Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fremkaldelse hos int.pixum.com
Fra : anders

Dato : 20-10-03 14:44

Hej

Jeg har et par gange fået mine billeder fremkald hos http://int.pixum.com
med stor tilfredshed.

1) Er der nogle gode og billige alternativer? (Har også været tilfreds med
Japan Foto)

2) Jeg kan ikke finde ud af hvad pixum gør ved billeder, der ikke er i
forholdet 3:2. Er der nogle, der ved det?

3) Ved heller ikke om billeder der er taget lodret bare kan sendes ind
lodret. Jeg har hidtil roteret billedet 90 grader i samme omgang som jeg har
beskåret det. Er det nødvendigt?

Mvh.
Anders

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 20-10-03 15:09

"anders" <tox@xot.denmark> wrote

> 1) Er der nogle gode og billige alternativer? (Har også været
> tilfreds med Japan Foto)

Bilka, Føtex & Brugsen har alle noget der ligner 20 kr i opstart og 1
kr/billede (+/- nogle ører). Japan Foto er kun smart hvis du skal have
lavet få billeder af gangen.

> 2) Jeg kan ikke finde ud af hvad pixum gør ved billeder, der ikke
> er i forholdet 3:2. Er der nogle, der ved det?

Hvis du klikker på Help i bunden og navigerer rundt kan du finde svaret
(men det er godt gemt):

***
We develop your pictures without "white edges" by means of using:

   Our technology takes the whole picture and cuts the paper after
it has been developed to correspond with the appropriate format, e.g.
10 x 13,3 cm or 13 x 17,3 cm, etc

   The laboratory accepts aspect ratios between 1:1 (the 10cm format
is then 10 x 10 cm) to 16:9 (the 10cm format is then 10 x 17,7 cm).
Everything above will be cut off.
***

> 3) Ved heller ikke om billeder der er taget lodret bare kan sendes
> ind lodret.

Det vil jeg gerne vædde en bajer på de kan, uden at have prøvet.
De ville få alt for mange klager hvis de ikke roterede.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 20-10-03 16:21

"Toke Eskildsen" <darkwing@daimi.au.dk> wrote in message

> Det vil jeg gerne vædde en bajer på de kan, uden at have prøvet.
> De ville få alt for mange klager hvis de ikke roterede.

Efter at have læst på deres side, forhøjer jeg dit bud til 2 pilsnere:

In order to calculate the exact size your picture will have, simply take the
standard format (i.e., 9cm, 10cm, 13cm, 15cm or 20cm), divide this number by
the smaller number of your pixel resolution and multiply the outcome by the
bigger number of the pixel resolution. You will then have the exact
dimensions of your picture.

Bo //