Safari crasher, Netbank dør, Explorer glem~
Fra : Mikael Kern

Dato : 16-10-03 12:02

OS X 10.2.8 - Safari 1.0 - IE 5.2.3 på G4 Sawtooth 400MHz.

Jeg har ikke pillet ved systemet, blot installeret fra 10.2.0 og ladet
systemopdatering klare resten. Før, dvs. før 10.2.8, synes jeg ikke,
der var problemer. Og Safari virkede super.

Safari:
Da min bank skrev at man nu kunne Netbanke med OS X, hentede jeg
straks den nødvendige developer version af Java, og sandelig - det
virkede med det samme. Efter 10.2.8 opgradering crasher Safari - ikke
kun på Netbank, men på alle mulige sites.

Internet Explorer:
Den glemmer mine preferencer. Den kan ikke finde ud af at afspille
QuickTime film. Jeg skal manuelt indstille alle tænkelige typer af
video og lyde til at blive afspillet med QT plugin. Kan det ikke gøres
automatisk? Den påstår også at den ikke kan vise .jpg filer p.gr.a.
manglende plugin, og så kan jeg bruge 10 min. på at indstille det. Og
når jeg så har fået det til at virke, glemmer den pludselig alt hvad
den har lært.
Selvom der er frit slav for alle cookies, kan Google ikke huske mine preferencer.

Nu slås jeg så osse lige med de der MS mail attachements, som fylder
min postkasse. De dør, men det tager tid. I øvrigt: Spar mig for
forslag om at skifte til Mozilla o.lign. Jeg hader Bill og MS, men
Entourage og IE er generelt fremragende programmer.

Er der mon noget grundlæggende galt på min Mac? Eller er jeg bare...???

mvh Mikael Kern
--
Arbejdskraft tilbydes: Video, foto, streaming, internet, Mac...
Mikael Kern - Steadicam Owner/Operator - Lighting Cameraman

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-10-03 12:13

Mikael Kern <nospam@kern.dk> wrote:

> [...]
> systemopdatering klare resten. Før, dvs. før 10.2.8, synes jeg ikke,
> der var problemer. Og Safari virkede super.

snip

> Er der mon noget grundlæggende galt på min Mac? Eller er jeg bare...???
>
> mvh Mikael Kern

Har du husket at reparere disktilladelser?
Programmer -> Hjælpeprogrammer -> Diskværktøj -> Førstehjælp -> marker
din disk og vælg "Reparer disktilladelser"

Ved større opdateringer, som fra 10.2.0 til 10.2.8 er det også en god
ide at hente Combo'updateren fra Apple:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=120244>
Den går grundigere til værks end softwareupdate.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Mikael Kern

Dato : 16-10-03 12:22

> Har du husket at reparere disktilladelser?

Ja

> Ved større opdateringer, som fra 10.2.0 til 10.2.8 er det også en god
> ide at hente Combo'updateren fra Apple:

Det gjorde jeg osse...

mvh Mikael Kern

Fra : Lone Schmidt

Dato : 16-10-03 15:20

> Ja

> Det gjorde jeg osse...
>
> mvh Mikael Kern

Hej Michael.

Jeg har ikke en krumme forstand på tingene, men kan det være den
"dårlige " version af 10.2.8 ? Hvis du har været på lang ferie eller
lign. kan det jo godt være at du ikke er bekendt med at der var
problemer med den version?
Ved heller ikke om det er den slags problemer, 10.2.8 gav.
--
Venlige hilsner
og grumme god hygge

Fra : Mikael Kern

Dato : 16-10-03 18:38

> Jeg har ikke en krumme forstand på tingene, men kan det være den
> "dårlige " version af 10.2.8 ?

Nej, jeg nåede at læse om den - og ventede netop.

Er jeg den eneste med den slags problemer?

mvh Mikael Kern