Outlook XP og meddelelsesregler
Fra : Gregers Petersen

Dato : 28-10-03 14:18

Hejsa.

Jeg har for et helt års tid siden forsøgt mig med Outlook XP, der fulgte med
mit Office XP, men jeg blev meget skuffet over, at meddelsesreglerne slet
ikke fungerede. Således blev alle mine email-konti proppet i indbakken i
stedet for i den rigtige mappe. Der skete simpelthen det, at når man
oprettede en regel a la "hvis post er fra [konto] så flyt til mappen
[mappe]", men Outlook rettede blot [konto], til den øverste konto i
konto-oversigten, uanset hvilken konto man angav. (Vel at mærke først efter
man har trykket ok, og så trykker send/hent). Dengang kunne jeg forstå på
nogle i gruppen, at det var et generelt problem i Outlook XP, og ikke blot
et udslag af min egen stupiditet. Jeg skiftede derfor tilbage til Outlook
Express.

Nu har jeg så fået mod på at prøve igen (specielt pga. diverse
kalender-tingel-tangel, som min mobiltelefon kan køre sammen med Outlook),
og har derfor et par spørgsmål inden jeg migrerer fuldstændigt:

-Er meddelelsesregel-fejlen blevet fixet (eller kender nogen en udvidelse
til Outlook som kan sortere ud på forskellige mapper alt efter konto, emne,
modtager osv)?

-Kan jeg opdatere Outlookkalenderen mellem min bærbare og min stationære
mere eller mindre "automagisk" over netværket?

-Er der andre ting jeg bør tænke over inden jeg migrerer fra OE til Outlook?

--
MvH

Gregers Petersen