spam igen, og igen, og...
Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-03 21:08

Nårj hvor er jeg træt af det

overvejer at skifte mailadresse: Er oppe på 50 om dagen! (og Mail er da
sød nok at få i fleste i papirkurven). Og ja, jeg ved hvorfra de har min
adresse: Den ligger på min hjemmeside - vil skjule den med lille script
snart.

Måske kan nogen hjælpe ved at se dette fra headeren:
--- men der stod et par ip-nr, desværre kunne jeg ikke se en
mailadresse.

Og min udbyder (Tele2) kan ikke filtrere siger de.

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Jesper

Dato : 15-10-03 21:40

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> [...]
> mailadresse.
>
> Og min udbyder (Tele2) kan ikke filtrere siger de.

Måske skulle du overveje at stemme med fødderne og skifte udbyder?
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 15-10-03 21:52

Jesper <none@none.invalid> wrote:

> Måske skulle du overveje at stemme med fødderne og skifte udbyder?

En lærerpung er så glad for at have 512/128 til 340,- om måneden

-- skifter nok mailadresse i stedet! (stemmer jeg så med hovedet?)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : David Blangstrup

Dato : 16-10-03 06:20

> [...]

> En lærerpung er så glad for at have 512/128 til 340,- om måneden
>
> -- skifter nok mailadresse i stedet! (stemmer jeg så med hovedet?)

Her er den mail adresse du har på siden nu

&#97;&#109;&#109;&#101;&#110;&#116;&#111;&#114;&#112;&#64;&#103;&#101;&#
116;2&#110;&#101;&#116;.&#100;&#107;

Og her er den du har stående ovenfor minus xyz

&#109;&#97;&#114;&#116;&#105;&#110;&#64;&#97;&#109;&#109;&#101;&#110;&#1
16;&#111;&#114;&#112;.&#111;&#114;&#103;

dem eller den paster du bare ind på din html side hvor du gerne vil have
din mail til at stå, så kommer den frem som den skal, men botterne og
spiderne kan ikke læse den.

--
Illustreret Tidende
http://blog.blangstrup.dk

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-03 07:00

David Blangstrup <fornavn@efternavn.dk> wrote:

> botterne og spiderne

Per Erik Rønne

Fra : Karl Antz

Dato : 16-10-03 07:28

Per Rønne <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote:

> Men hvad er dog en »bot«?

forkortet for robot eller robotical search machine - et automatisk
program der gennemtrevler internettet efter - i dette tilfælde -
email-adresser. De store søgemaskiner bruger allesammen bots for at
gennemtrlvle websider.

Hilsen ka'l
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 16-10-03 15:19

> [...]

> dem eller den paster du bare ind på din html side hvor du gerne vil have
> din mail til at stå, så kommer den frem som den skal, men botterne og

Wow - tak skal du have

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-03 06:38

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> En lærerpung er så glad for at have 512/128 til 340,- om måneden

Du kan få et mailhotel til 18 kroner [ved årlig betaling] om måneden hos
dandomain.dk. Med eget domæne, med to selvvalgte e-mailadresser [20 M
plads til hver] og med mulighed for at videresende alle andre e-mails
til selvvalgt e-mail adresse. Det har jeg gjort.

Du kan så fortsat bruge din gamle udbyder, men du har så bare fast
domæne som ikke skifter med udbyder. Skulle dit
grundejerlaug/ejerforening/andelsboligforening/boligselskab få
installeret internet, skifter du blot dertil, men har stadig adgang til
dit domæne hos dandomain.

Der er sikkert også andre selskaber der giver sådanne muligheder.
Undersøg markedet!

Og undlad at offentliggøre e-mail adressen.
--
Per Erik Rønne

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 16-10-03 10:27

> [...]

> Der er sikkert også andre selskaber der giver sådanne muligheder.
> Undersøg markedet!
>
> Og undlad at offentliggøre e-mail adressen.

<http:www.myrealbox.com> giver dig en gratis mailadresse på 10 MB, med
spamfilter, der er uafhængig af hvilken udbyder du benytter. Den kan
benyttes både som POP, IMAP og Web-mail. Eneste minus, for der er
selvfølgelig en grund til at de uddeler gratis postkasser: De bruger det
til at teste deres (Novell) systemer i virkelighedens verden, så ind
imellem kan du ikke komme i kontakt med den i nogle timer, fordi den er
gået i knæ under deres tests.

mvh.
Kaj.
--
Never Mind the Dog...
BEWARE OF OWNER !

