Norton være lovet!
Fra : Simon

Dato : 12-10-03 07:39

Mit nuværende system når ikke en brugt iBook til sokkeholderne, men jeg
har dog omkring 120Gb harddiske i min kære gamle B&W G3.

Men den ufede besked lyder når 53Gb af dem giver op med opstartsbeskeden
"Hvaa... Jeg har ondt i min filstruktur, og jeg har ikke lige været til
læge med den. Kan jeg ikke nok få lov til at slette alle data, så jeg
har lidt mindre at slæbe på?"

Nej! Det skal være løgn.

Norton. Disk Doctor. "Fejl 280043257. Norton kan ikke fortsætte med
reperationerne af denne disk. Please, lad mig slette lortet!".

Nixen. Du må være syg i potten.

Norton Volume Recover. "Hvaaa... skal jeg ikke lige finde din disk frem
som den så ud for 17 timer siden?".

OK. Det kan jeg godt leve med...

Nu: Nydeligt spinnende harddisk. Alt andet end filændringer de sidste 17
timer bibeholdt - og det oven i købet kun på den partition.
Norton: Fortjener en opgradering fra den gamle version 6.0 jeg overtog
fra en ivrig OS X overløber... Men, ak! den er ikke kommet længere siden
sidst.

Så til alle jer derude med et velfungerende OS 9 setup: Køb Norton, den
kan sikkert fås billigt hvis I spørger de rigtige mennesker! Jeg ved
intet om OS X udgaven, så den skal jeg hverken an- eller "af"befale...

med venlig hilsen

Simon T <- Min næste maskine får også Norton (til "OS XII"

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 12-10-03 16:31

Hej Simon

Simon wrote:

> [...]
> Norton: Fortjener en opgradering fra den gamle version 6.0 jeg overtog
> fra en ivrig OS X overløber... Men, ak! den er ikke kommet længere siden

Der er ikke den store forskel på NU 6.x og 7.x og 8.0 er jo først lige
kommet, så den har jeg ikke prøvet endnu. I forhold til ver. 6.x er 7.x
blevet mere X-venlig, og hvis du ikke har X, så er der ingen grund til
at skifte din ver. 6 ud med en 7.0.

> Så til alle jer derude med et velfungerende OS 9 setup: Køb Norton, den
> kan sikkert fås billigt hvis I spørger de rigtige mennesker! Jeg ved
> intet om OS X udgaven, så den skal jeg hverken an- eller "af"befale...

Norton kan ikke stå alene. Der er ting, som NU ikke kan klare, så en
kombination af Norton Utilities + Alsoft Diskwarrior vil være den mest
ideelle løsning. Det vil kunne spare en masse tid.

Kombinationen NU + DW har klaret ca. 99% af alle HD fejl, jeg har været
ude for! - Og jeg har aldrig brugt over 2 timer på diskrenovering med
kombinationen af de to programmer uanset diskens/diskenes størrelse!

Så lav dig en 'Service CD' med systemmappen fra OS 9.1/9.2 installations
CD'en - gerne den, der fulgte med din iBook, så kan du bruge 'Service
CD'en' på både din bærbare og stationære maskine.

- Lav en Ttemporary Partition' med Toast/Roxio på 650mb. (min. Toast
4.1.3Dlx)
- Quit Toast/Roxio uden at slette den midlertidige partition (den ligger
nu som en diskikon på skrivebordet)
- Kopier systemmappen fra Mac OS 9.1/9.2 installations CD'en til den
mountede image.
- Kopier også mappen 'Hjælpefunktioner' til imagefilen
- Installer Norton Utilities (dog ikke FileSaver) til den mountede image
- Installer DiskWarrior (helst 3.0, 2.1*) kan dog bruges) til det
mountede image
- Installer evt. også FileBuddy 6.1.8 eller 7.x på imagefilen
- Installer evt. DataRescue Classic/Carbon på imagefilen

*) DW 2.1 er ikke 100% OS X kompatibel, hvis man bruger ikke-latinske
bogstaver og sprogkits.

Brænd det hele på en CD. Sørg for, at du i 'Options' afkrydser 'Make
Bootable', så kan du bruge den som startdisk til alle maskiner, der kan
boote fra 9.1 og/eller 9.2.

Det vil spare dig for mange timers arbejde og frustrationer i fremtiden.

mvh. Erik Richard