Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvilket digital kamera skal jeg vælge?
Fra : Lunde

Dato : 25-10-03 09:05

Hejsa.
Ved godt det er et spørgsmål der tit er oppe, men håber i alligevel vil
hjælpe mig.
Jeg står og skal ha´ et kamera. Jeg har læst en del her i gruppen, men er
desværre stadig ikke kommet frem til hvilket jeg vil have.
Havde først kig på Samsung V4, men det er alt for lang tid om at tage
billederne synes jeg.

Jeg har nu kig på følgende:

Sony CyberShot DSC-P10
Canon Digital IXUS 400

Jeg har sat ca. 4000 kr. af til det, det er eksklusiv tilbehør.
Hvilket ville i vælge og er der et jeg har overset?

På forhånd tak.

Heidi

Fra : ThomasT

Dato : 25-10-03 09:33

Jeg ville udfra de enormt mange tests som jeg efterhånden har læst om
digi-cams, vælge et Canon, enten Ixus 400, fordi det er i god kvalitet og
lille, eller spare 400,- kr mere sammen og vælge S50 istedet. Det har flere
manuelle funktioner, det godt nok en anelse større (samme størrelse som
DSC-P10, mener jeg), men jeg synes alligevel at man får det mere end man gør
ved 400'eren, og så er linsen bedre beskyttet.

Jeg købte i øvrigt selv et Canon G3, hvor jeg til at starte med ville have
et Ixus400 pga størrelsen ?!?!

Thomas T
Fredericia

Fra : Nic

Dato : 25-10-03 10:26

> Sony CyberShot DSC-P10

Jeg valgte DSC-P92 af 2 grunde - pris 3500,- og det bruger 2xAA batterier... Jeg nægter de der special-batt...

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 25-10-03 15:09

Nic wrote:

> Jeg valgte DSC-P92 af 2 grunde - pris 3500,- og det bruger 2xAA
> batterier... Jeg nægter de der special-batt...

Og jeg nægter AA-batt... de sluger strøm som bare fanden

Er glad for mit Ixus V3 af mange grunde, men en af dem er netop det
specielle Li-Ion batt. som jeg gik efter skulle være et krav ved mit
kamera.

Aldrig mere AA til mig :-/

--
Martin Johansen
Ny på usenet? Se http://www.usenet.dk for en god start!

Fra : Denn!s H

Dato : 25-10-03 15:26

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> Nic wrote:
>
> Og jeg nægter AA-batt... de sluger strøm som bare fanden

Hvis et batteri forbruger sin egen kapacitet, må det at være defekt.

--
/Denn!s

Fra : Nic

Dato : 25-10-03 16:19

> Og jeg nægter AA-batt... de sluger strøm som bare fanden
Derfor følger der 2x AA 2200mAh med ... Klasse imho..

> Er glad for mit Ixus V3 af mange grunde, men en af dem er netop det
> specielle Li-Ion batt. som jeg gik efter skulle være et krav ved mit
> kamera.
Hvad koster det? Er det genopladeligt?

Fra : Bo Bjerre

Dato : 25-10-03 16:51

"Martin Johansen [6000]" <ares@c.dk> wrote in message

> Og jeg nægter AA-batt... de sluger strøm som bare fanden

Misforstået: batterierne bruger ikke strøm. De leverer strøm. I min CoolPix
kan jeg tage ca 600 billeder på genopladelige NiMH AA-celler. De har en
kapacitet på 2100mAh, og koster ca 25kr/stk.

Men hvis du sammenligner med de almindelige alkaline celler, fra TV'ets
fjernbetjening, så er vi enige: de holder ikke længe.

Bo //

Fra : Nic

Dato : 25-10-03 16:46

> kan jeg tage ca 600 billeder på genopladelige NiMH AA-celler. De har en
> kapacitet på 2100mAh, og koster ca 25kr/stk.
Nemlig.

> Men hvis du sammenligner med de almindelige alkaline celler, fra TV'ets
> fjernbetjening, så er vi enige: de holder ikke længe.

de er en skandale...

Fra : Jørgen Jørgensen

Dato : 25-10-03 15:06

> [...]
>
> Jeg har sat ca. 4000 kr. af til det, det er eksklusiv tilbehør.
> Hvilket ville i vælge og er der et jeg har overset?

Jeg siger ikke
Hei Heidi,
men Goddaw Heidi.

Prøv også at kigge på Olympus programmet, det
blev mit valg.

Hilsen
Jørgen

Fra : Lunde

Dato : 26-10-03 14:49

Tak til jer alle.
Tager ind og kigger på dem i morgen, men er nået frem til at det enten skal
være:
Canon S50,
Sony DSC-P10 eller DSC-P92

Heidi