Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kan Sony's Memorysticks fåes billigere
Fra : kunstner5.com

Dato : 12-10-03 21:14

Hej Alle.
Jeg er meget hooked på at købe Sony's DSV-1 digitale kamera.

Det største minus ved at købe et Sony kamera er som jeg kan se det priserne
på Sonys faste lagringsmedie: Memory sticks.

Jeg vil meget gerne have 1 GB, men 512 mb kan også gøre det, hvis andet ikke
kan lade sig gøre.

Med et ikke-Sony-kamera kan jeg få 1GB til ca. 1500-1800 kr.
Med et Sony-kamera koster 1GB ca. 3700 kr. (eller 4x 256 mb for 2500 kr.)

Jeg har hentet priserne fra Sony's hjemmeside www.sonystyle.com - det er
amerikanske priser, men kan ikke finde nogen danske priser.

Det ville være fedt hvis man kunne få noget uoriginalt memory billigere!!

Hilsen
Claus Jungersen
------------------------
www.kunstner5.com

Fra : Morten Bested

Dato : 12-10-03 21:23

Hvis du kigger på edbpriser.dk vil du kunne se at også andre producenter
laver sonys memory sticks, men meget billigere er det ikke. Du skal nok
regne med en pris på 40% mere end prisen på compact flash.

Fra : kunstner5.com

Dato : 12-10-03 21:44

"Morten Bested" <morten@bested.net> skrev i en meddelelse
> Hvis du kigger på edbpriser.dk vil du kunne se at også andre producenter
> laver sonys memory sticks, men meget billigere er det ikke. Du skal nok
> regne med en pris på 40% mere end prisen på compact flash.

Tak - havde ellers kigget på edbpriser, men havde ikke set mig ordenligt
for. Nu kan jeg se det, og ja der laves jo sørme også uoriginale memory
sticks...

Desværre har du ikke helt ret i at prisen kun er 40% mere end compact flash.

512 mb compact flash fåes til 900 kr.
512 mb memory stick fåes til 2400 kr.

Det er en forskel der mærkes. Især når jeg gerne vil have 1GB. 1 GB memory
stick koster lige så meget som kameraet DSV-1 kameraet.

Nu er jeg ikke god til det med procentregning, men det er vist 150% mere,
altså en pris på 250%... Det er trist, Sony!

Hilsen
Claus Jungersen
----------------------
www.kunstner5.com

Fra : Morten Bested

Dato : 13-10-03 11:08

okay, på de høje kort er det meget mere ;)
men ja, det er da trist at memory skal være sådan et stort problem hvis man
køber et sony kamera. Men deres kommende F828 har jo plads til CFC også, så
man må bare håbe at de smider det i alle deres modeller fremover.

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 12-10-03 22:18

kunstner5.com skrev :
> Hej Alle.
> Jeg er meget hooked på at købe Sony's DSV-1 digitale kamera.

cuttet

> Det ville være fedt hvis man kunne få noget uoriginalt memory billigere!!

Procunsolt plejer at være billige med Memory Sticks fra SanDisk

Tjek selv om de er billige med det du ønsker
http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/

Jeg købte en 128 MB for 450 kr i sommers incl porto, det var fair nok (kan
se at den er steget nu).

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
www.gromit.dk/dvd

Fra : JK

Dato : 13-10-03 13:15

On Sun, 12 Oct 2003 23:17:31 +0200, "Michael Lund Sørensen"
<laeses_ikke@gromit.dk> wrote:

> [...]
>http://www.proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-fl/
>
>Jeg købte en 128 MB for 450 kr i sommers incl porto, det var fair nok (kan

Hvad med 4 stk. memory stick Pro 256 Mb á 910 kr.

Kun hvis du vil filme, er det en ulempe med 4 stk.

mvh

John