godt kamera og med rigtig mange effekter + nightvision, som vi
priortere højt. Problemet med det var, at man kunne høre båndet larme, når
man afspillede sine optagelser. Ifølge forhandleren fordi, mikrofonen sad
for tæt på båndet.

Vi valgte i stedet et Panasonic NV Ds 29. Den har også et rigtig godt
nightvision, men ikke nær så mange effekter som Sony. Der er tilgengæld
ingen støj på optagelsen. Vi afprøvede også et JVC kamera, med nigthvision i
farver. Hold dig fra det. Det hakkede helt vildt.

> Sony har nogle starter packs, hvor der fx er taske, bånd og batteri... Men
> følger der da ikke oplader og batteri med i standart pakken?

Jo.

Du kan evt. aftale med forhandleren, at afprøve kameraet og få lov, at
returnere det, hvis det ikke lever op til forventningerne. Det er trods alt
mange penge, man investerer.

Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : pizza

Dato : 28-10-03 19:22

Bortset fra at du poster i den forkerte gruppe, så er Sonys udvalg et godt
bud. Jeg har engang haft en JVC, hvis batterier var helt til grin, men Sonys
batterier er superholdbare og jeg er meget tilfreds med min TRV19E.

Hvis du vil redigere på PC'en bundler Sony et program, der hedder
Imagemixer. Man overfører video til PC via USB, men da USB er langsomt får
man kun VCD-kvalitet (= videobånd). Hvis du vil drage nytte af den fulde
DV-kvalitet skal du også købe et Firewirekort med tilhørende kabel og have
en hurtig PC og masser af harddiskplads, da en time i DV-format fylder 13
gb.

Det kommer helt an på dine krav. Hvis du absolut ikke er kritisk mht.
videokvalitet kunne du overveje Canons A70 digitalkamera, der skyder i
640x480 men kun med 15 frames per sekund og optagelser på mx. 30 sek.

Så...hvad er formålet med videoerne? Er det at bevare minder i
superkvalitet? eller akn du nøjes med mindre? Vil du redigere på pc?