Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Evt. køb af Canon G5 ?
Fra : Tommy Oksen

Dato : 05-10-03 18:13

Hej,
jeg har tænkt mig at købe et Canon Powershot G5 hos PhotoShop
Denmark Aps.

Er der noget der taler imod nævnte produkt ?

Og er der noget der taler imod at handle i nævnte forretning ?

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Henrik Münster

Dato : 05-10-03 20:24

Tommy Oksen <tommy.oksen@image.dk> wrote:

> Hej,
> jeg har tænkt mig at købe et Canon Powershot G5 hos PhotoShop
> Denmark Aps.
>
> Er der noget der taler imod nævnte produkt ?

<http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_g5-review/index.shtml

<http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page17.asp>

Konklusionen om S50 er også interessant læsning:

"Lets be honest I think we all expect more from Canon than to simply
bolt a larger sensor into an existing design, but that's exactly what
they did with the G5 and the S50. And what's the reasoning behind this?
Market pressure. Both the G3 and S45 are excellent cameras which get the
absolute maximum out of their four megapixel sensors, produce very nice
images without too many undesirable artifacts. Indeed in my opinion
nobody actually needs a five megapixel compact camera, it's just a case
of 'bigger must be better' (I'm sure we can thank some retailers for
this).

While it's true that the S50 carries all of the excellent features,
control and image processing from the S45 it can't be said that the lens
is as good a match for the sensor as it was with the four megapixel
unit. This is clearly visible in the strong chromatic aberrations which
can occur (this is the same thing we experienced with the G5). This is
the reason I can't give this camera 'Highly Recommended'.

Enough complaining, the S50 is a very capable digital camera with good
resolution a huge feature set well beyond its 'compact' label, it also
feels responsive and works well as a photographic tool. There's little
doubt that if you really feel-the-need for a five megapixel compact then
the S50 should be on your short list. Unfortunately I feel that Canon
has lost a little of its focus with the production of the S50 and G5. A
company with such a dominant market position should be braver."
<http://www.dpreview.com/reviews/canons50/page16.asp>
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Tommy Oksen

Dato : 06-10-03 06:33

On Sun, 5 Oct 2003 21:24:00 +0200, henrik@muenster.dk (Henrik
Münster) wrote:

> [...]
>>
><http://www.dpreview.com/reviews/canong5/page17.asp>
>
>Konklusionen om S50 er også interessant læsning:

Takker for links.
--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 05-10-03 21:31

Tommy Oksen wrote:
> Er der noget der taler imod nævnte produkt ?

Ikke hvis du virkelig har brug for 5 mpixel - så er det et godt kamera.

Ellers kan G3 fåes 500 kr billigere - stort set samme kamera - men 1
mpixel mindre opløsning - en mpixel som de færreste vil savne.

> Og er der noget der taler imod at handle i nævnte forretning ?

Kender dem ikke.......

Email: jan@nospamjve.dk Web: www.jve.dk
Usenetindlæg bør normalt besvares i gruppen.

Fra : Tommy Oksen

Dato : 06-10-03 06:33

On Sun, 5 Oct 2003 22:31:00 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

>Ikke hvis du virkelig har brug for 5 mpixel - så er det et godt kamera.
>
>Ellers kan G3 fåes 500 kr billigere - stort set samme kamera - men 1
>mpixel mindre opløsning - en mpixel som de færreste vil savne.

Jeg har helt sikkert ikke "virkelig" brug for 5 mpixel, men når
jeg nu endelig vil skifte mit gamle Kodak 3200 ud, så er det ikke
et spørgsmål om at spare en femhundredmand - men jeg forstår (og
værdsætter) dit synspunkt.

Er der nogen der har anbefalinger af online-forhandlere ?

evt. forhandlere på Fyn ?

Jeg har også overvejet tillægsforsikring ! nogen erfaringer ?

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 06-10-03 14:05

Tommy Oksen wrote:
> jeg nu endelig vil skifte mit gamle Kodak 3200 ud, så er

Whee - sådan et Kodak 3200 havde jeg også en gang

Det blev så udskiftet med et Canon A40 - der senere blev udskiftet med
et Canon G3 - som jeg er meget glad for

Du kan finde priser hos onlineforhandlere på www.edbpriser.dk under
digitalkameraer -> Canon -> G5........

Jeg købte mit G3 hos Kamerahuset i København, og det var jeg tifreds
med - men der er nok lidt lang fra Fyn

Fra : Tommy Oksen

Dato : 07-10-03 00:46

On Mon, 6 Oct 2003 15:04:50 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
wrote:

>Whee - sådan et Kodak 3200 havde jeg også en gang
>
>Det blev så udskiftet med et Canon A40 - der senere blev udskiftet med
>et Canon G3 - som jeg er meget glad for

Well... så skifter du lidt oftere end jeg gør - derfor tager
jeg også springet direkte til G5

>Du kan finde priser hos onlineforhandlere på www.edbpriser.dk under
>digitalkameraer -> Canon -> G5........
>
>Jeg købte mit G3 hos Kamerahuset i København, og det var jeg tifreds
>med - men der er nok lidt lang fra Fyn

Jeg har tjekket onlinepriserne, og i dag (øhh igår) tog jeg til
storbyen (Svendborg) og kikkede i et par fotoforretninger.
JapanFoto gik med til at sælge mig et for 5700,- mod at jeg
tegnede en forsikring til 1300,- Han får det hjem fra en anden
forretning i morgen (øhh i dag), og jeg glæder mig helt vildt,
for at se om det er "lige så godt" som det gamle

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : matilde

Dato : 06-10-03 21:34

Tommy Oksen <tommy.oksen@image.dk> wrote in message news:<b5v1ov8j87m74cvk6nj0mnls01u1op0b7o@news.inet.tele.dk>...
> On Sun, 5 Oct 2003 22:31:00 +0200, "Jan Vestergaard" <jan@jve.dk>
> wrote
>

> evt. forhandlere på Fyn ?
>
> Jeg har også overvejet tillægsforsikring ! nogen erfaringer ?

