Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
hvilket af disse to kameraer er bedst til ~
Fra : Morten Bahn

Dato : 06-10-03 22:26

Hej mej jer

jeg står og vil investere i et billigt digitalkamera til alm.
familiebilleder (ikke prof. brug) og ved ikke rigtigt hvilket jeg skal vælge

er i tvivl om 4 megapixel i et billig kamera, eller 3 megapixel i et
mærkevare kamera.

her er mine to bud i den aktuelle prisklasse:

Olympus C-350 Zoom
3.2 millioner pixel
3x optisk zoomobjektiv (svarende til 35-105 mm) og 3.3x digital zoom
Stor 1.8" LCD monitor

Vejl. udsalgspris : 2.997,50 DKK

NU
2.115,00 DKK

ELLER:

Medion SX410

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1324897892

Max Resolution: 4,1Mpixels / 2272x1704
Memory: 64MB
Type: CompactFlash
Display: 4,5" LCD
Sensor: CCD
Zoom: 3X Optical / 2X Digital
Interface: USB
Warranty: 2 Years

Specs

Sensor Resolution
1/1.8"CCD, 4.13M pixels
ISO Equivalent
100

Image Resolution
a.. 2272 x 1704 pixels (FULL)
b.. 1600 x 1200 pixels (HALF)
c.. 640 x 480 pixels (VGA)
Flash
Strobe flash (Auto with Red-eye/Auto/Fill-in/Off/) with range up to
9.8' (3 M).

Image Compression
Best(1/6), Normal (1/12), Economical(1/25)
Self-Timer
10 seconds

File Formats
DCF,DPOF
Tripod Mount
Standard

Image Storage
a.. Removable 128 MB CFC. 100 pictures for Normal (FULL)
b.. 200 pictures for Normal (HALF)
c.. >999 pictures for Normal (VGA)

a.. Full size - 2 pictures,Best mode.
b.. Half size - 6 pictures,Best mode.
c.. VGA size - 12 pictures,Best mode.

LCD Display
1.8" TFT color LCD for preview & review
Video Out
NTSC, PAL selectable. Live view.

View Finder
Real image zoom viewfinder.
Interface
USB, CF Card

Lens
Auto Focus, 3X optical, 2Xdigital zoom
Auto power off
Changeable from 1 - 30 Min. Default to 3 min.

Focal Length
8-24 mm. (38-114mm , 35 mm equivalent)
Power Sources
a) 4 x "AA" batteries, b) 6V AC 2A Adaptor

Focus Range
16"(40cm) to infinity; Macro 8-40 cm
Certifications
CE, FCC class B.

Exposure
Auto
System Requirments
Win 98/ 98SE/ ME/ 2000/ XP.32M RAM Min. 110MB Free Disk, USB or compact
flash adapter
Mac OS 9.X .32M RAM Min. 110MB Free space

Focus
Auto or manual (the manual focos will work, but it is not possible to
focus with it, without a external display.
Accessories
a.. AP Software : Adobe Photo Software for Window and Mac
b.. Cables:USB , Video-out
c.. Strap/Pouch : Wrist Strap, Camera pouch
d.. Others: 4 x "AA" batteries
e.. CFC: 32MB

White Balance
Auto or manual(Day light, Tungsten,Fluorescent Light)
AC Adaptor (2 A)

Shutter Speed
2 - 1/500 second
Dimensions
116 x 73 x 62 mm.

Aperture Range
Wide-F3.4 Tele-/F3.6(F/open 3.4,4.8,7.7,15)
Weight
grams ( without batteries)

Fra : K.G.

Dato : 07-10-03 00:03

Hej Morten Bahn ...

Jeg ville anbefale dig et Canon PowerShot A40
hvis du stadig kan finde det et sted.

Det er kommet ned i omkring 2100,- Kr. der hvor
jeg har set tilbudet sidst ....

Er det for sent så evt. Canon PowerShot A70 som
min søn lige har købt mon ikke det ligger omkring
2900.- Kr. begge disse på betegnes som rigtig gode
køb - mit PoweShot A40 har vel taget 2500 billeder
på et år og det er jeg kanon glad for ....

Det er vanskeligt at være førstegangs køber men
det kan godt betale sig at bruge ekstra 7-800 Kr. men
så skal du jo tænke på at der let løber 1000 Kr. på i alm.
ekstra udstyr ...

Jeg har ingen aktier i Canon over hovedet men mit A40
overrasker mig stadig trods kun ca. 2,1 Mil. pixels ...

Se evt. demo billeder på min hjemmeside - det er blevet
udsat for diverse prøver på det år jeg har haft det ...

Med venlig hilsen samt held og lykke med handel ...

/Keld ...
--
Keld Gydum
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-10-03 10:59

Morten Bahn wrote:
> er i tvivl om 4 megapixel i et billig kamera, eller 3 megapixel i et
> mærkevare kamera.

Nu er du selv inde på Medion 4mpixel - og det er et af dem, der har
været drøftet mange gange her i gruppen, men det er godtnok snart lidt
siden sidst

Konklusionen plejer at være, at man får bedre resultater med et
mærkevare i 2 eller 3 mpixel pga af bedre optik og bedre betjening.

Jeg er enig i det andet svar, der er kommet med Canon forslagene - men
det er nok fordi jeg selv har haft Canon A40 og har nu Canon G3 - og
begge er rigtigt gode til familiebilleder og tager rigtigt gode
billeder.

Men det er der helt sikkert også andre mærker, der gør

Og til almindelig familiefoto skal du ikke lade dig skræmme af, at f.x.
Canon A40 "kun" er 2 mpixel - det kommer man langt med til almindelig
hyggefotografering.

Email: jan@NOSPAMjve.dk Web: www.jve.dk
Fjern NOSPAM ved mail - men usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 07-10-03 11:22

Jan Vestergaard wrote:

> Og til almindelig familiefoto skal du ikke lade dig skræmme af, at f.x.
> Canon A40 "kun" er 2 mpixel - det kommer man langt med til almindelig
> hyggefotografering.

Ja. Jeg har lige fået fremkaldt et par af mine A40-billeder i 20x30cm,
det virker nydeligt og glimrende!

mvh

Jesper Brunholm

--
Phønix - dansk folk-musik i front - <http://www.phonixfolk.dk/>
H.C. Andersen-Centret: <http://www.andersen.sdu.dk/>

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 07-10-03 13:25

Jesper Brunholm wrote:
> Ja. Jeg har lige fået fremkaldt et par af mine A40-billeder i 20x30cm,
> det virker nydeligt og glimrende!

Helt klart ja - jeg bruger også "kun" 2 mpixel til langt de fleste
formål selvom G3 har 4 mpixel.

Jan

Fra : Thor

Dato : 08-10-03 17:50

Køb aldrig et medion har selv haft 4 stk nu, der er stadig ingen af dem der
duer