Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Opladning af batteri til Canon 10D
Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 24-10-03 22:02

Hej,

Jeg har endelig fået min 10D'er!
- og så skal den jo lades op første gang - men manualen fortæller ikke noget
om hvornår batteriet er ladet helt op - blot at når batteriet er næsten
ladet op, så lyser den konstant... Men hvornår ved man så om batteriet er
ladet helt op?

Skal batteriet lade i længere tid end normalt første gang - ligesom man
lader almindelige (ikke lithium) batterier i lidt længere tid første gang.
Dette fortæller manualen heller intet om.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Jan

Dato : 25-10-03 07:29

"Thomas Sinkbæk" <thomas@FJERN-DETTEsinkbaek.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> om hvornår batteriet er ladet helt op - blot at når batteriet er næsten
> ladet op, så lyser den konstant... Men hvornår ved man så om batteriet er

På side 22, afsnit 4 står der med fremhævet tekst:
"Når batteriet næsten er genopladet, holder den røde lampe op med at blinke
og forbliver tændt. Herefter tager det endnu en time at genoplade batteriet
fuldstændig."

Det burde jo være sådan at når lampen lyser er det fuldt opladet.

> Skal batteriet lade i længere tid end normalt første gang - ligesom man
> lader almindelige (ikke lithium) batterier i lidt længere tid første gang.

Nej, der er ingen forskel.

Jan

Fra : Thomas Sinkbæk

Dato : 25-10-03 07:13

"Jan" <itjfSLETDETTE@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> Det burde jo være sådan at når lampen lyser er det fuldt opladet.

Ja, det skulle jeg også mene var mere hensigtsmæssigt.

Thomas Sinkbæk
www.sinkbaek.com

Fra : Anders Bo Rasmussen

Dato : 05-11-03 23:41

On Sat, 25 Oct 2003 07:28:55 +0100 Jan wrote:

> [...]
> fuldstændig."
>
> Det burde jo være sådan at når lampen lyser er det fuldt opladet.

Det skulle da være som på G3, at lampen blinker grønt når den er 90%
opladet (sker typisk efter en times tid) og lyser grønt når den er 100%
opladet (sker typisk efter endnu en time).

--
Vil du gerne kunne afspille de CDere du køber?

http://www.digitalforbruger.dk/