Techtool 3.05 og OSX
Fra : Jørgen Emborg

Dato : 24-10-03 08:49

er det OK at bruge TT 3.05 til at defragmentere OSX systemmappe /filer?
CD´en indeholder kun OS 9.1. Da jeg satte den igang med kontrollere volume
structures gik den simpelthen i stå...
VH Jørgen Emborg

Fra : Martin Petersen

Dato : 24-10-03 09:05

Jørgen Emborg <emborg@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> CD´en indeholder kun OS 9.1. Da jeg satte den igang med kontrollere volume

Uden på nogen måde at være ekspert ville jeg passe MEGET på med det.
Desuden er det vist kun i sjældne tilfælde at defragmentering har nogen
registrerbar effekt.
Når cd'en kun indeholder OS9, tror jeg BESTEMT ikke du skal prøve at
defragmentere en "OSX-disk".

Det man kan for at optimere systemet i X, er at "reparere tilladelser"
med "diskværktøj" ("disktools") og så checke disken med OSX CD'ens
installerprogram. Dér er en "diskrepair" funktion.

v.h
Martin

Fra : Henrik Münster

Dato : 24-10-03 16:14

Martin Petersen <xmartinmarius@petersen.mail.dk> wrote:

> [...]
> registrerbar effekt.
> Når cd'en kun indeholder OS9, tror jeg BESTEMT ikke du skal prøve at

Hvis min hukommelse ikke spiller mig et puds, så er det vist ikke
umuligt at reparere diske med værktøjer under OS 9. Når man booter i OS
9 fra en cd, bliver filerne på harddisken vel bare opfattet som filer
uden at blive åbnet. Og så betyder det vel ikke noget, om det er OS 9
eller X, der ligger på harddisken. Den er jo stadig formateret i HFS+.
Jeg mener f.eks., at DiskWarrior var længe om at komme i OS X version,
men mange brugte den alligevel. Man skulle bare boote i OS 9.
Men måske husker jeg forkert. Jeg ville i hvert fald lige
undersøge det. Endelig er der altså ikke meget fidus i at defragmentere.
Det er ikke længe siden, der var en artikel om det på TidBITS.
--
Henrik Münster
Esbjerg