formatering af harddisk
Fra : Orla Norup

Dato : 20-10-03 20:15

Jeg har købt en extern harddisk på 200 GB, men Diskværktøj formaterer ikke
som jeg har bedt den om, men står tilsyneladende stille. Er der nogen der
kan give mig en forklaring.

Med venlig hilsen
Orla Norup

Fra : Peter Perlsø

Dato : 20-10-03 20:21

Orla Norup wrote:
> [...]
> som jeg har bedt den om, men står tilsyneladende stille. Er der nogen der

GIv os detaljer om din computer og systemsoftware.

Fra : Orla Norup

Dato : 20-10-03 20:30

Jeg har en Powerbook G4, 667 MHz (version 2.1) med OSX 10.2.8

/orla/

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-10-03 22:41

Orla Norup <on@saxotech.com> wrote:

> Jeg har en Powerbook G4, 667 MHz (version 2.1) med OSX 10.2.8
>
> /orla/

Hvad har du puttet den ind i ?

Er du sikker på at den bro der sidder i FireWire kabinettet undestøtter
200 GB ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Lone Schmidt

Dato : 21-10-03 08:55

> [...]
> > >

> Hvad har du puttet den ind i ?
>
> Er du sikker på at den bro der sidder i FireWire kabinettet undestøtter

Kan en ekstern enhed blive for "stor" til at firewire kan servicere den?
Hvor går grænsen for alm . firewire 400?

--
Venlig hilsner
og grumme god hygge

Fra : Henrik

Dato : 21-10-03 11:23

> Hvad har du puttet den ind i ?
>
> Er du sikker på at den bro der sidder i FireWire kabinettet undestøtter
> 200 GB ?

Hvilket kabinet er det og hvilket chips sæt er det?

Jeg har prøvet med et lidt ældre chips sæt fra Oxford "model 911" det chips
sæt der både kan se et Cd-rom/ DVD-Drev/ brænder eller harddiske, men som
ikke kan se diske større end 128GB, med mindre man sætter en Maxtor i!

Jeg har prøvet med Seagate og Western Digital på 160GB begge ender med
128GB, men hvis jeg tager en Maxtor 200GB og sætter på, så virker det og det
er fordi Maxtor har ændret på firmwaren i disken. så chips sættet kan se
(48bit).

På det nye Oxford 911 chips sæt kan man sætte 2 diske på, en master og en
slave, diskene opføre sig så som en disk.

Henrik

Fra : Orla Norup

Dato : 21-10-03 12:55

i artiklen BBBAD5A2.23BD7%homeedit@jobber.dk, Henrik på homeedit@jobber.dk
skrev den 21/10/03 12:22:

> [...]
>
> På det nye Oxford 911 chips sæt kan man sætte 2 diske på, en master og en
> slave, diskene opføre sig så som en disk.

Det er netop en Maxtor 200GB jeg forsøger at formatere fra min Powerbook G4,

Fra : Henrik

Dato : 21-10-03 17:19

On 21/10/03 13:54, in article BBBAEB18.8CFE%on@saxotech.com, "Orla Norup"
<on@saxotech.com> wrote:

> [...]
>>

> Det er netop en Maxtor 200GB jeg forsøger at formatere fra min Powerbook G4,

Hvilket Kabinet og Chipssæt er det?

Henrik