Ø: Keyspan driver
Fra : Christensen

Dato : 16-10-03 10:00

Jeg har et Keyspan PCI kort m. 2 USB1 - bruges i G4/OS9

Hvor finder jeg en driver - har været på mange sites uden resultat.

mvh kell
kell+mail.stofanet.dk

Fra : Jon Batsberg

Dato : 16-10-03 10:41

> Jeg har et Keyspan PCI kort m. 2 USB1 - bruges i G4/OS9
>
> Hvor finder jeg en driver - har været på mange sites uden resultat.

Her:

http://keyspan.com:16080/downloads/mac/

Fra : Christensen

Dato : 16-10-03 14:39

Jon Batsberg <jon@batsberg.dk> wrote:

> http://keyspan.com:16080/downloads/mac/

Tak! - Jeg har prøvet linket, men den kommer dels med
Keyspan USB Card Assistant for Mac - som ikke er driveren

samt Apples udvidelse for USB adapter, som ved installering
melder at den ikke behøves på maskinen.

Jeg formoder der skal en driver til. Det virker kun periodisk.
Skulle nogen bruge et tilsvarende kort og har den rigtige driver er en
kopi meget velkommen i min postkasse: kell+stofanet.dk +=@

Hilsen kell
........ som får sin nye pensionist-G4 i morgen - big smile.........

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 17-10-03 00:24

Hej Kell

Keyspan USB kortet er såkaldt 'System Savvy', hvilket betyder, at det
anvender den USB software, der allerede findes i Mac OS 8.6 - 9.2.2. Hvis
du ikke har div. USB drivere installert, kan det være nødvendig at
installere dit system endnu engang. Men du skal montere kortet, _før_ du
i givet fald installerer softwaren. Du burde også kunne gå ind i
installeren under 'Specielt' og dér nøjes med at vælge USB softwaren.

Hvis du bruger OS 8.5.x og 8.6 er det nødvendig, at du opdaterer ved at
bruge 'USB Adapter Card Support 1.4.1'. Link:
<http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=31132>.

Ved visse eksterne USB drev - såsom USB harddiske og RW brændere - kan
det ligeledes være nødvendig at bruge 'USB Mass Storage Support 1.3.5.
Link: <http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=60394>. Gælder
først og fremmest ved OS 8.6

For nogle bestemte eksterne og interne USB kort og enheder, er den USB
software, der er med i Mac OS 9.1 - 9.2.2 ikke nok, så du skal derfor
have fat i Apple USB DDK 1.5. Herfra skal du bruge indholdet fra mappen
'Extensions Apple Built' og erstatte de allerede eksisterende tilsvarende
dele med dem fra DDK pakken.
Link: <http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macos/363>.

Jeg håber, det kan give dig adgang til dit Keyspan kort. Kortet er
fremragende. Jeg har selv montert et i en PM 7600/120 med OS 9.1 og det
kører fremragende hos ham, jeg solgte maskinen til.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Christensen

Dato : 17-10-03 19:31