Netværk - Automatisk connect to serve
Fra : Thomas (8260)

Dato : 26-10-03 10:18

Hej NG

Da jeg har fornøjelsen af både en bærbar og stationær mac, så flytter
jeg selvfølgelig filer imellem de to.

Jeg er dog lidt træt af at skal vælge "go - connect to server" og taste
IP hver gang. Kan jeg ikke få maskinen til selv at se efter en bestemt
server, så den bare dukker op på skrivebordet når den er til rådighed?

Mange tak

Thomas

PS: OS 10.2 på begge maskiner.

Fra : Karl Antz

Dato : 26-10-03 11:01

Thomas (8260) <neumann@studjur.dk> wrote:

> Jeg er dog lidt træt af at skal vælge "go - connect to server" og taste
> IP hver gang. Kan jeg ikke få maskinen til selv at se efter en bestemt
> server, så den bare dukker op på skrivebordet når den er til rådighed?

ikke helt så nemt - du kommer ikke udenom et par museklik eller tryk på
enter:

Æble+K (connect to server)

vent et øjeblik så dukker den anden 'puter op i en dialog

log ind med dit forhåbentligt give password

dobbeltklik på harddisken i dialogen

- så sku den dukke op på skrivebordet.

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 26-10-03 11:15

> [...]

> IP hver gang. Kan jeg ikke få maskinen til selv at se efter en bestemt
> server, så den bare dukker op på skrivebordet når den er til rådighed?

Ikke helt den løsning du beder om, men næsten lige så smart. Opret en
henvisning til den mountede disk/mappe på skrivebordet. Hvis du har sat
den til at huske dit password vil den åbne ved at dobbeltklikke på
henvisningen fremover.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Karl Antz

Dato : 26-10-03 11:51

> [...]
> henvisning til den mountede disk/mappe på skrivebordet. Hvis du har sat
> den til at huske dit password vil den åbne ved at dobbeltklikke på

SMART - jeg har osse købt den. Og som den renhedsnarkoman jeg er har jeg
skult henvisningen dybt i min mappestruktur, kaldt den pb og aktiverer
den nu via Launchbar ....

eneste der nu irriterer er at den insisterer på at åbne et vindue hver
gang den blir aktiveret - vuddn ka jeg fjerne det?

ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th