ATA100 i iMac/a
Fra : Andreas N Rasmussen

Dato : 12-04-01 22:09

Lige hurtigt.
Jeg er 98,34 % sikker på at jeg sagtens kan proppe en af ovenstående i
min iMac med ata66 bus.

Kan i konfirmere det?

MVH ANR

"You're damned if you do, and you're damned if you don't!"
- Bart Simpson

Fra : Martin Edlich

Dato : 12-04-01 22:56

In article <1errxjk.19n5u2q7ftkwN%anrNOTPART@OFMAILmac.com>,
anrNOTPART@OFMAILmac.com (Andreas N Rasmussen) wrote:

> Kan i konfirmere det?

Jeg vil godt lægge 1,66% til.

Du får bare ikke noget hastighedsmæssigt ud af at det er en ATA100 disk.

--
MVH
Martin Edlich (7)

Fra : Anders Jakobsen

Dato : 12-04-01 23:00

Andreas skrev

> Lige hurtigt.
> Jeg er 98,34 % sikker på at jeg sagtens kan proppe en af ovenstående i
> min iMac med ata66 bus.
>
> Kan i konfirmere det?

Dette er ikke et tankelæserforum.

FUT dk.videnskab.psykologi

Anders

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 13-04-01 04:49

Andreas N Rasmussen <anrNOTPART@OFMAILmac.com> wrote:

> Jeg er 98,34 % sikker på at jeg sagtens kan proppe en af ovenstående i
> min iMac med ata66 bus.
>
> Kan i konfirmere det?

ja.

NB. der er findes ikke nogen iMac'er med ATA4 bus (66MB/sek).
233-333MHz har alle en ATA2 bus (16MB/sek) og 350-600MHz har alle en
ATA3 bus (33MB/sek).

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen

Hjælp! Jeg _er_ boligløs i København fra 1 april

Fra : Henrik Münster

Dato : 13-04-01 18:45

Morten Reippuert Knudsen <reippuert@mac.com> wrote:

> NB. der er findes ikke nogen iMac'er med ATA4 bus (66MB/sek).
> 233-333MHz har alle en ATA2 bus (16MB/sek) og 350-600MHz har alle en
> ATA3 bus (33MB/sek).

HVAD?(!) Har min iMac 233 rev/B kun en bus på 16 MB/s? Det er jo
ingenting. Hvordan kan jeg dog leve med det? Der er jo himmelvidt til de
66 - 100 MB/s, der vel er standard i dag. Føles forskellen også så stor
i virkeligheden? Så skal jeg da have en ny iMac.
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Thomas Bjørn Anderse~

Dato : 13-04-01 22:03

henrik@muenster.dk (Henrik Münster) writes:

> [...]
> 66 - 100 MB/s, der vel er standard i dag. Føles forskellen også så stor
> i virkeligheden? Så skal jeg da have en ny iMac.

Virkelighedscheck: På mit ASUS CUBX-E med en Promise ATA-100 (ata-5)
controller og en Seagate eet-eller-andet ATA-100 disk kan jeg
overfører mellem 15-24 MB/sek, lidt afhængig af, hvor henne på den
30GB store disk jeg læser.

Med Mac OS 9s elendige I/O system tror jeg ikke, at du vil mærke den
helt store forskel alligevel.

--
Thomas Bjorn Andersen, bjorn@daimi.au.dk
+++ATH