Strømproblemer med Geforce
Fra : Jannek Uldal Christe~

Dato : 12-04-01 13:08

Da jer er i færd med at købe et nyt grafikkort til min PII-350 overvejer jeg
at købe et Geforce256 (Asus V6800) Men jeg har hørt at der kan være
problemer med at ældre motherboards ikke kan give strøm nok. Selv har jeg et
Asus P2B og en 200W strømforsyning (Codegen)

Er der nogen der kender til dette problem??

Jannek Uldal Christesen

Fra : Søren Morten Jensen

Dato : 12-04-01 15:03

Flere har nævnt at der skal bruges 300W. Bruger selv 250W med MSI K7T Turbo
uden RAID og GF2 MX. Jeg har haft problemer med fastfrysning under Soldier
of Fortune, men med NVIDIA 3.11.00.18 drivere kører systemet nu problemfrit.
Jeg ville nok selv forberede mig på at opgradere fra 200W til 300W, hvis jeg
var i din situation.

Fra : the

Dato : 12-04-01 15:52

Du vil nok ikke få det op at køre da gforce 1 sluger rigtig meget strøm
forhold til gf ´2

Fra : iddqd@worldonline.dk

Dato : 12-04-01 15:57

Det har altså ikke rigtig noget med størrelsen på strømforsyningen at gøre, men
i stedet om motherboardet er i stand til at leverer strøm nok til AGP porten.
Nogen af de tidligere motherboards fulgte ikke AGP standarden 100% på det
område.

Hvis ikke der er nogen som har prøvet samme kombination som du planlægger så er
du nok bedst tjent med at spørge Asus, eller du kan også prøve og poste i
alt.comp.periphs.videocards.nvidia for der næsten med garanti nogen som har
prøvet.

Mvh

Bruno

Fra : donlon

Dato : 24-04-01 17:46

"Jannek Uldal Christesen" skrev d. 12-04-01 13:08 dette indlæg :
> [...]
> Asus P2B og en 200W strømforsyning (Codegen)
>
> Er der nogen der kender til dette problem??

Jeg har selv et Asus P2B bundkort og et Asus V6800 Deluxe grafikkort, og det kører uden problemer. Ang. strømfors. har jeg haft problemer med min 250w med at den ikke ville boote op før efter flere forsøg, men om det skyldtes grafikkortet (Det bruger mere strøm) ved jeg ikke men det forsvandt da jeg fik ny 330w strømforsyning

http://www.kandu.dk/