Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dagens foto - vil du hjælpe med at få det ~
Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 05-10-03 15:42

Vil forsøge at få dagens foto op at køre - det kræver nogle gode billeder.
Har du en mening om ideen kan du skrive den her.

Vil du deltage kan du gøre det her
http://www.fotoportal.dk/dagensfoto/

Alle ideen for/imod modtages gerne.

vh
Jan Emil Christiansen

Fra : Fums

Dato : 05-10-03 20:34

Jan Emil Christiansen skrev news:blpae3$296v$1@news.cybercity.dk
> Alle ideen for/imod modtages gerne.

Hvad har du tænkt dig?
Hvad er formålet med projektet?
Skal billederne lægge på din side, eller linker du til billederne på vores
sider?
Hvem er dommer?

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk (med dagens foto)

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 05-10-03 21:07

> Hvad har du tænkt dig?
Lidt ala
http://www.steves-digicams.com/daily_dpotd.html
http://www.digicamplus.com/

> Hvad er formålet med projektet?
Vise nogle fotos. Min egen fotointeresse kommer lidt i bølger og er stærkest
når nogle gider se mine billeder. Her er muligheden for at vise et foto
frem.

> Skal billederne lægge på din side, eller linker du til billederne på vores
sider?
Det er nok bedst de ligger samme sted. Ellers er det jo ikke til at styre.
Hvis det kommer til at køre bliver der jo et arkiv langt tilbage og så går
det jo ikke at nogle glemmer at give besked når de laver om på deres side.
Det er meget tidskrævende projekt, hvis man ikke laver det som en database -
derfor skal jeg vide præcist hvor tingene er. Da dagens foto jo skal vælges
hver dag er det lavet så jeg kan ligge fotos op nogle dage forud og de vises
så først på de rigtige dage.
Jeg havde dog tænkt mig at lave så alle kunne få en kode at sætte på deres
egen side, så dagen foto også blev vist der.

> Hvem er dommer?
Det er jo ikke verdensmesterskabet i foto selvom gode fotos er mere end
velkomne - så pt regner jeg med at dem jeg kender er dommere. Hvis nogle
skulle brænde for at være med kan de bare sige til - siden er på ingen måde
en lukket klub. Det er jo bare en måde at dyrke sin hobby på.
Programmering er som foto - gider nogle se dine ting laver du mere, så hvis
nogle bruger det skulle det ikke være noget problem at lave så der kunne
være 1000 dommere.

Pt mangler det vigtigste - FOTOS FOTOS. Du kan jo ligge ud fums. Du plejer
da have noget i ærmet - eller er det på ramkortet det ligger

Jan

Fra : Bo Jørgensen

Dato : 05-10-03 21:36

Bliv bare ved Jan - jeg skal nok støtte dig med billeder engang i mellem.

Hilsen Bo

Fra : Fums

Dato : 06-10-03 01:32

Jan Emil Christiansen skrev news:blptf9$32m$1@news.cybercity.dk

Modtager du ikke en hel masse spam nu hvor du bruger din rigtige
emailadresse her på usenet? Ret .dk til .invalid - så bremser du den
fremtidige mængde, og .invalid bliver aldrig åbent, så du sender ikke dit
spam over til andre.

> Vise nogle fotos. Min egen fotointeresse kommer lidt i bølger og er
stærkest
> når nogle gider se mine billeder. Her er muligheden for at vise et foto
> frem.

Helt enig, når der er besøgende er det sjovere, at lave hjemmesider og
fotograferer.

> [...]
> Jeg havde dog tænkt mig at lave så alle kunne få en kode at sætte på deres
> egen side, så dagen foto også blev vist der.

Jeg vil gerne deltage, men jeg vil gerne have trafik på mit eget site,
ellers er det lige meget. Måske du kan lave det sådan at billerner er
thumbs, som ved klik linker til den rigtige side. Hvis du laver det til
ugens foto er der mere tid til at vurderer billederne, og så kan de
deltagende måske være med til at stemme.

> Pt mangler det vigtigste - FOTOS FOTOS. Du kan jo ligge ud fums. Du plejer
> da have noget i ærmet - eller er det på ramkortet det ligger

Det går ikke så godt for tiden, jeg har meget andet at tænke på en foto.

--
Venlig hilsen

Fums Fotolog
http://fums.dk

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 06-10-03 08:29

Fums wrote:

> [...]
> ugens foto er der mere tid til at vurderer billederne, og så kan de
> deltagende måske være med til at stemme.

Hej prøv at se her hvordan "Digital Photo of the Day" sites fun-
gerer: http://www.steves-digicams.com/daily_dpotd.html

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan Emil Christianse~

Dato : 06-10-03 16:52

> Modtager du ikke en hel masse spam nu hvor du bruger din rigtige
> emailadresse her på usenet?
Nej det er ikke så galt. Optimere bare min rule i outlook, hvis spammerne
finde på noget nyt.

> Jeg vil gerne deltage, men jeg vil gerne have trafik på mit eget site,
> ellers er det lige meget.
Hvis du sender et link med til din hjemmeside kommer det selvfølgelig med
ved billedet.

>vurderer billederne, og så kan de deltagende måske være med til at stemme.
Brug www.fotokritik.dk til det. Dagens foto er ofte ikke den store
videnskab - man ser dagens foto og så er man væk igen.

>Det går ikke så godt for tiden, jeg har meget andet at tænke på en foto.
Fair nok. Livet er jo desværre/heldigvis andet end foto.

Jan