Fra : Jesper

Dato : 16-10-03 19:30

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> [...]
> til at teste deres (Novell) systemer i virkelighedens verden, så ind
> imellem kan du ikke komme i kontakt med den i nogle timer, fordi den er

Deres spamfiltre er så effektive at de også spiser din legitime mail,
det er min erfaring ed dem!
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 15-10-03 22:37

> [...]

> sød nok at få i fleste i papirkurven). Og ja, jeg ved hvorfra de har min
> adresse: Den ligger på min hjemmeside - vil skjule den med lille script

Prøv f.eks. SpamStopper.
Det påstås i øvrigt, at fjernelse af email-adressen fra websiden,
relativt hurtigt skullle reducere spammængden.

/Preben
--
Preben Bødker Nielsen

Fra : N/A

Dato : 16-10-03 02:36

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 16-10-03 02:36

Hej Martin

Tja, jeg har taget skridtet og lukket for min normale adresse, så den
eksisterer ikke mere. Du har da været heldig, at du kun har fået omkring
50 daglig. Gennem de sidste 2-3 uger har jeg daglig modtaget mellem 1200
og 1500 både virus og spam, så indtil videre kan jeg ikke nås pr normal
email.

Det er lidt surt, men desværre nødvendig. Min Netscape adresse fungerer
dog stadig, hvis man fjerner spamfiltret, og det er meget lidt spam, der
kommer ind ad den vej, - måske 4-5 stks. daglig. - Og virus kommer der
slet ingen af, da Netscapes servre er forsynet med virusfiltre.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmark"NO"@netscape.net>

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-03 06:38

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Nårj hvor er jeg træt af det
>
> overvejer at skifte mailadresse: Er oppe på 50 om dagen!

Jeg er nu oppe på knap 200 om dagen. På min konto i CyberCity. På min
nye konto [gennem mit domæne husumtoften.danmark, hvor man dog skal
udskifte landebetegnelsen med den »normale«] er det dog endnu ikke sket.

Man skal minsandten i dag passe på med at opgive korrekt e-mail adresse
på usenet. Alle e-mails til husumtoften går i øvrigt til mig, uanset
hvilken e-mail adresse den sendes til ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens

Dato : 16-10-03 09:09

> [...]

> sød nok at få i fleste i papirkurven). Og ja, jeg ved hvorfra de har min
> adresse: Den ligger på min hjemmeside - vil skjule den med lille script

Brug af SpamStopper vil gøre det besværligt at "høste" din adresse fra
hjemmesiden.

Til gengæld gør diverse "spamfælder" i afsenderadresserne det bøvlet at
sende mail til folk - de sjældne gange man altså gør det.

Min afsenderadresse er _ikke_ en spamfælde. Den virker som den er - men
virker åbenbart ikke tiltrækkende på spammere - jeg får vel 2-3 stykker
om ugen, hvilket ikke får mit vand i kog. Diverse virusbefængte mails
bliver filtreret af min domæneudbyder (DotServ).

Alt i alt har jeg en løsning, som uden at være perfekt, virker helt
godt.

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-03 10:10

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> om ugen, hvilket ikke får mit vand i kog. Diverse virusbefængte mails
> bliver filtreret af min domæneudbyder (DotServ).

Betyder det at du ville anbefale en returadresse som:

spam@husumtoft.dk?

Hvis jeg ellers havde haft »husumtoft.dk« som domæne? Jeg fanger alt der
går til dette domæne.
--
Per Erik Rønne

Fra : Jens

Dato : 16-10-03 11:20

> [...]

> spam@husumtoft.dk?
>
> Hvis jeg ellers havde haft »husumtoft.dk« som domæne? Jeg fanger alt der

Jeg bruger metoden, har gode erfaringer med den - ja, jeg anbefaler den.
Jeg har sat den op som et alias til min rigtige adresse, som en slags
forsikring. Hvis det ikke skulle virke en dag laver jeg det bare om til
"spam1" eller noget andet.

/ Jens
--
A: Because it messes up the order in which people normally read text.
Q: Why is top-posting such a bad thing?

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-03 12:10

Jens <spam@finds.dk> wrote:

> [...]
> Jeg har sat den op som et alias til min rigtige adresse, som en slags
> forsikring. Hvis det ikke skulle virke en dag laver jeg det bare om til

Jamen, det er så gjort ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bech

Dato : 16-10-03 13:00

> [...]

> spam@husumtoft.dk?
>
> Hvis jeg ellers havde haft »husumtoft.dk« som domæne? Jeg fanger alt der

Og hvis der er nogen der har Husomtoft som adresse, får de nu den spam
der følger af at deres domæne er offentliggjort i en nyhedsgruppe. Pas
på med at bruge domæner man ikke ejer, man kan uforvarende komme til at
skade andre. I stedet bør man udskifte TLD'et, dvs. .dk, med .invalid.

