Hvad skal man købe?
Fra : Anna M. Andersen

Dato : 24-10-03 15:25

Hva' synes i?

En ny ibook 12'er eller en PB12'er?

Regards
Anna

--
Due to large volumes of spam mail the e-mail address used is non-existent.
For mail details please visit my web site or get in touch via chat:

AOL / ICQ / iChat: annabassand (AIM)
http://home1.stofanet.dk/bassbabe/

Fra : Peter Perlsø

Dato : 24-10-03 15:49

Anna M. Andersen wrote:
> [...]
> Due to large volumes of spam mail the e-mail address used is non-existent.
> For mail details please visit my web site or get in touch via chat:

PB 12. den er lækrere i desgn, metal, og hurtigere. Og har mange ting
som du alligevel vill have som udvidelser på iBørgen.

--
vh, Peter Perlsø - tel: +45 5192 3981 - web: http://u238.dk

Deperdit Numerus.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-10-03 20:48

On 2003-10-24,
Anna M. Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:
> Hva' synes i?
>
> En ny ibook 12'er eller en PB12'er?

Hvis du har en ekstra skærm derhjemme, så vil du elske at
desktopoen kan brede sig over 2 skærme. Altså PB12.

Ellers, så kunne du spare penge ved en iBook 12. Har selv
en gammel 500MHz iBook 12 som jeg er glad for. CD-drevet har
dog ikke haft godt af at maskinen har været på gulvet nogle
gange, så holdes lukket med tape. Men ellers en god solid maskine.

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-03 21:36

Anna M. Andersen <aandersenpilaf@mail.dk> wrote:

> En ny ibook 12'er eller en PB12'er?

PowerBook er selvfølgelig meget lækrere, men den er også kr. 5.000,-
eller ca. 50 % dyrere. Den har 10 GB harddisk mere og indbygget
Bluetooth. Skal du tilkøbe det, tager det jo lidt af besparelsen. iBook
kan kun umiddelbart have op til 640 MB RAM, men det er lidt dyrt at få
mere RAM i PowerBook. PowerBook har mulighed for en ekstra skærm, der
ikke bare er dubleret. Til gengæld siger nogle, at grafikkortet er lidt
hurtigere i iBook.
Du kan jo prøve at se dem i virkeligheden. Måske kan du bedre
lide udseendet og tastaturet på den ene. Ellers tror jeg såmænd ikke, du
vil kunne mærke nogen synderlig forskel i præstationerne. Hvis du ikke
har specielt brug for noget af det, PowerBook kan, tror jeg, du vil
blive lige så glad for en iBook, og at den vil virke lige så hurtig.
Planlæg dog lige dit RAM. De har begge 256 MB RAM, men en
PowerBook har det som en fastmonteret blok med en tom slot. Du kan
derfor altid opgradere det senere, hvis du vil spare pengene nu. En
iBook har to 128 MB blokke (hvoraf den ene ikke kan skiftes) og dermed
ingen fri plads. Hvis du beslutter dig for at starte med 256 MB RAM og
senere opgradere, kommer du til at smide en RAM-blok ud. Derfor er det
måske smartest at opgradere RAM med det samme, så forhandleren giver dig
en byttepris til en større blok.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Anna M. Andersen

Dato : 25-10-03 08:54

On 24/10/03 22:35, in article 1g3ctw1.xc00my9txu9cN%henrik@muenster.dk,
"Henrik Münster" <henrik@muenster.dk> wrote:

> [...]

Mange tak til alle jer der har givet mig noget feedback på 12" ibook vs.
Powerbook spm Den nye ibook ser i hvert fald interessant ud

Regards
Anna