Adressebog slettet. Hjælp ønskees
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 29-10-03 20:59

Min adressebog på MacOs X er blevet slettet. Jeg ved ikke hvordan.
Fornylig opdaterede jeg Isync. Og jeg har vist syncet med min Palm et
par gange siden. Kalenderen er intakt.
Isync skulle være korrekt indstillet til at synce. Ingen indstillinger
er ændret.
På min Palm er adressebogen intakt. Men det er så også det eneste
eksisterende eksemplar.
Nu kan jeg godt se, at man kan bede Adressebogen producere en kopi.

Nu undrer jeg mig over, hvvordan sletningen kan være sket.
Kan man komme til at markere hele listen og trykke på slettetasten uden
at modtage en advarsel? Nej. Det ser ikke sådan ud.

Ligger der et eller andet sted en kopi af adressebogens sidste udgave
fra før sidste sync? Hvor? Hvad hedder den? Hvordan får jeg den
importeret?

Hvordan skal jeg indstille Isync til at hente de adresser, der ligger på
min Palm? jeg er rystende angst for, at Palmens indhold skal blive
overskrevet af tomheden i Macens adressebog. Og kalenderen skulle gerne
holdes helt udenfor.

Der er en kommando, der hedder "Brug sidste synkronisering". Men den kan
ikke bruges til at specificere, at det kun skal være adressebogen. Det
vil ikke være en katastrofe. Men er der andre muligheder?

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-03 23:12

Ove Steen Smidt <xossmidt@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> er ændret.
> På min Palm er adressebogen intakt. Men det er så også det eneste

Da jeg gik fra OS 9 til OS X og skiftede fra Palm Desktop til iCal og
Adressebog, koblede jeg bare min Palm til og synkroniserede. Derefter
blev alle aftaler og hele adressebogen overført fra min Palm til min
Mac. Jeg tror ikke, en Palm bare sletter det hele. Jeg har snarere
problemer med, at slettede poster dukker op igen. Men i øvrigt plejer
der at være en backup af de forskellige ting i Hotsync Manager. Jeg er
bare ikke sikker på, om hele adressebogen også ligger der.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 31-10-03 17:49

> [...]
> der at være en backup af de forskellige ting i Hotsync Manager. Jeg er
> bare ikke sikker på, om hele adressebogen også ligger der.

Nu har jeg benyttet muligheden, der åbenbart altid er tilstede for at
for at vende tilbage til tilstanden før sidste syncronisering. Og så kan
man desuden bede adressebogen (men ikke kalenderen?) tage en
sikkerhedskopi, som man kan bruge til gendannelse.
Hvad der har generet mig i den aktuelle situation er, at jeg ikke ved,
hvordan jeg er kommet til at slette adressebogen.
Det er svært at holde fast i kontrollen med tingene og sikre sig, at alt
er indstillet efter ønske, når der er tale om samarbejde mellem flere
programmer: Isync og Hotsyncmanager og så de komponenter, der skal
syncroniseres. Hvor er det nu, at man for hvert emne skal angive, om der
være tale om overskrivning eller sync? Isync er ikke nær så klar, som
jeg oplevede det i gamle dage, når jeg syncede Entourage med Palm.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 20:25

> [...]

> være tale om overskrivning eller sync? Isync er ikke nær så klar, som
> jeg oplevede det i gamle dage, når jeg syncede Entourage med Palm.

Jeg ved ikke, om du går og venter på et svar fra mig. Jeg er faktisk
også temmelig forvirret over det hele. Vi har to Palm, der synkroniseres
med iCal, her i familien. Det kan være svært at holde rede på, for iCal
kan ikke rigtig finde ud af, hvad der skal opdateres hvor. Det er ofte
svært at slette begivenheder. Fjerner man dem fra en Palm og fra iCal,
kommer de igen, når man synkroniserer den anden Palm.
Jeg ved heller ikke, hvor man kan lave indstillinger for hvert
emne. Men hvis man vælger langsom synkronisering i iSync bliver alt vist
ført over og ikke bare opdateret. Det tager derfor længere tid.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 02-11-03 21:45

> [...]
> emne. Men hvis man vælger langsom synkronisering i iSync bliver alt vist
> ført over og ikke bare opdateret. Det tager derfor længere tid.

Næh, jeg ventede såmænd ikke på svar. Nu ser det ud til, at faren er
drevet over. Jeg har lært ovennævnte regler, men har også stadig den
nævnte undren. Jeg har også lært at holde godt øje med de advarsler, der
kommer under syncprocessen. Og jeg synes, at det er en fin service, at
hvis man har rettet i en kalenderindskrivning siden sidste sync, kommer
de to muligheder frem, så at man kan vælge, hvilken man vil have. Men så
kan jeg også godt forstå, at Isync bliver forvirret, hvis én (?)
identitet i Ical på computeren skal syncroniseres to stk. Palm, som hver
bruger går og skriver i mellem syncene.

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : Henrik Münster

Dato : 02-11-03 22:23

> [...]

> Men så kan jeg også godt forstå, at Isync bliver forvirret, hvis én (?)
> identitet i Ical på computeren skal syncroniseres to stk. Palm, som hver

Vi har to identiteter. I iCal har vi hver en personlig kalender og så er
der en fælles kalender, der dukker op på begge Palm. Og så er
adressebogen også fælles. Sjovt nok lader det til, at hver Palm også
kender den andens personlige kalender, selv om den ikke vises på Palm.
Den anden Palm kan nemlig godt spørge om, hvilken version af en aftale,
der skal bruges, selv om den tilhører den anden Palms personlige
kalender. Men ellers er det meget smart.
På en måde fungerede det mere glidende i Palm Desktop, men der
kan man mig bekendt kun have separate personligheder. Man kan ikke have
en fælles kalender. Og sådan en er jo smart i en familie.
--
Henrik Münster
Esbjerg