VPN forbindelse
Fra : Storm

Dato : 07-10-03 20:05

Er en VPN forbindelse (via Internet Connect) altid sat op til en enkelt
maskine, og er det derfor ligegyldigt hvilket netværk jeg bruger
forbindelsen fra? Eller skal jeg have en opsætning til hjemmebrug og en
til arbejdsbrug? Er det det samme hvis jeg installerer en VPN client på
min maskine?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Koefoed

Dato : 09-10-03 13:54

In article <1g2h8z7.5xh6gd19w47zmN%NinzenREMOVE@ofir.dk>,
NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) wrote:

> [...]
> forbindelsen fra? Eller skal jeg have en opsætning til hjemmebrug og en
> til arbejdsbrug? Er det det samme hvis jeg installerer en VPN client på

Min VPN virker ligegyldigt hvilket netværk, jeg sidder på. Bruger 3
forskellige netværk, men kun en profil i VPN. Jeg bruger dog ikke
Internet Connect men Ciscos VPN-client.

mvh
Lone

Fra : Storm

Dato : 09-10-03 15:02

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Min VPN virker ligegyldigt hvilket netværk, jeg sidder på. Bruger 3
> forskellige netværk, men kun en profil i VPN. Jeg bruger dog ikke
> Internet Connect men Ciscos VPN-client.

Ok, jeg har faktisk en Cisco VPN-client Release_3.5.1, men skal jeg
skaffe en version 5.2 for at køre OSX?
Jeg gik lidt død på at installere fordi der intet skete med installer
filen, måske var det en OS 9, (nu snakker jeg lidt med mig selv).

Har du haft problemer med adgange via Firewall, eller har du ikke haft
den slags problemer?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Lone Koefoed

Dato : 10-10-03 23:51

In article <1g2kj5i.119m69f8y14fqN%NinzenREMOVE@ofir.dk>,
NinzenREMOVE@ofir.dk (Storm) wrote:

> Ok, jeg har faktisk en Cisco VPN-client Release_3.5.1, men skal jeg
> skaffe en version 5.2 for at køre OSX?

Min er en version 3.7. Mener bestemt at jeg bare hentede den på
Macupdate. Nu ligger der en 4.0.2c:
http://www.macupdate.com/info.php/id/10317

> Har du haft problemer med adgange via Firewall, eller har du ikke haft
> den slags problemer?

Jeg synes kun at jeg en gang sad bag en router, der havde firewall, hvor
det voldte problemer. Cisco havde en hjemmeside, hvor de beskrev nogle
ting, man skulle gøre. Der gik ikke længe, før det virkede.
Jeg har elendig hukommelse med den slags ting, så jeg kan desværre ikke
komme med flere oplysninger om det.

Jeg ved faktisk ikke hvilken type netværk, jeg sidder bag (Christian B.:
ved du det?). Mit gæt er, at det er et unix, der kører VPN, fordi det
også er unix, der kører det meste af det andet netværk, jeg sidder på på
arbejde.
--
Lone

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-10-03 15:19

Lone Koefoed <karotte@mac.com> wrote:

> Min VPN virker ligegyldigt hvilket netværk, jeg sidder på. Bruger 3
> forskellige netværk, men kun en profil i VPN. Jeg bruger dog ikke
> Internet Connect men Ciscos VPN-client.

Kører du din mac op mod windows netværk?

-- det kan jeg (ellere rettere den systemansvarlige på min skole) nemlig
ikke få i gang. Har Cisco klienten - og den kører fint, men kan ikke se
noget netværk (som godt kan ses fra win98 under VPC)

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Storm

Dato : 09-10-03 15:46

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> Kører du din mac op mod windows netværk?

Ja.

> -- det kan jeg (ellere rettere den systemansvarlige på min skole) nemlig
> ikke få i gang. Har Cisco klienten - og den kører fint, men kan ikke se
> noget netværk (som godt kan ses fra win98 under VPC)

Hmmmm... det lyder ærgerligt. Jeg prøver at finde den nyeste Cisco
klient. Hvilken version bruger du og er det fra OS 9 eller OS X

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 09-10-03 18:04

Storm <NinzenREMOVE@ofir.dk> wrote:

> Hmmmm... det lyder ærgerligt. Jeg prøver at finde den nyeste Cisco
> klient. Hvilken version bruger du og er det fra OS 9 eller OS X

4.0.1A under X

(troede ikke man bare lige kunne få den - her har det voldt en del
forhandlinger frem og tilbage at få den)

venlig hilsen - og tak for din hjælp

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Storm

Dato : 09-10-03 20:41

Martin Ammentorp <martin@xyzammentorp.org> wrote:

> 4.0.1A under X
>
> (troede ikke man bare lige kunne få den - her har det voldt en del
> forhandlinger frem og tilbage at få den)

Suk - jeg har vist ikke sagt at jeg bare lige kunne få den.
Jeg har en version 3.5.1 som ikke (tror jeg bestemt) kører under OSX.

Nu har jeg ledt og ledt efter en version 5.1.4, det ser lidt for
langhåret ud for mig, jeg kan ikke engang finde ud af om jeg kan
downloade den eller hvad.

<http://www.cisco.com/warp/public/707/cmatrix.shtml>

Det skal måske forstås sådan at det kun fungerer sammen med bestemte
Cisco firewalls? Hvis man studerer skemaet på ovennævnte link forstår
jeg det sådan. Hvad betyder Cisco IOS? Altså hvad betyder IOS?

> venlig hilsen - og tak for din hjælp

Hvis hjælp - Lones? Jeg spørger jo kun
Er netværkseksperter de rigeste mennesker i verden...
Jeg tror ikke de er de lykkeligste.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Martin Ammentorp

Dato : 10-10-03 11:54

> [...]

> Cisco firewalls? Hvis man studerer skemaet på ovennævnte link forstår
> jeg det sådan. Hvad betyder Cisco IOS? Altså hvad betyder IOS?

Jep - det var derfor jeg havde besvær med at få fat i den (de skulle
have 1500,-. for at brænde en CD: så ja til
> Er netværkseksperter de rigeste mennesker i verden...
> Jeg tror ikke de er de lykkeligste.)

lykke er jo noget sjovt flygtigt noget (i det splitsekund man opdager
man er lykkelig, forsvinder det. For ikke at snakke om salighed (som
vist er superlativ til lykkelig)

tak alligevel

venlig hilsen

Martin

--and don't forget to boogie

Fra : Lone Koefoed

Dato : 10-10-03 23:52

In article <1g2kl8q.e54u801uylzwkN%martin@xyzammentorp.org>,
martin@xyzammentorp.org (Martin Ammentorp) wrote:

> Kører du din mac op mod windows netværk?

Jeg ved det ikke, men jeg tror, der er tale om et unix-netværk også til
VPN'en.

--
Lone