Nye 15" Powerbooks og støj??
Fra : Lasse Leegaard

Dato : 07-10-03 20:16

Er der nogle af gruppens læsere der sidder inde med informationer om
hvorvidt de nye 15" PowerBooks har en blæser, og hvis de har - hvor
meget den støjer???

--
-Lasse-
Der helst er fri for blæserstøj

Fra : Michael Holm

Dato : 07-10-03 21:00

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Er der nogle af gruppens læsere der sidder inde med informationer om
> hvorvidt de nye 15" PowerBooks har en blæser, og hvis de har - hvor
> meget den støjer???
efter en dags arbejde har jeg ikke lagt mærke til den...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Henry Lerche Madsen

Dato : 07-10-03 21:16

In <1g2hbp5.19gzuvfn98khgN%kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> Michael Holm
wrote:

> efter en dags arbejde har jeg ikke lagt mærke til den...

Enig, den sagte susen opdagede jeg kun ved en tilfældighed......
Den er absolut støjsvag, og kører næsten ikke.

See yea...
Henry Lerche Madsen

Fra : Lasse Leegaard

Dato : 07-10-03 21:39

> Enig, den sagte susen opdagede jeg kun ved en tilfældighed......
> Den er absolut støjsvag, og kører næsten ikke.

Hvordan er det sammenlignet med TiBooken???
Den larmer nemlig lidt meget syns jeg...

--
Lasse

Fra : Henrik Münster

Dato : 07-10-03 22:44

Lasse Leegaard <Lasse@b.r.a.n.d.b.i.l.dk> wrote:

> Hvordan er det sammenlignet med TiBooken???
> Den larmer nemlig lidt meget syns jeg...

De nye bruger en mindre processor, der bruger mindre strøm. Så mangler
den L2 cache, men har mere L3. Eller er det omvendt? Jeg kan aldrig
finde ud af det cache. I hvert fald tyder det på, at der udvikles mindre
varme i de nye. Hvis Apple så også har forbedret kølesystemet, så tyder
det på, at blæseren ikke skal gå igang så tit. Jeg har ikke læst om,
hvorvidt den har blæser, men det har alle bærbare vist.
--
Henrik Münster
Esbjerg