iTunes - radiokanaler spørgsmål
Fra : Michael Corfitsen

Dato : 28-10-03 19:02

Hej

På den forudinstallerede -radio- kilde var der oprindelig en med Blues.
Den er forsvundet (jeg har muligvis lavet en fejl, men dette ubevidst)

Hvordan får jeg den tilbage igen (uden at geninstallere), og hvordan kan
jeg eksempelvis få DR eller andre radiokanaler der er på nettet ind som
kilde.

På forhånd tak

mvh

Michael C.

Fra : LouiseBendsen

Dato : 25-11-03 12:20

"Michael Corfitsen" skrev d. 28-10-03 19:02 dette indlæg :

Meget mystik - skulle lige ind at kigge på min blues-kategori for at se
om jeg evt. kunne hjælpe dig.
Idét jeg vil kigge undermenuerne ved at trykke på trekanten forsvinder
bluesmenuen helt...

Mon ikke det er valgt "udefra" at den ikke skal være tilgængelig mere?

Ved ikke hvordan man får DR og andre kanaler til at køre over iTunes.

http://www.kandu.dk/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 25-11-03 19:30

LouiseBendsen <LouiseBendsen.news@kandu.dk> wrote:

> [...]
>
> Mon ikke det er valgt "udefra" at den ikke skal være tilgængelig mere?
>
> Ved ikke hvordan man får DR og andre kanaler til at køre over iTunes.

Hej Louise.

vedr. Blues
Se her:
http://discussions.info.apple.com/WebX?13@2.b0AzaAKXm7A.2@.599bea5a/12

Vedr.: DR, så ved jeg det desværre ikke, der må een af de andre træde
til

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 26-11-03 23:52

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> vedr. Blues
> Se her:
> http://discussions.info.apple.com/WebX?13@2.b0AzaAKXm7A.2@.599bea5a/12

Men der ligger vist et par stykker i Americana kategorien.

> Vedr.: DR, så ved jeg det desværre ikke, der må een af de andre træde
> til

Det kan man desværre ikke. De sender i WMP-format, så vidt jeg husker.
Og det kræver vist endda lidt omveje at kunne høre det i Windows Media
Player på en Mac.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Christian Bech

Dato : 27-11-03 10:52

> Det kan man desværre ikke. De sender i WMP-format, så vidt jeg husker.
> Og det kræver vist endda lidt omveje at kunne høre det i Windows Media
> Player på en Mac.

Lidt omveje, men ikke så mange at det er umuligt. Safari vil ikke
benytte DR's normale flashplayer, så i stedet får man en popup med et
direkte link til kanalerne. Jeg har fx drjazz.asf til at ligge som en
genvej på skrivebordet og så åbner den bare i WMP. I Explorer fungerer
flashplayeren helt efter hensigten, så der har man både
interaktionsværktøjet, kanalvælgeren og oplysninger om nuværende og
næste nummer.

--
Christian

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 28-11-03 22:23

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Lidt omveje, men ikke så mange at det er umuligt. Safari vil ikke
> benytte DR's normale flashplayer, så i stedet får man en popup med et
> direkte link til kanalerne.

Sådan oplevede jeg det også med en Mozilla whatever version. Det virkede
lidt unaturligt, men med lidt Mac-kreativitet og lidt -fiflen kom det i
gang. Det var så dengang, da jeg var på en superhurtig forbindelse med
min underbo som partner indtil for 8 måneder siden. Nu er jeg tilbage på
ISDN, så jeg hører slet ikke radio over nettet

>Jeg har fx drjazz.asf til at ligge som en
> genvej på skrivebordet og så åbner den bare i WMP.

Nu er jeg så lidt OT (igen,igen,igen): Jeg savner ikke drjazz på nettet.
Repertoiret er/var - efter min ringe mening - ikke godt. Det startede
med sådan lidt muzakagtig underlægningsmusik, blev lidt mere jazzagtigt
omkring klokken 22 eller 23, men hele tiden lidt "ufarligt". I det hele
en bedrøvelig affære og meget lidt repræsentativt for jazzens mange
ansigter. Den klassiske netraido var derimod lidt mere vidtfavnende. Men
kun lidt.

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Christian Bech

Dato : 03-12-03 16:00

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> [...]
> en bedrøvelig affære og meget lidt repræsentativt for jazzens mange
> ansigter. Den klassiske netraido var derimod lidt mere vidtfavnende. Men

Jeg har lyttet lidt mere intensivt til den i et par dage og du har ret.
Den er meget ensidig. Desuden er deres rotation i løbet af dagen ikke
imponerende. I løbet af ca. fem timers lytning spredt ud over tre dage,
har jeg hørt Ronny Jordans So what mindst fem gange.
--
Christian

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 03-12-03 16:05

> [...]
> imponerende. I løbet af ca. fem timers lytning spredt ud over tre dage,
> har jeg hørt Ronny Jordans So what mindst fem gange.