Jeg har et G5 som jeg er glad for. Jeg købte det i Merlin i
rosengårdscentret (fyn) til 7000kr (jeg ville være loyal overfor "de
rigtige" butikker) og jeg fik en forsikring med, jeg gav 1500kr så er
det forsikret imod skader i 5 år. Jeg ved ikke om det var penge lige
ud af vinduet, men damen i butikken overbeviste mig om at det var det
eneste rigtige. Om forsikringen så dækker så godt som de siger, må
tiden vise.

VH Matilde

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-10-03 21:46

matildebeslagsmed@msn.com (matilde) skrev :

>Jeg ved ikke om det var penge lige
>ud af vinduet, men damen i butikken overbeviste mig om at det var det
>eneste rigtige. Om forsikringen så dækker så godt som de siger, må
>tiden vise.

Og hun tjente mimdst 200 kr. ekstra på at sælge dig forsikringen.
--
Knud

Fra : K.G.

Dato : 06-10-03 22:18

Hej matilde du skriver bla:

> Jeg har et G5 som jeg er glad for. Jeg købte det i Merlin i
> rosengårdscentret (fyn) til 7000kr (jeg ville være loyal
> overfor "de rigtige" butikker)

Jeg synes det må være dejligt at ha' så mange penge så man
hvis dine tal passer smider mere ind 20% oven i laveste
pris på Nettet for at støtte en kæmpe "åger kæde".

Jeg har slet ikke fantasi til en forsikring på 1500,- Kr. som du
end ikke er sikker på hvor meget dækker ....

Ved nærmere eftertanke bliver jeg da helt kold af sved ....
G5 har en ca. Markedspris på 5700 - ude på Nettet set i
følge Edbpriser i dag og det plejer at holde ...

Ja men så må du ha' for mange penge ... )

Så mange penge ville jeg aldrig få om så det var
min Onkel som stod nede hos Merlin ....

Med venlig hilsen
Keld
--
Stenbakkevej 37 2.th. DK-9900 Frederikshavn
Hjemmeside: http://www.sitecenter.dk/bangsbo

Fra : Tommy Oksen

Dato : 07-10-03 00:46

On Mon, 6 Oct 2003 23:18:01 +0200, "K.G." <kg@lite.dk> wrote:

>Jeg har slet ikke fantasi til en forsikring på 1500,- Kr. som du
>end ikke er sikker på hvor meget dækker ....

Hej,
jeg skal give 1300,- for en 4 årig forsikring, sælgeren gav mig
en folder med hvor der står at alt hvad jeg kan forestille mig
vil blive dækket ! Bortset fra tyveri og bortkomst, samt
forsætlig skade.

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/

Fra : matilde

Dato : 07-10-03 13:43

"K.G." <kg@lite.dk> wrote in message news:<blsm7c$g0t8n$1@ID-162322.news.uni-berlin.de>...

> Jeg har slet ikke fantasi til en forsikring på 1500,- Kr. som du
> end ikke er sikker på hvor meget dækker ....

Næh jeg har heller ikke så meget fantasi, jeg er bare lidt for
autoritets tro af og til :)

> Ved nærmere eftertanke bliver jeg da helt kold af sved ....
> G5 har en ca. Markedspris på 5700 - ude på Nettet set i
> følge Edbpriser i dag og det plejer at holde ...'

Da jeg købte mit G5 for et par måneder siden synes jeg at kunne mindes
at prisen inde på EDB priser var ca 6300.
Da jeg så fik damen i butikken til at lade mig købe kameraet (som stod
til ca 8300kr derinde) til 7000, troede jeg gjorde et røverkøb ;)
Jeg skulle have kameraet her og nu, og kunne heller ikke vente på
levering fra nettet, jeg kan ikke holde ud at vente på noget, når
først jeg har sat mig en idé i hovedet, det koster af og til.

> Ja men så må du ha' for mange penge ... )

Nej men det er nok fordi jeg bruger dem ligeså hurtigt som jeg tjener
dem :)

Mvh Matilde

Fra : Tommy Oksen

Dato : 07-10-03 00:46

On 6 Oct 2003 13:33:46 -0700, matildebeslagsmed@msn.com (matilde)
wrote:

> [...]
>ud af vinduet, men damen i butikken overbeviste mig om at det var det
>eneste rigtige. Om forsikringen så dækker så godt som de siger, må

Hej, jeg får et i morgen fra Japanfoto i Svendborg.
Jeg skal give 5700,-- for det incl. et 256mb CF samt 1300,- for
en 4 årig totalforsikring.

--
Mvh. Tommy
http://www.hynding.dk/