Mulig død HD - nogen ideer?
Fra : René Frej Nielsen

Dato : 18-10-03 18:22

Hejsa,

Jeg har en 20 GB Seagate disk, som har virket fint i en ældre PC'er. Den
har dog været ude af maskinen i nogle måneder og har bare ligget på mit
bord.

Planen var at bruge disken i min G3 server, men nu virker den ikke! Jeg
har forsøgt at bruge Mac OS X's diskværkøj, både fra OS X og fra
installeringsprogrammer, samt Mac OS 9's Disk Utility. Ingen af dem ser
disken.

Jeg har også prøve at sætte disken min PC'er, men uanset
jumper-indstilling kan dens BIOS ikke se disken.

Den virker helt død, men det er bare lidt mystisk da den virkede i den
gamle maskine. Er der nogen andre måder end de ovenstående til at få liv
i sådan en disk?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ben Knudsen

Dato : 19-10-03 22:44

spam02@tdcadsl.dk (rené frej nielsen) writes:
>Den virker helt død, men det er bare lidt mystisk da den virkede i den
>gamle maskine. Er der nogen andre måder end de ovenstående til at få liv
>i sådan en disk?

Jeg kender ikke nogen. Men prøv i dk.edb.hardware.hd eller hvad den nu
hedder. Der sidder harddiskenørderne og venter bare på sådan et spørgsmål.

Ben

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 20-10-03 22:43

René Frej Nielsen <spam02@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
>
> Den virker helt død, men det er bare lidt mystisk da den virkede i den
> gamle maskine. Er der nogen andre måder end de ovenstående til at få liv

Virker den heller ikke i den gamle PC'er ?

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 21-10-03 20:00

> Virker den heller ikke i den gamle PC'er ?

Den har jeg ikke gidet prøve, for den står nu i kælderen. Men når den
nye ikke kan se den i BIOS'en, så er der nok ikke meget at gøre.