/ Forside / Interesser / Dyr / Katte / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Katte
#NavnPoint
dova 9788
akle 7186
Jernladyen 3710
ans 2627
miritdk 2457
Nordsted1 2217
taliskoko 2188
mulberry 1779
cdripper 1530
10  HelleBirg.. 1440
re:ormekur
Fra : charlotte kofoed


Dato : 23-10-03 13:01

Jo,jeg skal have to hunkillinger som skal være "indekatte" og kun
udendørs i "indhegning...og derfor kommer de to hunkillinger "ikke" til
at parre sig med deres "bror" som skal løbe "frit" sammen med vores
andre fritløbende katte!!!!! Nu har jeg ikke prøvet at stå med en kat
jeg ikke kunne komme af med...men hvis det skulle ske..og jeg ikke
ville/kunne bruge dem til avl..ja så vil den blive neutraliseret.....Jeg
har lige overstået en 3-dages ormekur til alle mine misser...jeg bruger
panacur vet...det kan man selv give med en lille engangssprøjte...det er
det bedste ormekur da det også "dræber" tænieren (en orm som mange ikke
ved findes i kat)...jeg bliver selv chokeret over at nogle "katteejere"
ikke ANER hvad ormekur er .....hvor er vi henne????Er det ikke år
2003???? ALLE mine katte får "jævnligt ormekur OG loppekur og så fodrer
jeg med royal canin som koster 430 kr. for 10 kg......så selv om man har
mange katte...kan de stadig have det godt......mit forhold til
"staldkatte" er meget nemt!!!!DE SKAL OGSÅ VÆRE DER ikke mindst for at
holde musebestanden nede...men ejerne burde have et pålagt ansvar med
hensyn til loppe/ormekure......



Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


 
 
Gitte S. Eriksen (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 23-10-03 13:11

> Jo,jeg skal have to hunkillinger som skal være "indekatte" og kun
> udendørs i "indhegning...og derfor kommer de to hunkillinger "ikke"
> til at parre sig med deres "bror" som skal løbe "frit" sammen med
> vores andre fritløbende katte!!!!!

Okay jamen hvor har du så dine andre "avlskatte" er de med i de fritløbende
??
Skal hankatten kasteres så du er sikkerpå han ikke ender og formere sig med
alle mulige andre katte, som han så igen senere kan parre sig med ?

Nu har jeg ikke prøvet at stå med
> en kat jeg ikke kunne komme af med...

Nej men det bringer mig så til næste spørgsmål, nemlig had får man når man
køber ved dig ?? altså hvad forhold vokser killingerne op under og ikke kun
de 2 nye piger du får, men også de andre, er de alle inde med deres
killinger osv. ??

men hvis det skulle ske..og jeg
> ikke ville/kunne bruge dem til avl..ja så vil den blive
> neutraliseret....

Hvad kritier vælger du "avlskat" ud fra ? er dine fritløbende katte
vaccineret ? Er dine fritløbende katte alle neutraliseret, ellers er det vel
svært at vide hvem der er fædre til kuldene, syntes der er mange ting du
ikke har svaret på

ALLE mine katte får
> "jævnligt ormekur OG loppekur og så fodrer jeg med royal canin som
> koster 430 kr. for 10 kg......så selv om man har mange katte...kan de
> stadig have det godt......mit forhold til "staldkatte" er meget
> nemt!!!!DE SKAL OGSÅ VÆRE DER ikke mindst for at holde musebestanden
> nede...men ejerne burde have et pålagt ansvar med hensyn til
> loppe/ormekure......

Ja og vaccinationer, neutraliseringer og mange flere ting.

