Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tips til mine fotos
Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 11:55

Hej

Jeg har taget en del fotos fra Biler For Alle messen i Herning
(news:dk.binaer.motor "bfa").
Jeg er udmærket klar over at flere af dem er overbelyste, et par uskarpe, og
nogle ser lidt underlige ud fordi folk bevæger sig.
Jeg prøvede at bruge blitz men var selv vildt utilfreds med disse så jeg
valgte at tage uden blitz hvilket har givet nogle lange lukketider. Når man
vælger uden blitz og folk SKAL stå i vejen eller bevæge sig så er det som at
vælge mellem pest og kolera.
Eneste billede jeg selv er tilfreds med det første med "Koeningsegg".

Mit spørgsmål går på hvordan man bedst fotograferer under så vanskelige
lysforhold og med så store afstande at en blitz ikke rækker?

--
Tom

Unofficial FORD site Denmark
http://members.tripod.com/FORD_DK

Fra : Alex W

Dato : 25-10-03 12:33

Hvad fotografere du med ??

SLR ... målsøger ???

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 12:34

> Hvad fotografere du med ??

> SLR ... målsøger ???

Olympus E-20 SLR

Fra : Alex W

Dato : 25-10-03 12:55

> Olympus E-20 SLR
> --
> Tom

Okay .. det er sådan et blandingsprodukt..

Den har da et lysstærkt objektiv... bl.1.8 hvis jeg husker rigtigt, det er
da ok!!

Dine billeder ser da pæne ud ... fornuftigt eksporneret.
Jeg tror at du bare skal øve dig lidt mere ... måske også skrue op på ISO
med støj til følge ..
Du kan også anskaffe dig et par løse flash og fyre dem af som slaver, men
det kræver jo nogle hjælpere...
Hvis du vælger den løsning så forsvinder rum fornemmelsen ... den har du jo
fået gengivet meget fint...

I low-light situationer gælder det jo om at have et så lysstærkt objektiv
som overhovedet muligt ... og et lille et bens stativ som er nemt at komme
rundt med...
I gamle dage pressede jeg filmene til 1600 ISO og brugte et Nikkor 35 mm bl
1.4.. den kunne det der! Tele Nikkor 85 mm bl 2.0 og Nikkor 180 mm bl. 2.8
Så et fast greb om dyert .. eller også finde støttepunkter, en søjle,
rækværk, eller et-bens-stativet, hvis man havde husket det !

Din Olympus svarer meget godt til dette!

/Alex

Fra : Ukendt

Dato : 25-10-03 13:03

> Okay .. det er sådan et blandingsprodukt..
>
> Den har da et lysstærkt objektiv... bl.1.8 hvis jeg husker rigtigt, det er
> da ok!!

Jep objektivet er som sådan meget ok.

> [...]
> det kræver jo nogle hjælpere...
> Hvis du vælger den løsning så forsvinder rum fornemmelsen ... den har du

Tak for dine tips, jeg skal selvfølgelig øve videre før det rigtig lykkes.

--
Tom