Montignac
Fra : Niels Søndergaard

Dato : 12-04-01 16:26

Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med Montignac-metoden?

Niels

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-04-01 10:05

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> Er der nogen her i gruppen, der har erfaringer med Montignac-metoden?

Kan det virkelig passe, at denne gruppe kun består af kalorietællere?

Kig her:
http://www.montignac-intl.com/eng/bien_en.htm

Niels

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-04-01 13:17

"Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> Kig her:
> http://www.montignac-intl.com/eng/bien_en.htm

Hvad er så det interessante ved det?

Mikkel

--
Mikkel Gybel Jensen, stud. scient biochemistry
e-mail: m.gybel@earthling.net, ICQ: 9821906

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 14-04-01 17:08

"Mikkel Gybel Jensen" <m.gybel@earthling.net> skrev i en meddelelse
> "Niels Søndergaard" <ns@post.cybercity.dk> wrote in message

> Hvad er så det interessante ved det?

Det interessante ved det er, at man kan spise sig mæt i forholdsvis normale
fødevarer - uden at tælle kalorier - og alligevel tabe sig. Selv mandens
kritikere indrømmer, at det virker, selv om de efterlyser en forklaring på
hvordan. Men hvis det virker, er jeg personlig ligeglad med forklaringen.
Jeg skal dog ikke gøre mig til fortaler for Montignacs metode (endnu), da
jeg ikke har forsøgt mig med den, men jeg begynder på mandag og skal nok
aflægge rapport om en måneds tid. Jeg havde håbet, der var nogen her i
gruppen, der kunne fortælle lidt om deres erfaringer, men pyt - der er
masser af opmuntrende historier rundt om på nettet. Søg bare på Google under
"Montignac". I øvrigt kan Montignacs bog fås på dansk på forlaget Klarskov
og Jørgensen.

mvh
Niels Søndergaard

Fra : Mikkel Gybel Jensen

Dato : 14-04-01 22:38

> Det interessante ved det er, at man kan spise sig mæt i forholdsvis
normale
> fødevarer - uden at tælle kalorier - og alligevel tabe sig.

Jeg spekulerer bare på, hvad det usædvanlige i hans metode er? (hans
hjemmeside er i hvert fald fyldt med faktuelle fejl).

Mikkel

Fra : Niels Søndergaard

Dato : 16-04-01 23:36

"Mikkel Gybel Jensen" <m.gybel@earthling.net> skrev:

>Jeg spekulerer bare på, hvad det usædvanlige i hans metode er? (hans
>hjemmeside er i hvert fald fyldt med faktuelle fejl).

Det usædvanlige ved hans metode er, at man angiveligt KAN SPISE SIG
MÆT! Det kan man ikke, hvis man skal tælle kalorier. Jeg kan i hvert
fald ikke.

Utallige personer påstår, at metoden - at spise løs og blot undgå
fødevarer med højt glykæmisk indeks - virker. Jeg har faktisk ikke
fundet nogen udsagn på nettet, der siger, at den ikke virker. Bortset
fra "eksperter", som siger, at hans præmisser er noget sludder, er der
ingen, som har kunnet afvise, at man rent faktisk taber sig uden at
behøve tælle kalorier eller motionere - og at det ikke går ud over
sundheden, faktisk tværtimod.

Jeg indrømmer gerne, at det næsten lyder for godt til at være sandt,
men nu prøver jeg som sagt metoden fra og med i dag og aflægger
rapport her undervejs.

Niels
Niels Søndergaard