.zip problemer mellem PC og Mac.
Fra : Peter

Dato : 29-10-03 10:58

Jeg prøver på at zip-komprimere en mappe der bl.a. indeholder en html-fil.
Det går fint, indtil jeg åbner den på min PC.

Html-filen har nu fået en .bin tilføjelse og selve HTML-dokumentet er ændret
(Der er tilføjet nogle firkanter, masser af mellemrum, "ÿ" og andre sjove
tegn).

Hvis jeg zipper den ødelagte html-fil på PC'en og sender den tilbage til min
Mac, så virker den igen!?!

Hvor knækker filmen?
Hvad kan jeg gøre ved det?

På forånd tak.
Peter

Fra : Jesper

Dato : 29-10-03 16:42

Peter <peterl@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> tegn).
>
> Hvis jeg zipper den ødelagte html-fil på PC'en og sender den tilbage til min

Hvis du bruger DropZip skal du gå i preferences og sætte MacBinary til
Never, den står nok på Smart eller always.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Tom Dissing

Dato : 30-10-03 12:29

Alternativtr brug det gamle zip it program.. !!
Det virker altid !!
Tom

Fra : Jesper

Dato : 30-10-03 15:49

Tom Dissing <tom@mir.dk> wrote:

> Alternativtr brug det gamle zip it program.. !!
> Det virker altid !!
> Tom

Det findes kun til classic og der kan man også indstille det til at
MacBinarykode ens zip filer.

PS. Husk at bundcitere!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 31-10-03 01:32

Hej...

Jeg tror problemerne ligger i forskellen mellem 'inflated', 'deflated'
og 'flowed'komprimering. Jeg mener min ZipIt står til 'deflated' som
std. og der har aldrig været problemer. Det er svjh. noget med, at de to
andre metoder 'splitter' en HTML fil i dets bestanddele på en PC, også
selvom den er en enkelt fil på Mac. Jeg har prøvet det ved at gemme en
MS fil som HTML og zippe den, hvilket ved unzipping gav en ape med en
hel del filer i.

Nyeste ver. af ZipIt er ver. 2.2.2 og kan hentes her i classic/carbon
til OS X ver.: <http://www.versiontracker.com/redir.fcgi/lid=279293/>.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>