Automatisk Nedtagning af Mail i Outlook 20~
Fra : Søren

Dato : 23-10-03 19:40

Jeg har været nødt til at geninstallere Outlook 2000, da jeg har fået ny
harddisk i min PC.

Nu kan jeg imidlertid ikke huske, hvor man indstiller programmet til
automatisk at nedtage mails - uden at man først skal trykke på ikonet
"Send/Modtag".

Er der nogen, der gider hjælpe mig?

På forhånd tak!

mvh,
Søren

Fra : KHJ

Dato : 23-10-03 23:26

"Søren" <virgilante@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu kan jeg imidlertid ikke huske, hvor man indstiller programmet til
> automatisk at nedtage mails - uden at man først skal trykke på ikonet

Indstillinger
Generelt
Sæt flueben ved: Send/modtag ved start

Det er måske med risiko for virus og spammail en fordel, selv at vælge,
hvornår man nedtager mail? Brug evt. webmail fra din udbyder, så du ude på
serveren kan se og behandle/slette den mail, du ikke vil have ind i
maskinen. Du skal naturlivis slette eller flytte mail på servere, inden du
starter din egen mailreader op for at undgå, at allerede læst/behandlet mail
alligevel styrter uønsket ind.

MVH
KHJ

Fra : Søren

Dato : 24-10-03 15:43

Tak for din mail. Der er blot den hage ved dit forslag, at jeg under
Indstillinger - Generelt kun kan sætte flueben i to felter, nemlig "Tøm
mappen slettet post, når der afsluttes" og "Gør Outlook til standard program
til e-mail, kontaktpersoner og kalender"
Der er intet felt "send/modtag ved start".

Så hvad nu?

Søren

Fra : KHJ

Dato : 25-10-03 00:18

> [...]
program
> til e-mail, kontaktpersoner og kalender"
> Der er intet felt "send/modtag ved start".

Lige korrektion af en brøler:

Du skal naturligvis fjerne flueben ved: Send/modtag ved start.

Jeg har lige drønet og kan naturligvis ikke lige finde, hvordan jeg fik
spærret for indgående post, indtil jeg trykkede på send/recieve.

Men har du gjort Outlook til standard for e-mail? Det kan i øvrigt også lade
sig gøre i stedet for OE.

MVH
KHJ
KHJ

Jeg har lige prøvet at se nærmere efter. Nu er min version engelsk, så det
kan være, at de forskellige funktioner ikke lige finxdes de samme steder.

Fra : Søren

Dato : 26-10-03 16:54

Hej KHJ

Problemet er blevet løst efter en geninstallation af Outlook.

Tak for din hjælp anyway.

Fra : KHJ

Dato : 27-10-03 00:04

> Hej KHJ
>
> Problemet er blevet løst efter en geninstallation af Outlook.
>
> Tak for din hjælp anyway.
>
> Søren

Selvtak

MVH