E-Mail
webnoob 5265
[dialog] Fjerne soft scrolling
Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-10-03 10:05

Hej

Jeg overvejer at skifte fra Agent til Dialog.

Men der er et par ting i dialog som jeg savner fra Agent - muligvis er
det bare fordi jeg ikke kan finde dem, men måske nogen her kan hjælpe
lidt?

Jeg læser beskederne ved at trykke space som så scroller gennem dem
alle. Men hvis en besked i dialog fylder mere end et billede i
message-pane, så scroller dialog med sådan en 'blød' scroll som nærmest
trækker hele siden op over inden den nye kommer frem. Det irriterer mig
grænseløst med det flimren.... I Agent vises næste side bare uden nogen
dikkedarer. Men jeg kan ikke finde noget sted at slå denne form for
scrolling fra - det er måske helt umuligt?

I Agent, hvis jeg dobbelklikker på en besked med musen, så hoppes der
automatisk over i message-vinduet (og beskeden markeres læst fordi den
er sat til det.) Derefter er det bare at trykke space for at læse videre
(og få beskederne markeret som læst efterhånden som man når frem til.)
Dette virker ikke i Dialog. Her skal jeg selv markere message-vinduet
enten ved at trykke <tab> eller klikke i det med musen. Kan et
dobbeltklik på en besked ikke sættes til automatisk at hoppe til
message-vinduet?

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-10-03 10:51

Mads Lie Jensen, du skrev:

> Men jeg kan ikke finde noget sted at slå denne form for
> scrolling fra - det er måske helt umuligt?

Settings, General settings, View prøv at sætte scroll delay til 0.

> Kan et dobbeltklik på en besked ikke sættes til automatisk at
> hoppe til message-vinduet?

Der er vores opsætning åbenbart temmelig forskellig
http://www.henrik-k-hansen.dk/carl.png
så den kan jeg ikke hjælpe med.

--
Henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 11:40

Henrik K Hansen skrev:

> Der er vores opsætning åbenbart temmelig forskellig
> http://www.henrik-k-hansen.dk/carl.png
> så den kan jeg ikke hjælpe med.

Henrik hvordan er Dialog til de binære grupper sammenlignet med Agent?
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hla@tdcspace.dk

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 19-10-03 11:51

On Sun, 19 Oct 2003 11:50:41 +0200, Henrik K Hansen
<henrik-k-hansen@despammed.com> wrote:

>Settings, General settings, View prøv at sætte scroll delay til 0.

Det var lige hvad der skulle til - tak.

Jeg sad og fedtede rundt efter noget ala enable smooth scrolling eller
lign.

>Der er vores opsætning åbenbart temmelig forskellig
>http://www.henrik-k-hansen.dk/carl.png
>så den kan jeg ikke hjælpe med.

Den eneste forskel jeg kan se er hvordan de forskellige dele sidder i
forhold til hinanden.

Jeg har nok bare forklaret mig dårligt.

Hvis jeg dobbeltklikker på et indlæg i listen med disse, så vil jeg have
at fokus skal gå ned til selve indlægget. (Så snart selve indlægget for
fokus bliver det markeret som læst). Men i stedet bliver fokus ved med
at være i listen med indlæg. Space hopper stadig til næste indlæg, men
indlægget bliver først læst når fokus når ind på selve indlægget (altså,
curseren står og blinker deri).

Så vidt jeg kan se er indstilingerne i Agent og Dialog ca. ens. Jeg har
under Mark read i begge sat til '.. when article pane has focus' Eneste
forskel er så bare at i Agent vil et dobbeltklik på en artikel
automatisk give fokus til articlepane.

http://www.gartneriet.dk

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-10-03 11:56

Henning Lund, du skrev:

> Henrik hvordan er Dialog til de binære grupper sammenlignet med Agent?

Jeg abonnerer ikke på binære grupper, så det kan jeg ikke svare på.

--
Henrik
Jeg bliver pinget af en idiot med IP nummeret 127.0.0.1,

Fra : Henning Lund

Dato : 19-10-03 13:23

Henrik K Hansen skrev:

> Jeg abonnerer ikke på binære grupper, så det kan jeg ikke svare på.

Ok jeg synes bare den ligner en fætter til Agent, så det er nok nær
samme princip.

Fra : Henrik K Hansen

Dato : 19-10-03 13:22

Mads Lie Jensen, du skrev:

> [...]
> under Mark read i begge sat til '.. when article pane has focus' Eneste
> forskel er så bare at i Agent vil et dobbeltklik på en artikel

Jeg er ikke sikker på at jeg ved hvad du mener, kan du ikke bare
trykke på F8

--
Henrik
sigfile.txt not found