lammekølle på weber grill
Fra : Marnel

Dato : 12-04-01 15:21

Mon nogle kan hjælpe, vi har lige købt en Weber kugle grill, og nu skal den
prøves her i påsken, også selvom det er dårligt vejr.

Jeg havde forestillet mig at prøve at stege en lammekølle som er udbenet.
Kan jeg så i drypbakken under den have kartofler i skriver med lidt væske
ved, som steger samtidigt og vil det blive godt, eller hvad skal jeg ellers
gøre, nogle gode forslag og tips, eller andre gode opskrifter til en
weber???

Marlene

--
Livet er ikke de dage, der er gået
men de dage, man mindes.

Fra : amogensen

Dato : 12-04-01 16:19

"Marnel" skrev d. 12-04-01 15:21 dette indlæg :
> [...]
> ved, som steger samtidigt og vil det blive godt, eller hvad skal jeg ellers
> gøre, nogle gode forslag og tips, eller andre gode opskrifter til en

Hej Marlene,
Jeg er ikke sikker på at man kan bage/stege tilbehør i drypbakken uden at det brænder på. Men du kan jo forsøge dig frem. Hvis det ser ud til at det brænder på eller bliver for mørkt før det er mørt kan du jo have en ekstra drypbakke stående klar og så lynhurtigt sætte tilbehøret i ovnen i stedet.
Held og lykke med lammekøllen og God påske!

http://www.kandu.dk/

Fra : Hans Christian Hanse~

Dato : 13-04-01 20:11

Marnel <marnel@post11.tele.dk> wrote:

> Mon nogle kan hjælpe, vi har lige købt en Weber kugle grill, og nu skal den
> prøves her i påsken, også selvom det er dårligt vejr.

Med en weber kan man grille i al slags vejr, hvis bare man kan få liv i
kullene. Dertil er Weber's kulvarmerør ganske fikst.

Jeg plejer bare at strø lidt herbes de provence over lammekøllen, og så
giver jeg den et par timer under låget. Resultatet er mørt og saftigt
hver gang.

Tilbehøret plejer jeg at klare separat ...

/hc

Fra : Capt´n Mauser

Dato : 23-04-01 15:11

Jeg grillede en kølle for et par dage siden i kuglegrill.

Køllen var krydret med ca 10 fed hvidløg proppet ind i køllen i små sprækker
lavet med filet kniv
og ca. 5 fed hvidløg og en stor dusk frisk timian og en stor dusk frisk
basilikum hakket godt smurt udenpå. Dette blev gjort et døgn før grillning.
Jeg puttede så bare køllen på grillen uden drypbakke i 2 timer. DEN BLEV
PERFEKT.
Kødet faldt af knoglen og var stadigt dejligt saftigt.

MVH