Take Control of Upgrading to Panther
Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-03 01:32

Har I set, at TidBITS er begyndt at udgive en ny serie bøger som PDF
kaldet Take Control? Den første er Take Control of Upgrading to Panther,
som koster $5 excl. moms. Jeg har lige købt den, så jeg har ikke læst
den endnu. Men jeg er stor fan af alt, der kommer fra Adam C Engst og
hans TidBITS. Jeg synes bare, det er enormt godt. Adam selv og de andre
skribenter skriver helt fantastisk. Og til $5, hvor meget kan man så
blive snydt?

<http://www.tidbits.com/takecontrol/panther/upgrading.html>

Men der skulle jo også være kommet et dansk hæfte. Det ville jeg såmænd
også gerne købe for at støtte den gode sag. Jeg skal bare lige finde
det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 27-10-03 01:50

Henrik Münster wrote:

KLIP

> Men der skulle jo også være kommet et dansk hæfte. Det ville jeg såmænd
> også gerne købe for at støtte den gode sag. Jeg skal bare lige finde
> det.

Jeg har et par gamle danskhæfter liggende, dem må du få gratis

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Villy Erichsen

Dato : 27-10-03 06:57

In article <3F9C6BB1.2000401@worldonline.dk>, Henrik Lindskou
<sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Henrik Münster wrote:
>
> KLIP

> Jeg har et par gamle danskhæfter liggende, dem må du få gratis

Der er forskel på dansk hæfte og danskhæfte.
Se http://www.fiduso.dk/

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 27-10-03 07:35

Villy Erichsen wrote:

> Der er forskel på dansk hæfte og danskhæfte.
> Se http://www.fiduso.dk/

Det er netop derfor er der indsat en smiley

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Karl Antz

Dato : 27-10-03 09:13

> Jeg har lige købt den, så jeg har ikke læst
> den endnu.

Jeg har læst den, og bortset fra at jeg synes den er lidt overforsigtig
så er den fremragende.

Opfølgeren, "Take Control of Customizing Panther", som udkom igår, er om
muligt endnu bedre.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Henrik Münster

Dato : 27-10-03 18:02

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Jeg har læst den, og bortset fra at jeg synes den er lidt overforsigtig
> så er den fremragende.
>
> Opfølgeren, "Take Control of Customizing Panther", som udkom igår, er om
> muligt endnu bedre.

Jeg har læst det meste af den første, og jeg må vel hellere få købt den
sidste. Det er godt nok en smart måde at købe på. Man har den i løbet af
få minutter. Prisen på $5 og $6,25 med moms er vel heller ikke gal.
Men alligevel: Jeg er en stor beundrer af Adam C engst. jeg har
været bidragyder til TidBITS i et par år. Jeg har endda købt et par af
hans bøger. Jeg forstår skam godt, at de er nødt til at skrabe penge
ind. Og det fortjener de skam også. De yder et stort stykke arbejde, og
TidBITS er næppe nogen guldgrube. Jeg føler bare, at det her er en måde
at snige brugerbetaling ind ad bagdøren. Før i tiden havde de typisk en
god artikel med råd om, hvordan man opgraderede styresystemet med gode
råd og advarsler mod faldgruber. Nu har de lavet en bog om det samme.
Jeg sidder derfor med en fornemmelse af, at de begynder at holde det
spændende væk fra TidBITS mod til gengæld at udgive det som en bog til
en lav pris. Det lyder ikke af så meget med $5, men det er vitterlig kr.
35,- med moms. Og de har allerede fået os til at købe to bøger på to
dage. Hvor mange vil det ikke blive til fremover? Det er trods alt nogle
korte bøger, der ikke er stort mere end en lang artikel.
Jeg er lidt i syv sind. På den ene side er det en god, billig og
nem måde at få information på. God information. På den anden side minder
det lide om, når et gratis website pludselig begynder at tage penge for
deres service. Hvor meget bliver flyttet over på bøger? Hvor meget
bliver det gratis TidBITS forringet? Måske skulle jeg skrive et indlæg i
TidBITS' debatforum. Jeg har bare lidt dårlig tid. Jeg har heller ikke
tid til at skrive det her. Jeg skal ud at dække bord.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Jens

Dato : 28-10-03 21:35

> [...]
> TidBITS' debatforum. Jeg har bare lidt dårlig tid. Jeg har heller ikke
> tid til at skrive det her. Jeg skal ud at dække bord.