Så prøv P3 eller SkyRadio de gentager sig selv meget oftere....

--
Skiller Soupen ??
Prøv Thunderbird http://www.mozilla.org/projects/thunderbird/ Naar en

See yea
Henry Lerche Madsen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-12-03 00:29

Henry Lerche Madsen <lerche@aarstiden.dk> wrote:

> Så prøv P3 eller SkyRadio de gentager sig selv meget oftere....

Jo, jo, jeg forstår godt, hvad du mener, men Christian var jo netop
_imod_ gentagelserne. Det er jo lidt lige som de evige prisninger af
Mac*. Vi har jo hørt det før, og vi véd det godt !

I bilen hører jeg ind i mellem P4, og det undrer mig, at musikudbuddet
synes at slutte med udgangen af 1970'erne eller der omkring?

Men det er vist noget med segmenter, aldersklasser og sådan noget
kunstigt noget. Mindes jeg da at have læst et sted.

Sky har jeg ikke hørt (endnu), men efter aviserne at dømme .... tuner
jeg nok heller ikke ind på den foreløbigt. I det hele er min autoradio
lidt overfølsom over for alt det, der ligger over 100 af de der
bølgelængder, som der sendes på (på FMbåndet). Lokalradioer med
rekvalmer om Signes Slikbod pisser mig helt af.

* lagde I mærke til at det lykkedes mig at forblive ON? Der skulle kun
lidt mild (selv)vold til

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 05-12-03 07:13

Mich. Ottosen <MichspostIKKE@puttekasse.invalid> wrote:

> * lagde I mærke til at det lykkedes mig at forblive ON? Der skulle kun
> lidt mild (selv)vold til

Hej Mich

Det er sgu´godt gået, men hvad vil det sige at "forblive ON"? At holde
sig vågen??!

--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : David Blangstrup

Dato : 05-12-03 09:26

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Hej Mich
>
> Det er sgu´godt gået, men hvad vil det sige at "forblive ON"? At holde
> sig vågen??!

At holde sig til emnet, selvfølgelig.

--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-12-03 20:26

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Hej Mich
>
> Det er sgu´godt gået, men hvad vil det sige at "forblive ON"? At holde
> sig vågen??!

Nu har "den anden David" allerede svaret, men jeg vil lige ridse op:

at være OT = off topic modsat ON = on topic.

Jeg er slem til det første Derfor får du denne her med min 'nye'
signatur

--
venlig hilsen, Mich. OTtossen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 06-12-03 07:41

> [...]

> at være OT = off topic modsat ON = on topic.
>
> Jeg er slem til det første Derfor får du denne her med min 'nye'

Din nye signatur er NUTTET!!
--
Venlige hilsner
og grumme go´hygge

Fra : Henrik Münster

Dato : 06-12-03 20:19

Lone Schmidt <maillone@netscape.net> wrote:

> Din nye signatur er NUTTET!!

OTtossen = Off Topic-tossen?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 05-12-03 00:29

> [...]

> imponerende. I løbet af ca. fem timers lytning spredt ud over tre dage,
> har jeg hørt Ronny Jordans So what mindst fem gange.

Ja, lidt mere variation ville være godt, lidt mere af den 'farlige'
musik ville være godt. Det minder alt for meget om muzakken i
supermarkederne - den man ikke hører men alligevel registrerer, som et
irritationsmoment.

Desværre er jeg blevet sendt tilbage til 'stenalderen' og sidder på en
ISDN forbindelse, så jeg lytter ikke mere. Savner meget at have en
hurtig forbindelse, hvor man kan sidde med hørebøfferne på hovedet og
lytte til _god_ musik - og samtidigt arbejde med maskinen.

Men måske vil jazz-interesserede med gode forbindelser gå i kødet på DR
og få dem til at sende noget bedre på deres jazz-kanal?

(Det er bare i det lønlige håb, at jeg i fremtiden kommer op på en
hurtigere forbindelse)

--
venlig hilsen, Mich. Ottosen

Fra : Per Madsen

Dato : 05-12-03 23:07

Michael Corfitsen <michael-corfitsen@mail1.stofanet.dk> wrote:

> Hej
>
> På den forudinstallerede -radio- kilde var der oprindelig en med Blues.
> Den er forsvundet (jeg har muligvis lavet en fejl, men dette ubevidst)

Hos mig er blues-listen gudskelov også forsvundet!.......sorry, det var
ikke for at være flabet

--
Mhv. Per Madsen
www.ecotox.dk,- Links til uundværligt mac software, sites, musik etc.