Aprilia RS250 og Skruzuki RGV ,en erfaring~
Fra : Michael K. S.

Dato : 12-04-01 20:02

Både Prilleren og RGV'en kører jo som bekendt med samme motor,nemlig
Skruzukiens og denne har erkendt (mindst en) stor svaghed.
Powervalves'ne har en materialedefekt der gør at midterstykket i
ventilerne (som oftest) knækker i dobbeltpin'en så denne falder ned
igennem udstødningsporten - kronsj.

Da dette kan blive en dyr fornøjelse,videregives hermed et fix som
produceres af Fischer-KFZ i Tyskland.

http://www.fischer-kfz.purespace.de/fischer-kfz_d.htm

Det koster ca. 450-500,- pr. ventil (4 i alt) at få dem forstærket,
hvilket skal holdes op mod en udgift på min. 2000,- hver gang en af
dem knækker hvilket er en reel risiko.

Hvordan et stempel kan komme til at se ud efter nærkontakt med en
knækket ventil kan ses her :

eller på www:

http://www.worldonline.dk/cgi-bin/dnewsweb?cmd=article&group=dk.binaer.motor&item=11979

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....

Fra : Armand

Dato : 13-04-01 01:17

Michael K. S. <Michaelks@image.dk> skrev i en
> [...]
> Powervalves'ne har en materialedefekt der gør at midterstykket i
> ventilerne (som oftest) knækker i dobbeltpin'en så denne falder ned

Jeg har taget grundigt ved lære af alle GSX R/F ejerne, og NGK brugerne:

Min RGV har der da ikke været noget med!

--
Armand.

Fra : Michael K. S.

Dato : 13-04-01 02:34

On Fri, 13 Apr 2001 02:16:49 +0200, "Armand"
<armand@mc-chaufforerne.dk> wrote:

>Jeg har taget grundigt ved lære af alle GSX R/F ejerne, og NGK brugerne:
>
>Min RGV har der da ikke været noget med!

Hæ Armand,nu kører den jo heller ikke så meget ) og de kan vist i
reglen køre 15-20.000 (alm. gadekørsel) før det sker...men _så_ sker
der også ting og sager,du får lov at se den næste gang,jeg har aldrig
set noget lignende og var ganske målløs,min er nemlig _ikke_ knækket
på det sædvanlige sted,men faktisk på det omtrent bredeste sted.Held i
uheld egentlig for hvis midterstykket ryger kan det nemt smadre hele
cylinderen når det falder ind i porten .

Jeg omfatter det lidt som negative forventninger der smukt går i
opfyldelse som en slags Nemesis for ikke at have valgt NSR'eren,så
betragtet udfra den synsvinkel har jeg vist kun mig selv at takke.
)

Vh
-Michael
Nr.xx - Pax Deorum....