Køb af brugt cv
Fra : letter

Dato : 18-10-03 10:50

Hej
Vi er en familie på 5 der overvejer at købe brugt cv. Vi mener det er nu der
er penge at spare. Vi har ikke haft cv før, men har holdt ferie i telt i
mange år. Det har altid været meget billige ferier. Ferie med cv synes måske
at blive noget dyrere. Alle gode råd med hensyn til køb af cv og at holde
ferie i cv modtages gerne.
mvh
Peter

Fra : Rolli

Dato : 18-10-03 16:48

On Sat, 18 Oct 2003 11:49:54 +0200, "letter" <vollstedt@tele2adsl.dk>
wrote:

> [...]
>at blive noget dyrere. Alle gode råd med hensyn til køb af cv og at holde

Ta ud og kig på campingpladserne, dem der stopper med camping sælger
deres vogne billigt, især hvis du kan finde en tysk vogn.

Rolli

Fra : Jens

Dato : 19-10-03 11:21

> Ta ud og kig på campingpladserne, dem der stopper med camping sælger
> deres vogne billigt, især hvis du kan finde en tysk vogn.
>
> Rolli

Hvorfor er Tyske vogne billigere? De fleste vogne er iøvrigt Tyske!

Jens

Fra : [BitSeN]

Dato : 19-10-03 16:53

On Sun, 19 Oct 2003 12:21:01 +0200, "Jens" <lumombaNOSPAM@webspeed.dk>
wrote:

>Hvorfor er Tyske vogne billigere? De fleste vogne er iøvrigt Tyske!

Godt spørgsmål, jeg glæder mig allerede til at høre svaret....

Og hvis argumentet skulle blive noget i retning af: Der er flest tyske
vogne, hvorfor er tyske biler så ikke billigere end svenske, frankske,
engelske, italienske, spanske, tjekkiske og sidst men ikke mindst
biler fra uden for europa (beklager hvis jeg har glemt nogle oplagte
lande !).

mvh
Brian

Fra : Rolli

Dato : 19-10-03 18:45

On Sun, 19 Oct 2003 17:53:23 +0200, "[BitSeN]" <bimmer@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>engelske, italienske, spanske, tjekkiske og sidst men ikke mindst
>biler fra uden for europa (beklager hvis jeg har glemt nogle oplagte

fordi at tyskerne ikke gider tage alt deres "pikpak" med til
vaterland, så hellere sælge det billigere i danmark. Jeg snakker jo om
privat handel. Se på opslagstavlerne rundt på campingpladserne.

Fra : [BitSeN]

Dato : 20-10-03 16:32

On Sun, 19 Oct 2003 19:45:27 +0200, Rolli <rolli1nospam@stofanet.dk>
wrote:

>fordi at tyskerne ikke gider tage alt deres "pikpak" med til
>vaterland, så hellere sælge det billigere i danmark. Jeg snakker jo om
>privat handel. Se på opslagstavlerne rundt på campingpladserne.

OK my mistake, jeg forstod sådan at du mente tyske campingvognsmærker,
og ikke tysk registrerede vogne.

/Brian

Fra : Jens

Dato : 20-10-03 18:20

> fordi at tyskerne ikke gider tage alt deres "pikpak" med til
> vaterland, så hellere sælge det billigere i danmark. Jeg snakker jo om
> privat handel. Se på opslagstavlerne rundt på campingpladserne.

Nu forstår jeg - så det behøver ikke at være en Tysk campingvogn, blot en
Tysker der ejer en CV - og det kunne for den sags skyld være en Solifier
eller KABE!

Fra : Rolli

Dato : 20-10-03 18:51

On Mon, 20 Oct 2003 19:19:58 +0200, "Jens" <lumombaNOSPAM@webspeed.dk>
wrote:

>Nu forstår jeg - så det behøver ikke at være en Tysk campingvogn, blot en
>Tysker der ejer en CV - og det kunne for den sags skyld være en Solifier
>eller KABE!

så faldt ti-øren, kunne jo også have udtrykt mig lidt tydligere første
gang, sorry

Fra : Per Træholt

Dato : 31-10-03 16:51

Hej

Hvis du tænker på at købe en tysk inreg.campingvogn, vær da opmærksom på
gastrykket tysk 50 millibar dansk 30 mllibar. Ellers er der ikke flere
problemer udover at der nok er et Tysk telt med og det er ikke et Isabella
med deres disegn lys og venlig, men nok ikke ringere af kvalitet men normalt
mere mørk.

Hilsen
Per

Fra : Harry

Dato : 01-11-03 20:14

"letter" <vollstedt@tele2adsl.dk> wrote in message news:<0Z7kb.819$Wl6.47@news.get2net.dk>...
> [...]
> at blive noget dyrere. Alle gode råd med hensyn til køb af cv og at holde

Kig ind hos en af de mange forhandlere eller søg på internettet via
f.eks. http://www.campingferie.dk . I kan godt få nogen timer til at
gå med det. Men først og fremmest skal I vide noget om hvilken type
campingvogn I skal bruge. Det er jo kun det udvendige er ens, men med
5 i familien vil jeg nok pege på en køjevogn. D.v.s. en vogn med plads
til senge til mor og far og 3 køjer til ungerne. De er som regel
placeret bagerst i vognen. Ved at kigge på en vogn der er ca. 10 år
gammel, vil I få en vogn der er rimelig moderne, men det er ikke
sikkert I kan finde noget med fast seng til "de gamle", men det
spiller sikkert en mindre rolle. Det med at rede seng op hver aften
d.v.s. omdanne siddegruppen til sengeplads, er først noget man bliver
træt af når man kommer lidt op i årene, hvor ryggene gør lidt mere
ondt og lemmerne er blevet lidt stive. Det er jo trods alt både
hurtigere og nemmere end at puste luftmadrasser og pakke soveposer ned
i deres hylstre.
Generelt kan siges, at de fleste - om ikke alle - europæiske mærker er
gode. Dog skal man være forberedt på at f.eks. franske vogne har en
tyndere isoleringsstandard, men som dog er udmærket til ren
sommerbrug. Med lidt bedre isolerede vogne kan I forlænge
campingsæsonen og det har ungerne godt af!
Men een ting står klart: med en familie på 5 er der penge at spare ved
at bruge camping som ferie- og oplevelsesplatform.