Jeg kan da også ærge mig over at ikke alt er gratis. På den anden side
er jeg villig til at betale en "fair" pris for en god oplysning - og
TidBits vrimler med god oplysning.

Websites der bliver til betalingssites. Tja - hvor mange af os er
villige til at betale en server, hosting af den med en solid båndbredde
og en hulens masse gode oplysninger på, lægge sin tid i
systemadministration - og så i øvrigt betale hele festen ud af familiens
feriebudget.

Mikrobetalinger er vist endnu ikke ret udbredt, det koster endnu for
meget i administration. Når en god løsning er på banen er jeg med på en
betaler - selv om jeg af natur er en nærigprins
--
/ Jens
Min afsenderadresse virker uden ændringer.

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 29-10-03 17:08

Jeg synes at det er enormt fair at tage betaling for korte, brugbare
e-books. Også selvom de evt skulle komme tile at tjene meget på dem.
Jeg kan af personlig erfaring sige at det hjælper kollossalt på
arbejdslysten når det skæpper i kassen hvis man gør noget ekstra.

> Mikrobetalinger er vist endnu ikke ret udbredt, det koster endnu for
> meget i administration.

Ikke nødvendigvis.
Jeg anbefaler varmt bitpass.com. Jeg bruger dem selv til stor fordel.
Eksempler af mine:
http://WhatMeArtist.com

Og:
http://domai.com/unique/
(advarsel: nøgne piger)

Bitpass er microbetalingernes Apple Computer. Brugervenligt og simpelt
og fair.
Og endda gratis at sætte op.
(De er stadig i beta, jeg ved ikke om de tager flere ind.)

Åh ja, BitPass grundlæggerne er store Mac-fans!

--
- Eolake

Fra : Henrik Münster

Dato : 29-10-03 23:12

Eolake Stobblehouse <eolake@maccreator.spamremove.net> wrote:

> [...]
> Jeg kan af personlig erfaring sige at det hjælper kollossalt på
> arbejdslysten når det skæpper i kassen hvis man gør noget ekstra.

Det synes jeg da også. Men bøgerne koster trods alt 40,- kr. stykket.
Den første er på ca. 50 sider, den anden på ca. 25. De er ret hurtigt
læst. Hvis det fremover er meningen, at vi skal købe et par stykker om
ugen, så synes jeg godt nok, det begynder at blive dyrt. Jeg støtter i
forvejen TidBITS hvert år, og de har altså også sponsorer/annoncører.
Men jeg er samtidig meget begejstret for TidBITS, og jeg vil da
også gerne betale lidt for det. Det var mere, da prisen blev oversat til
danske penge, og da jeg opdagede, hvor hurtigt bogen var læst, at jeg
kom til at tænke på, at det da ville løbe op efterhånden.
Er der slet ingen, der kan følge min tankegang? Da
Versiontracker begyndte at tage penge, var det ellers ikke svært at
finde nogen, der brokkede sig over det.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : David Blangstrup

Dato : 30-10-03 12:30

> [...]
> Er der slet ingen, der kan følge min tankegang? Da
> Versiontracker begyndte at tage penge, var det ellers ikke svært at

Ja, hvad skal vi med manualer? Man roder bare lidt nysgerrigt rundt, så
er den der... og det går ti gange hurtigere end omstændelige manualer.
Kig ind på MacOSXhints.com engang imellem, så er den der. Læg mærke til
hvordan unge og børn gør det... den voksne sætter sig ned og begynder at
læse omstændeligt op fra en manual, mens de laver lidt hurtig klikken
(Trial and error) og så er den der, før man er nået til 'hvordan man
læser denne manual'.
--
David Blangstrup
Illustreret Tidende

Fra : Eolake Stobblehouse

Dato : 30-10-03 13:10

In article <1g3m5mo.y0kpw71jsemhmN%henrik@muenster.dk>, Henrik Münster
<henrik@muenster.dk> wrote:

> Det synes jeg da også. Men bøgerne koster trods alt 40,- kr. stykket.
> Den første er på ca. 50 sider, den anden på ca. 25. De er ret hurtigt
> læst.

Ja, jeg kan da godt se hvad du mener.
Det hele hænger på Perceived Value. For eksempel sælger Jakob Nielsen
(brugervenligheds-guru) nogle rapporter som e-bøger for 200 dollars
stykket. Men for dem som virkelig kan bruge dem, er de det værd.

--
- Eolake