VH
Gitte



charlotte kofoed (23-10-2003)
Kommentar
Fra : charlotte kofoed


Dato : 23-10-03 20:23

> > Jo,jeg skal have to hunkillinger som skal være 'indekatte' og kun
> > udendørs i 'indhegning...og derfor kommer de to hunkillinger 'ikke'
> > til at parre sig med deres 'bror' som skal løbe 'frit' sammen med
> > vores andre fritløbende katte!!!!!
>
> Okay jamen hvor har du så dine andre 'avlskatte' er de med i de fritløbende
> ??
> Skal hankatten kasteres så du er sikkerpå han ikke ender og formere sig med
> alle mulige andre katte, som han så igen senere kan parre sig med ?
>
> Nu har jeg ikke prøvet at stå med
> > en kat jeg ikke kunne komme af med...
>
> Nej men det bringer mig så til næste spørgsmål, nemlig had får man når man
> køber ved dig ?? altså hvad forhold vokser killingerne op under og ikke kun
> de 2 nye piger du får, men også de andre, er de alle inde med deres
> killinger osv. ??
>
> men hvis det skulle ske..og jeg
> > ikke ville/kunne bruge dem til avl..ja så vil den blive
> > neutraliseret....
>
> Hvad kritier vælger du 'avlskat' ud fra ? er dine fritløbende katte
> vaccineret ? Er dine fritløbende katte alle neutraliseret, ellers er det vel
> svært at vide hvem der er fædre til kuldene, syntes der er mange ting du
> ikke har svaret på
>
> ALLE mine katte får
> > 'jævnligt ormekur OG loppekur og så fodrer jeg med royal canin som
> > koster 430 kr. for 10 kg......så selv om man har mange katte...kan de
> > stadig have det godt......mit forhold til 'staldkatte' er meget
> > nemt!!!!DE SKAL OGSÅ VÆRE DER ikke mindst for at holde musebestanden
> > nede...men ejerne burde have et pålagt ansvar med hensyn til
> > loppe/ormekure......
>
> Ja og vaccinationer, neutraliseringer og mange flere ting.
>
> VH
> Gitte
>
ja der er mange ting man ikke forstår....hvis jeg vil have 10 fritgående
katte som må få killinger....er det jo "min"sag..og jo...jeg har et par
stykker som er stereliserede og jeg har da også et par kastrerede
hankatte..nej...ikke alle mine katte er vaccinerede......



Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Marianne Hellemose (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Marianne Hellemose


Dato : 23-10-03 21:08

Charlotte skrev
<hvis jeg vil have 10 fritgående katte som må få killinger....er det jo
"min"sag..>


ja det er det vel.............så længe det varer.

*er det ikke snart forår og kattelovstid*

Marianne Hellemose
www.hellemose.dk
***Ailurophil***

Some people have lives, others have cats



Gitte S. Eriksen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 24-10-03 06:50

>>
> ja der er mange ting man ikke forstår....hvis jeg vil have 10
> fritgående katte som må få killinger....er det jo "min"sag..

Ja 10 stk, hold da op hvor mange er du så oppe på næste år ?? og det svare
stadig ikke på hvordan du undgår indavl, så for mig så går disse killinger
måske stadig en uvis skæbne i møde, da foder ikke er alt !
Hvad gør at disse 2 killinger fortjener et sikkert inden dørs liv og dine
andre ikke gør ?

og
> jo...jeg har et par stykker som er stereliserede og jeg har da også
> et par kastrerede hankatte..nej...ikke alle mine katte er
> vaccinerede......

Nej og det er der uansvarligheden kommer ind, nu læste jeg jo at en killing
du havde fået døde sidste år pga. det ville du dine nye killinger skulle
have ormekur, altså ormekur er ikke et miraklekur som helbreder, clamydia,
herpes, katteaids, kattesyge osv. så ville nok bruge e del penge på at sikre
mine kattes sundhed først og fremmest inden ejg satte flere i verden !

VH
Gitte
>
>
>
> Med venlig hilsen
> charlotte kofoed
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk



Jonas (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 24-10-03 16:59


"Gitte S. Eriksen" <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3f98bd82$0$54826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> >>
> > ja der er mange ting man ikke forstår....hvis jeg vil have 10
> > fritgående katte som må få killinger....er det jo "min"sag..
>
> Ja 10 stk, hold da op hvor mange er du så oppe på næste år ?? og det svare
> stadig ikke på hvordan du undgår indavl, så for mig så går disse killinger
> måske stadig en uvis skæbne i møde, da foder ikke er alt !
> Hvad gør at disse 2 killinger fortjener et sikkert inden dørs liv og dine
> andre ikke gør ?
>
> og
> > jo...jeg har et par stykker som er stereliserede og jeg har da også
> > et par kastrerede hankatte..nej...ikke alle mine katte er
> > vaccinerede......
>
> Nej og det er der uansvarligheden kommer ind, nu læste jeg jo at en
killing
> du havde fået døde sidste år pga. det ville du dine nye killinger skulle
> have ormekur, altså ormekur er ikke et miraklekur som helbreder, clamydia,
> herpes, katteaids, kattesyge osv. så ville nok bruge e del penge på at
sikre
> mine kattes sundhed først og fremmest inden ejg satte flere i verden !
>
> VH
> Gitte
> >
> >
> >
> > Med venlig hilsen
> > charlotte kofoed
> > - Tøm kattebakken ved privat svar
> >
> >
> > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
>

Hej Gitte

Ja, det er ikke til at vide, hvor mange katte Charlotte har til næste år,
for der er også uægte/ægte norske skovkatte indblandet i avlen...der kan
f.eks købes dejlige krydsninger på dyrenettet fra Charlottes kattefabrik.
Hvor er jeg ked af, at Anitas killinger skal bo hos Charlotte.....