--
Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 16-10-03 14:10

Christian Bech <christian.bech@mail.tele.dk> wrote:

> Og hvis der er nogen der har Husomtoft som adresse, får de nu den spam
> der følger af at deres domæne er offentliggjort i en nyhedsgruppe.

Jeg har jo netop nu oprettet [stort set] den samme som alias til en
anden e-mail adresse. Den kan dermed let slettes igen, hvis den
misbruges. Det er vel i øvrigt ikke domænet men e-mail adressen der
sendes post til ...
--
Per Erik Rønne

Fra : Christian Bech

Dato : 17-10-03 13:39

Per Rønne <doesnt.work@spam.filter.invalid> wrote:

> Jeg har jo netop nu oprettet [stort set] den samme som alias til en
> anden e-mail adresse. Den kan dermed let slettes igen, hvis den
> misbruges.

Jeg tænker ikke på din egen adresse, men på at du bruger husomtoft . dk
som eksempel i stedet for din egen husomtoften . dk. Dermed vil spam
ramme et potentielt andet domæne.

Jeg er selvfølgelig udmærket klar over, at du ikke ønsker at genere
andre.

> Det er vel i øvrigt ikke domænet men e-mail adressen der
> sendes post til ...

Hvis man har et stjernealias, som en del har, så modtager man al post,
der er sendt til domænet.

--
Christian

Fra : Per Rønne

Dato : 17-10-03 17:38

> Jeg tænker ikke på din egen adresse, men på at du bruger husomtoft . dk
> som eksempel i stedet for din egen husomtoften . dk. Dermed vil spam
> ramme et potentielt andet domæne.

Jeg ville dermed blot kendetegne at jeg som følge af den gode idé Jens
gav mig ikke længere har brug for sådanne funky domæner. Nu bruger jeg
<et-eller-andet>@husumtoften.dk

> Jeg er selvfølgelig udmærket klar over, at du ikke ønsker at genere
> andre.

> Hvis man har et stjernealias, som en del har, så modtager man al post,
> der er sendt til domænet.

Ja, men det kan sagtens lade sig gøre at sætte den op til at nægte at
modtage dem.

De to regulære e-mail adresser kan også ændres, lige som man kan sætte
dem op til at acceptere forskellige alias-adresser. Et vilkårligt antal.
Jeg kan altså sagtens, som jeg nu har gjort, sætte Reply-To til
spam@husumtoften.dk, have den som alias i en af de regulære adresser, og
modtage den. Bliver spam@husumtoften.dk misbrugt for meget, erstattes
den så blot af en anden alias-adresse.

I øvrigt har jeg netop modtaget det mest svinske spam jeg nogensinde har
oplevet. Firmat bruger min egen e-mail adresse fra cypercity som
From-adresse:
========
1gy3y72z9a8wf545e5c4338n565 24h112r7100l023g9h678p1376z
I had to contemplate the math about eating dogs for a long time.
Rates can't stay low forever, why wait?

We do the work for you. By subrnitting your information across to
hundreds of Ienders, we can get you the best interest rates around.
All your efforts to be me have been futile! I rule!
Imterest rates are lower than they have been in over 40 years, but it
won't stay that way for long. Our simple form only takes a few moments,
there is absolutly NO OBLlGATlON, and it's 100% FREE. You have nothing
to lose, and everything to gain.

Request a call from a rnor.tgage professional today!
<http://www.greatmdz2s.com/cgi-bin/affiliates/clickthru.cgi?id=mail01>

0679555j4508043dx3k6ijs8117 47d02ka92771u244e31w49x69ul
8ific3aeb06b2w2948461gy3y72z9a8wf545e5c4338n56524h112r

to be taken off our list, un s ubscr11be
<http://www.greatmdz2s.com/gone/> .
===============

Firmaet bruger min e-mail adresse [???.?????@post.cybercity.dk] som

Skal man nu til at lægge spamfilter på sig selv?

Mailens headere er:
From: "odessa" <per.ronne@post.cybercity.dk>
To: <per.ronne@post.cybercity.dk>
Subject: Take advantage of lower interest rates
Date: Fri, 17 Oct 2003 11:24:54 -0400
ABC-Tracking: <cGVyLnJvbm5lQHBvc3QuY3liZXJjaXR5LmRr>
=========
Hvad skal man efterhånden gøre?
--
Per Erik Rønne