Hvad gør Verify Disk Permissions godt for?
Fra : B. Smalbro

Dato : 15-10-03 16:16

jeg går ud fra at det også er det der hedder Tilladelser - men hvorfor skal
de repareres i det hele taget?

Kh
Bjørn

Fra : Karl Antz

Dato : 15-10-03 17:00

B. Smalbro <studio@smalbro.dk> wrote:

> jeg går ud fra at det også er det der hedder Tilladelser - men hvorfor skal
> de repareres i det hele taget?
>
> Kh
> Bjørn

Desværre er det unber OS X sådan, at der - af dybereliggende tekniske
årsager - engang imellem går ged i disse tilladeleser. Og så kan du
pludselig ikke åbne filer, mapper eller programmer eller tømme
papirkurven.

Når du så har repareret disse tilladelser, fungerer det for det meste
fint igen.

Det er lissom i det gamle Mac OS: engang imellem skulle du bare
genopbygge skrivebordet, osse af dybereliggende tekniske årsager.

Det var vist lidt af en sludder for en sladder - men sådan er det med
computere: det er det højere Voodoo.

Eller osse, som vistnok The Times engang skrev: "We are still confused -
but at a higher level."

hilsen ka'l

--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 15-10-03 17:58

Karl Antz <karl@antz.dk> wrote:

> Når du så har repareret disse tilladelser, fungerer det for det meste
> fint igen.

Det man så kan undre sig over er: Hvordan kan OS X vide hvem der
oprindeligt havde tilladelse til en bestemt fil når der nu er gået "ged"
i det??!

--
Mvh Martin
| OpenOffice på MacOS X: www.talentmedia.dk/openoffice/ |

Fra : Karl Antz

Dato : 15-10-03 18:15

Martin Bredthauer <spam_spam_spam@talent.dk> wrote:

> Det man så kan undre sig over er: Hvordan kan OS X vide hvem der
> oprindeligt havde tilladelse til en bestemt fil når der nu er gået "ged"
> i det??!

I OS X's administration bør bestemte filer ha' bestemte ejere for at de
skal fungere - reparationen sætter så "forulykkede" tilladelser til det
de bør være iflg. OS X
--
Karl Antz
Albaniensgade 4,1th

Fra : Studio Smalbro

Dato : 15-10-03 23:36

Jeg prøvede det i dag og det virker faktisk, ser det ud til. Distilleren
startede i hvertfald hurtigere. Jeg må eksperimentere lidt mere når der
bliver tid igen. Tak for rådet.
Kh
Bjørn