mpbil firewiredisk mellem OS9 og G5 OSX ?
Fra : Studio Smalbro

Dato : 21-10-03 20:02

Når jeg skiftevis sætter min mobile 80gb LaCie firewiredisk til G4'eren som
kører OS9 og G5'eren som kører OSX, så går der kludder i den. Filer fra OS9
bliver smadret til ukendelighed og ser ud som om de har været en tur inde
over en pc, år de ankommer til OSX og viceversa. Hvad i alverden sker der?
Jeg kan tilsyneladende kun flytte pakkede filer korrekt.

Kh
Bjørn

Fra : Villy Erichsen

Dato : 22-10-03 06:11

In article <3f957fbf$0$45349$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>, Studio
Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> [...]
> over en pc, år de ankommer til OSX og viceversa. Hvad i alverden sker der?
> Jeg kan tilsyneladende kun flytte pakkede filer korrekt.

Disken er sikkert ikke formateret korrekt - så den leger PC disk.
OS 9 - og OS X læser ikke PC formatet ens - så derfor kan man sagtens
køre den som extern disk i enten OS 9 - eller OS X.
Så igang med diskværktøjet og formater til hfs+ (udvidet)
Har selv prøvet det samme - og det hjalp.

--
Venlig hilsen
Villy Erichsen