Jonas



Gitte S. Eriksen (24-10-2003)
Kommentar
Fra : Gitte S. Eriksen


Dato : 24-10-03 19:06


> Hej Gitte
>
> Ja, det er ikke til at vide, hvor mange katte Charlotte har til næste
> år, for der er også uægte/ægte norske skovkatte indblandet i
> avlen...der kan f.eks købes dejlige krydsninger på dyrenettet fra
> Charlottes kattefabrik.

Ja har lige læst det, hvor sørgeligt

Hvor er jeg ked af, at Anitas killinger skal
> bo hos Charlotte.....

Ja det samme her, for efter min mening er det under lige så kummerlige
forhold som de kommer fra og så siger man aflivning er ondt ? jeg ved snart
ikke, det liv de tilbydes er ikke et jeg vil håbe nogen killinger fra mig
skal komme til.

VH
Gitte



charlotte kofoed (25-10-2003)
Kommentar
Fra : charlotte kofoed


Dato : 25-10-03 10:50

>
> 'Gitte S. Eriksen' <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> news:3f98bd82$0$54826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > >>
> > > ja der er mange ting man ikke forstår....hvis jeg vil have 10
> > > fritgående katte som må få killinger....er det jo 'min'sag..
> >
> > Ja 10 stk, hold da op hvor mange er du så oppe på næste år ?? og det svare
> > stadig ikke på hvordan du undgår indavl, så for mig så går disse killinger
> > måske stadig en uvis skæbne i møde, da foder ikke er alt !
> > Hvad gør at disse 2 killinger fortjener et sikkert inden dørs liv og dine
> > andre ikke gør ?
> >
> > og
> > > jo...jeg har et par stykker som er stereliserede og jeg har da også
> > > et par kastrerede hankatte..nej...ikke alle mine katte er
> > > vaccinerede......
> >
> > Nej og det er der uansvarligheden kommer ind, nu læste jeg jo at en
> killing
> > du havde fået døde sidste år pga. det ville du dine nye killinger skulle
> > have ormekur, altså ormekur er ikke et miraklekur som helbreder, clamydia,
> > herpes, katteaids, kattesyge osv. så ville nok bruge e del penge på at
> sikre
> > mine kattes sundhed først og fremmest inden ejg satte flere i verden !
> >
> > VH
> > Gitte
> > >
> > >
> > >
> > > Med venlig hilsen
> > > charlotte kofoed
> > > - Tøm kattebakken ved privat svar
> > >
> > >
> > > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> >
>
> Hej Gitte
>
> Ja, det er ikke til at vide, hvor mange katte Charlotte har til næste år,
> for der er også uægte/ægte norske skovkatte indblandet i avlen...der kan
> f.eks købes dejlige krydsninger på dyrenettet fra Charlottes kattefabrik.
> Hvor er jeg ked af, at Anitas killinger skal bo hos Charlotte.....
>
> Jonas
>
Jeg svarer dig nu (på dansk) så håber jeg at du FORSTÅR dansk ok???Da
jeg før har skrevet at jeg hidtil er kommet af med alle mine killinger
KAN DER JO LIGESOM IKKE BLIVE TALE OM INDAVL HER HOS MIG...den må være
klar nok ikk????Så godt SÅ langt...OG STADIGVÆK skulle jeg stå med en
som jeg ikke kunne komme af med ja...så....måtte den jo
neutraliseres..hvor svært kan det være at regne DET ud...ikke særlig
svært for MIG...men åbenbart for andre!!!!!!DET var til Jonas!!! Så til
Gitte!!!!Nu er det sådan at jeg pesonligt GODT hved HVAD ormekur
"HELBREDER" og jeg ved også hvad VACCINER ER!!!!! Så bare rolig jeg er
ikke så dum som du egentlig troede!!!!!!Og lige en LILLE ting mere
personligt til Jonas....hvis du har noget imod "dejlige" krydsningskatte
SÅ HOLD DIG LANGT VÆK FRA DEM OG KØB DIG EN ÆGTE "MED DET HELE" dem er
der nemlig nok af...jeg skal nok komme af med mine da der er RIGTIG
MANGE der ønsker krydsninger...Og så græd du viddere over at Anitas
killinger skal ud til mig!!! Det gør de nok ikke.....og hvor MANGE katte
jeg har til næste år ...jamen det skal jeg nok fortælle dig hvis du vil
vide det okay????



Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


charlotte kofoed (25-10-2003)
Kommentar
Fra : charlotte kofoed


Dato : 25-10-03 11:08

> >
> > 'Gitte S. Eriksen' <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3f98bd82$0$54826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > >>
> > > > ja der er mange ting man ikke forstår....hvis jeg vil have 10
> > > > fritgående katte som må få killinger....er det jo 'min'sag..
> > >
> > > Ja 10 stk, hold da op hvor mange er du så oppe på næste år ?? og det
svare
> > > stadig ikke på hvordan du undgår indavl, så for mig så går disse
killinger
> > > måske stadig en uvis skæbne i møde, da foder ikke er alt !
> > > Hvad gør at disse 2 killinger fortjener et sikkert inden dørs liv og
dine
> > > andre ikke gør ?
> > >
> > > og
> > > > jo...jeg har et par stykker som er stereliserede og jeg har da også
> > > > et par kastrerede hankatte..nej...ikke alle mine katte er
> > > > vaccinerede......
> > >
> > > Nej og det er der uansvarligheden kommer ind, nu læste jeg jo at en
> > killing
> > > du havde fået døde sidste år pga. det ville du dine nye killinger skulle
> > > have ormekur, altså ormekur er ikke et miraklekur som helbreder,
clamydia,
> > > herpes, katteaids, kattesyge osv. så ville nok bruge e del penge på at
> > sikre
> > > mine kattes sundhed først og fremmest inden ejg satte flere i verden !
> > >
> > > VH
> > > Gitte
> > > >
> > > >ØØHHHH lige en til Gitte:Jeg har fået 2 killinger i foråret fra
Anita...den ene blev solgt viddere til nogen i Ålborg området som er meget
glade for den og den anden blev syg ...var ved dyrlæge...fik pencellin...men
måtte aflives pga. at dens vækst gik istå.....måske fordi den ikke var
passet med ormekur...måske noget helt andet...som dyrlægen sagde:det var
svært at vurdere.....mvh.Charlotte
> > > >
> > > > Med venlig hilsen
> > > > charlotte kofoed
> > > > - Tøm kattebakken ved privat svar
> > > >
> > > >
> > > > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> > >
> >
> > Hej Gitte
> >
> > Ja, det er ikke til at vide, hvor mange katte Charlotte har til næste år,
> > for der er også uægte/ægte norske skovkatte indblandet i avlen...der kan
> > f.eks købes dejlige krydsninger på dyrenettet fra Charlottes kattefabrik.
> > Hvor er jeg ked af, at Anitas killinger skal bo hos Charlotte.....
> >
> > Jonas
> >
> Jeg svarer dig nu (på dansk) så håber jeg at du FORSTÅR dansk ok???Da
> jeg før har skrevet at jeg hidtil er kommet af med alle mine killinger
> KAN DER JO LIGESOM IKKE BLIVE TALE OM INDAVL HER HOS MIG...den må være
> klar nok ikk????Så godt SÅ langt...OG STADIGVÆK skulle jeg stå med en
> som jeg ikke kunne komme af med ja...så....måtte den jo
> neutraliseres..hvor svært kan det være at regne DET ud...ikke særlig
> svært for MIG...men åbenbart for andre!!!!!!DET var til Jonas!!! Så til
> Gitte!!!!Nu er det sådan at jeg pesonligt GODT hved HVAD ormekur
> 'HELBREDER' og jeg ved også hvad VACCINER ER!!!!! Så bare rolig jeg er
> ikke så dum som du egentlig troede!!!!!!Og lige en LILLE ting mere
> personligt til Jonas....hvis du har noget imod 'dejlige' krydsningskatte
> SÅ HOLD DIG LANGT VÆK FRA DEM OG KØB DIG EN ÆGTE 'MED DET HELE' dem er
> der nemlig nok af...jeg skal nok komme af med mine da der er RIGTIG
> MANGE der ønsker krydsninger...Og så græd du viddere over at Anitas
> killinger skal ud til mig!!! Det gør de nok ikke.....og hvor MANGE katte
> jeg har til næste år ...jamen det skal jeg nok fortælle dig hvis du vil
> vide det okay????
>
>
>
> Med venlig hilsen
> charlotte kofoed
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk




