Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotografering af fly om aftenen?
Fra : Colzen

Dato : 26-10-03 14:17

Hejsa.

Jeg skal i lufthavnen i aften og vil gerne prøve at fotografere nogle fly.
Mit udstyr er et Pentax MZ-10 med 28-80 mm eller 70-300 objektiv + stativ.
Nogen gode råd til en newbie på dette område til hvordan jeg kan få nogle
gode billeder?

På forhånd tak.

Colzen

Fra : Mogens Beltoft

Dato : 26-10-03 16:01

Colzen wrote:
> [...]
> fly. Mit udstyr er et Pentax MZ-10 med 28-80 mm eller 70-300 objektiv
> + stativ. Nogen gode råd til en newbie på dette område til hvordan

Det er ikke fordi jeg har prøvet det du gerne vil, men jeg vil da prøve at
give et par gode råd.

Hvad angår staviv, så tror jeg ikke det er nemt at panerere kameraet så
hurtigt som de flyver.

Blitz er nok heller meget værd på den afstand, så for at få noget ud af det
skal du nok op i en 1600 ISO film.

/Mogens

Fra : Ukendt

Dato : 26-10-03 16:05

> [...]
> hurtigt som de flyver.
>
> Blitz er nok heller meget værd på den afstand, så for at få noget ud af

Jeg så for kort tid siden nogle kanon billeder taget med en meget lang
lukkertid på en 2-8 sekunder. Det så faktisk rigtig godt ud at man kunne se
flyets lys i 3 striber gennem luften.
Så man behøver slet ikke "fange" flyet.

--
Tom

Fra : Colzen

Dato : 26-10-03 16:11

> [...]
> hurtigt som de flyver.
>
> Blitz er nok heller meget værd på den afstand, så for at få noget ud af

Stativet er jo nok nødvendigt hvis jeg har 70-300 mm objektivet på da der jo
ellers let kommer rystelser.
Af blitz har jeg endnu kun den indbyggede, som generelt ikke kan bruges til
ret meget, men jeg kunne godt tænke mig at se en blitz der kan bruges på den
afstand

Jeg vil jo nok ikke få meget ud af det så da det kun er en 200 ISO film jeg
har siddende i.

Takker.

Colzen

Fra : \(2791\) Peder