Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fotokalender
Fra : Ukendt

Dato : 13-10-03 09:52

Hej,

Hvor kan jeg til fornuftige penge få lavet en fotokalender? Altså en
kalender med mine egne fotos. PhotoCare ville gerne have 349,- for
fornøjelsen, og det er lidt for dyrt synes jeg. Så kunne jeg selvf.
printe selv på et kalendersæt til 149,- men det er ikke lige den
kvalitetjeg vil have.

En mellemvej kunne selvf. være selv at fremstille den i PhotoShop,
fremkalde i 20x30 og så lave huller til ophæng.

Mvh Jan

Fra : Sune Kjærgård

Dato : 13-10-03 10:23

Hejsa

> En mellemvej kunne selvf. være selv at fremstille den i PhotoShop,
> fremkalde i 20x30 og så lave huller til ophæng.

Det vil være dumt og alt for besværligt at lave hele kalenderen i Photoshop.
Det er slet ikke beregnet til sådanne opgaver.

Jeg vil anbefale dig at klargøre billederne i Photoshop, og så bagefter lave
selve kalenderen i et DTP program, som f.eks. Publisher eller quark express.
(sidstnævnte er uden tvivl bedst, men det koster $$$$$$$$) I publisher er
der garanteret også en wizard til at hjælpe med at lave en kalender.

Hvis du ikke har adgang til et egentligt layoutprogram, kan du jo forsøge at
lave den i Word. Det bliver nok lidt mere besværligt, men det burde kunne
lade sig gøre!

Med hensyn til udprintningen af den. Tjaaa... Det kommer vel an på om du
synes din egen printer er god nok til at printe kalenderen ud. Du kan jo
eventuelt overveje at købe noget fotopapir til den. Ellers kan du jo tage
den med ned i et kopicenter, og få printet den ud. Ring gerne i forvejen, så
du ved hvilke formater de understøtter.

--
Mvh Sune

Fjern nejtaktilspam hvis du vil maile!

Fra : Henrik

Dato : 13-10-03 10:48

> [...]
> fornøjelsen, og det er lidt for dyrt synes jeg. Så kunne jeg selvf.
> printe selv på et kalendersæt til 149,- men det er ikke lige den

Hej Jan

I Lyngby Billedcenter tager vi 199,- eller 229,- (alt efter kvalitet) for en
kalender og der er rabat ved flere.

Mvh.
Henrik Schwarz
Lyngby Billedcenter