Med venlig hilsen
charlotte kofoed
- Tøm kattebakken ved privat svar


Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk


Jonas (25-10-2003)
Kommentar
Fra : Jonas


Dato : 25-10-03 15:15


"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
news:3f9a47559c759@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> >
> > 'Gitte S. Eriksen' <dk.sacala*fjernspam*@mail.dk> skrev i en meddelelse
> > news:3f98bd82$0$54826$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
> > > >>
> > > > ja der er mange ting man ikke forstår....hvis jeg vil have 10
> > > > fritgående katte som må få killinger....er det jo 'min'sag..
> > >
> > > Ja 10 stk, hold da op hvor mange er du så oppe på næste år ?? og det
svare
> > > stadig ikke på hvordan du undgår indavl, så for mig så går disse
killinger
> > > måske stadig en uvis skæbne i møde, da foder ikke er alt !
> > > Hvad gør at disse 2 killinger fortjener et sikkert inden dørs liv og
dine
> > > andre ikke gør ?
> > >
> > > og
> > > > jo...jeg har et par stykker som er stereliserede og jeg har da også
> > > > et par kastrerede hankatte..nej...ikke alle mine katte er
> > > > vaccinerede......
> > >
> > > Nej og det er der uansvarligheden kommer ind, nu læste jeg jo at en
> > killing
> > > du havde fået døde sidste år pga. det ville du dine nye killinger
skulle
> > > have ormekur, altså ormekur er ikke et miraklekur som helbreder,
clamydia,
> > > herpes, katteaids, kattesyge osv. så ville nok bruge e del penge på at
> > sikre
> > > mine kattes sundhed først og fremmest inden ejg satte flere i verden !
> > >
> > > VH
> > > Gitte
> > > >
> > > >
> > > >
> > > > Med venlig hilsen
> > > > charlotte kofoed
> > > > - Tøm kattebakken ved privat svar
> > > >
> > > >
> > > > Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk
> > >
> >
> > Hej Gitte
> >
> > Ja, det er ikke til at vide, hvor mange katte Charlotte har til næste
år,
> > for der er også uægte/ægte norske skovkatte indblandet i avlen...der kan
> > f.eks købes dejlige krydsninger på dyrenettet fra Charlottes
kattefabrik.
> > Hvor er jeg ked af, at Anitas killinger skal bo hos Charlotte.....
> >
> > Jonas
> >
> Jeg svarer dig nu (på dansk) så håber jeg at du FORSTÅR dansk ok???Da
> jeg før har skrevet at jeg hidtil er kommet af med alle mine killinger
> KAN DER JO LIGESOM IKKE BLIVE TALE OM INDAVL HER HOS MIG...den må være
> klar nok ikk????Så godt SÅ langt...OG STADIGVÆK skulle jeg stå med en
> som jeg ikke kunne komme af med ja...så....måtte den jo
> neutraliseres..hvor svært kan det være at regne DET ud...ikke særlig
> svært for MIG...men åbenbart for andre!!!!!!DET var til Jonas!!! Så til
> Gitte!!!!Nu er det sådan at jeg pesonligt GODT hved HVAD ormekur
> "HELBREDER" og jeg ved også hvad VACCINER ER!!!!! Så bare rolig jeg er
> ikke så dum som du egentlig troede!!!!!!Og lige en LILLE ting mere
> personligt til Jonas....hvis du har noget imod "dejlige" krydsningskatte
> SÅ HOLD DIG LANGT VÆK FRA DEM OG KØB DIG EN ÆGTE "MED DET HELE" dem er
> der nemlig nok af...jeg skal nok komme af med mine da der er RIGTIG
> MANGE der ønsker krydsninger...Og så græd du viddere over at Anitas
> killinger skal ud til mig!!! Det gør de nok ikke.....og hvor MANGE katte
> jeg har til næste år ...jamen det skal jeg nok fortælle dig hvis du vil
> vide det okay????
>
>
>
> Med venlig hilsen
> charlotte kofoed
> - Tøm kattebakken ved privat svar
>
>
> Postet fra http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk

