Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Prikker på billeder...
Fra : Jens Christensen

Dato : 26-10-03 21:59

Hej !
Jeg har lige været til bilmesse i Herning (god messe i øvrigt) og har
selvfølgelig taget en masse billeder. På hovedparten af dem, er der dog
kommet nogle lyse ringe/pletter, som nærmest ligner reflektioner i luften.
Min teori er at det er flashen der får støv partikler til at lyse op, men
hvad siger i? er der noget jeg kan gøre for at løse problemet, eller er man
bare tvunget til at sidde de med PS i flere timer hver gang man har taget en
stak billeder i en hal med mere støv en normalt? Er der andre måder man kan
fjerne det på end healingbrush og clone i PS?
Her er et worst-case eksempel på hvad jeg snakker om :
http://www.htx2001.dk/dksoft/pics/prikker.jpg
Der er her tale om worst-case, typisk snakker vi 1/4 -del af det viste.
Hjælp ønskes, så jeg kan få frisket mine andre, mange, gode billeder op.

--
Mvh.
Jens Christensen