Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvad skal jeg anbefale ?
Fra : Michael Schrøder

Dato : 22-10-03 10:25

Jeg ved godt at vi er trætte af disse forespørgsler i gruppen, men jeg håber
I vil bruge lidt tid til at hjælpe mig

Jeg er blevet bedt om at finde et digitalt kamera til min svoger
(fødselsdagsgave).

Da jeg er farvet af mit eget valg (Nikon-5700) er det lidt svært at finde
det rette kamera til max. 3.000,-

Hvis jeg bruger edbpriser og siger max. 3000 kr og min. 4Mpixels giver det
en rimelig liste hvoraf jeg har plukket følgende muligheder:

Canon Digital IXUSi
HP PhotoSmart 812
HP PhotoSmart 935
Minolta DiMAGE F200
Olympus Camedia C-450ZOOM
Olympus Camedia C-4000ZOOM
Olympus u400 Digital

Bortset fra HP 935 som har 5 Mp har de alle 4 Mp, og alle har 3X zoom.

Der hvor jeg kan se er forskel er i prisen på de kort de benytter, hvor xD,
SD og MMC kort er en del dyrere end CF og SM kort.

IXUS bruger CF og C-4000 bruger SM.

Med de oplysninger ville jeg nok vælge C-4000, men er der muligheder jeg har
overset ?

Ved at begrænse til 3 Mp får jeg f.eks. Olympus C-720UZ med 8X zoom og SM
kort !

mvh Michael

Fra : Kenneth Darling Soer~

Dato : 22-10-03 10:36

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> wrote in

> Jeg ved godt at vi er trætte af disse forespørgsler i gruppen, men jeg
> håber I vil bruge lidt tid til at hjælpe mig
>
> Jeg er blevet bedt om at finde et digitalt kamera til min svoger
> (fødselsdagsgave).

Husk også at overveje om kameraets størrelse betyder noget for din svoger..
Skal det være et lommekamera eller kompaktkamera?

--
Regards / Med venlig hilsen
Kenneth

Fra : Ole Larsen

Dato : 22-10-03 11:19

"Michael Schrøder" <news4mis1@schroeder.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg ved godt at vi er trætte af disse forespørgsler i gruppen, men jeg
håber
> I vil bruge lidt tid til at hjælpe mig

Det er nok ikke så meget et spm. om træthed af købevejledninger som et
lønligt ønske om mere billedsnak.

Jeg har længe overvejet at anskaffe et digi., men har svært ved at finde ud
af mit ønske. Foreløbigt er jeg endt ved
Powershot A 70. Pris, Mp, de manuelle muligheder og dpreview har været
afgørende for denne opfattelse.

--
Mvh, Ole. Fotografiske billeder på:
http://home.tiscali.dk/nordlandsbaad/

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-10-03 18:40

"Ole Larsen" <oleNOSPAMtan@nospam.dk> wrote in message

> [...]
> af mit ønske. Foreløbigt er jeg endt ved
> Powershot A 70. Pris, Mp, de manuelle muligheder og dpreview har været

Som indgroet Nikon'ist måtte jeg sluge nogle få kameler (gennem et nåleøje),
inden jeg anbefalede en af min rigtigt gode bekendte en Canon A70. Han har
tidligere lånt mit CoolPix en del gange, og havderfor nogle forventninget.
Men både han og jeg er tilfreds med A70'eren. Og den havde den rigtige pris.
Nikon til under 2.500 har ikke noget imponernde at byde på. Og Canon laver
en optik, der er så god at den kan udnytte de ca 3Mpix, der er inde i
kassen. Ingen problemer med billeder op til A4.

Bo //

Fra : Nakskov

Dato : 23-10-03 06:36

> [...]
>
> Hvis jeg bruger edbpriser og siger max. 3000 kr og min. 4Mpixels giver det
> en rimelig liste hvoraf jeg har plukket følgende muligheder:

Forslag:

http://www.laptops.dk/?s=203

ellers vil jeg anbefale oly. u400, dejligt kompakt kamera
har selv lige købt det. men der er ikke så mange manuelle indstillinger.

VH Henrik

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-10-03 14:57

Michael Schrøder <news4mis1@schroeder.dk> wrote:

> Hvis jeg bruger edbpriser og siger max. 3000 kr og min. 4Mpixels giver det
> en rimelig liste hvoraf jeg har plukket følgende muligheder:

Det er i orden, at I har et budget, men lad være med at fiksere på et
bestemt antal pixel. Det drejer sig om at kameraet skal tage gode
billeder og opfylde hans behov for f.eks. zoom eller kompakt størrelse.
Om der er 3, 4 eller 70 megapixel i kameraet er flintrende ligegyldigt,
hvis det har en dårlig optik, er for stort til, at han gider slæbe det
med eller eller mangler 10-12 x zoom fordi han elsker at tage
fuglebilleder. Så se på de praktiske behov og find det, der er bedst
til prisen og til hans behov. Jeg kan f.eks. ikke forstå, at du ikke har
Canon, Nikon eller Sony med på din liste. De laver nogle glimrende
kameraer. Nå jo, du har jo et Canon. Er det ikke det nye lille IXUS uden
optisk zoom?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : SvenP

Dato : 23-10-03 16:29

Har selv lige prøvet at bestille et c4000zoom. Det endte med at jeg opgav og
købte et andet.
På trods af at det ved edb-priser, ser ud til at være på lager flere steder,
er de tilsyneladende ikke til at opdrive. Især vil jeg gerne fraråde dig at
kontakte Jack Dtp & IT , Der nåede de at hæve pengene (jeg havde valgt
dankort betaling) uden at kunne give leveringstid, men evnede blot at
henvise til grossisten, der mente en måneds leveringstid var realistisk. Det
var i sidste uge (42).

Mvh. Sven