Hej Charlotte

Jeg kan skam godt forstå dansk, men jeg tror ikke, at vi
snakker/skriver/råber samme sprog, og vi kommer vist heller aldrig til det.
Bare rolig....jeg er ikke interesseret i en krydsningskat fra dig. Jeg har 8
indekatte hvoraf de 6 er racerene MCO, Exotic og perser med stamtavle.
De sidste 2 er vaskeægte huskatte, som var kommet i overskud, fordi der var
nogen som ikke have helt styr på neutralisering af løsgående hankatte og
hunkatte. Om jeg skal græde videre over, at Anitas killinger ja det
bestemmer jeg jo selv.....

Jonas



Eva Schmidt (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Eva Schmidt


Dato : 23-10-03 14:56


"charlotte kofoed" <chakoKATTE@BAKKEtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse news:3f97c30c5d18d@dk-fritid-dyr-kat.dk...
> Jo,jeg skal have to hunkillinger som skal være "indekatte" og kun
> udendørs i "indhegning...og derfor kommer de to hunkillinger "ikke" til
> at parre sig med deres "bror" som skal løbe "frit" sammen med vores
> andre fritløbende katte!!!!! Nu har jeg ikke prøvet at stå med en kat
> jeg ikke kunne komme af med...men hvis det skulle ske..og jeg ikke
> ville/kunne bruge dem til avl..ja så vil den blive neutraliseret.....Jeg
> har lige overstået en 3-dages ormekur til alle mine misser...jeg bruger
> panacur vet...det kan man selv give med en lille engangssprøjte...det er
> det bedste ormekur da det også "dræber" tænieren (en orm som mange ikke
> ved findes i kat)...jeg bliver selv chokeret over at nogle "katteejere"
> ikke ANER hvad ormekur er .....hvor er vi henne????Er det ikke år
> 2003???? ALLE mine katte får "jævnligt ormekur OG loppekur og så fodrer
> jeg med royal canin som koster 430 kr. for 10 kg......så selv om man har
> mange katte...kan de stadig have det godt......mit forhold til
> "staldkatte" er meget nemt!!!!DE SKAL OGSÅ VÆRE DER ikke mindst for at
> holde musebestanden nede...men ejerne burde have et pålagt ansvar med
> hensyn til loppe/ormekure......


Hej Charlotte

Jeg synes da, at du stort set lyder som en ansvarlig og fornuftig katteejer!
Men, der er jo lige det med de fritløbende fertile hankatte!
Du har da ret i at naboerne bør neutralisere deres hunkatte,
men problemet er jo bare, at alt for mange ikke gør det!
Og uanset om du kan lide tanken eller ej, så er du altså medskyldig i,
at der fødes killinger, der får et usselt liv!
Ikke alle siger som dig, at kan de ikke finde et godt hjem til killingerne,
ja så beholder de dem selv og sørger godt for dem!
Det er da i orden, at du gerne vil have en fertil hankat
at parre dine hunkatte med, men så bør han altså ikke have lov at løbe frit rundt!
Der findes jo også hunkatte, der lever forvildet og som ingen ejer har.
Disse katte er tit befængt med alverdens sygdomme, som de kan smitte din kat med!

Det kan ikke siges tit nok - fritløbende katte SKAL være neutraliserede!
Kun på den måde undgår vi, at alt, alt for mange killinger hvert år må lade livet.

Dette er ikke ment som et surt opstød over, at du opdrætter huskatte
- men du bør sørge for, at din hankat kun bliver far til killinger, som du er parat til at tage ansvaret for!

mvh Eva




Ann Rudbeck (23-10-2003)
Kommentar
Fra : Ann Rudbeck


Dato : 23-10-03 17:32

In article <3f97dcd3$0$45344$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Eva
Schmidt <safeni@paradis.dk> wrote:

> Der findes jo også hunkatte, der lever forvildet og som ingen ejer har.
> Disse katte er tit befængt med alverdens sygdomme, som de kan smitte din kat med!

Der er bl.a noget med at katte-AIDS (FAIDS) er ganske uhyggeligt
udbredt blandt vildtlevende katte...
Det smitter ved riv, bid og parring og er ligeså dødeligt og
uhelbredeligt som menneskevarianten, desværre..

--
Knus fra Ann R, spind fra Donna og Ditte
Donna og Dittes katteside: http://siamis.com

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177559
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408935
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste