log-ind kode/admin.kode
Fra : Morten Lind

Dato : 22-10-03 08:59

Jeg giver op...
Hvorfor kan jeg ikke finde ud af at ændre min administratorkode?

Jeg gør som beskrevet i hjælp, men den ændrer ingenting? Er der regler
for, hvor langt det må være?

Jeg er eneste bruger, men vil gerne have log-ind alligevel, og nu er det
på tide at skifte, men uanset hvad jeg ændrer den til, bliver den ved at
kunne logge ind på den gamle kode, hmm.....

På forhånd tak
Morten

OS X, 10.2.8

--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Karen Seiersen

Dato : 22-10-03 09:53

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> [...]
> på tide at skifte, men uanset hvad jeg ændrer den til, bliver den ved at
> kunne logge ind på den gamle kode, hmm.....

Hej Morten

Jeg mener at kunne huske at man skal have CD'en med systemsoftware isat,
synes det var sådan jeg har gjort.

Men det har du selvfølgelig gjort ik' ?

Og ja det var måske på tide også for mig

Solskinshilsen Karen

Fra : Morten Lind

Dato : 22-10-03 14:19

Karen Seiersen <vkSLET@DETTEbesked.com> wrote:

> [...]
> synes det var sådan jeg har gjort.
>
> Men det har du selvfølgelig gjort ik' ?
>
> Og ja det var måske på tide også for mig

Hej Karen.....

Nej jeg gør da ikke - det skal da kunne lade sig gøre uden
systemCD.....jeg kan sagtens lave nøgleringskoden om, men det hjælper
ikke på log ind......må ha´ overset et eller andet
M.
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : Jesper

Dato : 22-10-03 15:15

> [...]

> på tide at skifte, men uanset hvad jeg ændrer den til, bliver den ved at
> kunne logge ind på den gamle kode, hmm.....

Du kan ændre koden i Systemindstillinger -> Konti (fordre at du kender
den gamle kode)
Ellers start fra System CD1 og lav Password Reset under Installer
menuen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 25-10-03 23:52

Hej Morten

> [...]

> på tide at skifte, men uanset hvad jeg ændrer den til, bliver den ved at
> kunne logge ind på den gamle kode, hmm.....

Hvad sker der, hvis du i en terminal skriver
passwd
og så trykker [retur]?

Det er måden i LInux at skifte.
Den burde spørge dig om det gamle password, og bede dig skrive det nye
to gang.

/Sebastian

--
Er der nogen, der kan tilbyde os en bolig på Vestsjælland
ca. 110 kvm - og mig, som er lingvist, et job, så modtages

Fra : Morten Lind

Dato : 26-10-03 07:29

Sebastian Adorján Dyhr <sadyhrSLETDETTE@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
> og så trykker [retur]?
>
> Det er måden i LInux at skifte.
> Den burde spørge dig om det gamle password, og bede dig skrive det nye

Hej Seb))

Altså - for det første skriver jeg absolut intet i terminalen - det skal
kunne lade sig gøre uden....)

Og så er der åbenbart to "hoved"passwords?

Som hos mig åbenbart har været det samme.

Den beskrevne procedure med at skifte og gentage virker fint, men kun
til hovednøglering, dvs. at dén kan jeg godt skifte, men det er jo
uaktuelt, hvis jeg stadig kan logge ind med det gamle password.

Så logger jeg ind med det gamle, og når Mail går igang eller andet går
igang, skal jeg hele tiden skrive det nye nøgleringskodeord.

Dét jeg vil ændre er den kode, jeg skriver i logind vinduet ved opstart,
og den skal være gældende for alt på maskinen.

Det er den kode, man vælger under installeringen af systemet - den kode,
der giver administrationsrettigheder.

Men det ender nok med, jeg fortsætter med den gamle - der skal i hvert
fald ikke være to forskellige - jeg har s´gu´ bøvl nok med alle mulige
og umulige passwords i alle mulige og umulige sammenhænge i dette
tåbelige overvågningssamfund)

Go´ week-end fra
Morten
--
Dit mod er blot din evne til at undertrykke din angst(ml)

Fra : (Sebastian Adorján D~

Dato : 26-10-03 15:06

Hej Morten

Morten Lind <forogefternavn@machintoshUDENHINTOSH.com> wrote:

> Altså - for det første skriver jeg absolut intet i terminalen - det skal
> kunne lade sig gøre uden....)

Hvad er der nu i vejen med lidt *nixeri ;-?

Nå men så held og lykke - jeg bruger ikke X nok til at kunne hjælpe dig,
desværre.

Men finder du ud af en løsning, vil jeg da gerne kende den.

/Seb